کد خبر : 1937158 | 23 اردیبهشت 1402 ساعت 11:00 | 8.4K بازدید | 2 دیدگاه

آیا سهراب مرادی ۳۴ ساله به المپیک پاریس می رسد

وضعیت سهراب مرادی و اینکه در سن ۳۴ سالگی به دنبال سهمیه المپیک پاریس است مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفته است.

آیا سهراب مرادی ۳۴ ساله به المپیک پاریس می رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، حضور سهراب مرادی قهرمان المپیک ریو در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی مورد توجه قرار گرفت. سایت فدراسیون جهانی در مورد سهراب مرادی نوشت: "یکی‌از بزرگترین وزنه‌برداران ایران پس از پشت سر گذاشتن کابوس‌های مصدومیت، در سن ۳۴ سالگی تلاش خود را برای سهمیه المپیک پاریس آغاز کرد. مرای در گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم رکورد مجموع ۳۶۲ کیلوگرم را ثبت کرد که خارج از  ۲۵ نفر برتر رنکینگ است.

مرادی برای رسیدن به المپیک پاریس باید بین ۱۰ نفر اول رنکینگ ۱۰۲ کیلوگرم باشد و در صورتی که بتواند به المپیک برسد، یک ماه قبل از تولد ۳۶ سالگی خود وزنه خواهد زد.

مسابقات قهرمانی آسیا اولین رقابت او بعد از دوسال مصدومیت جدی کمر و کتف بود. این مصدومیت‌ها باعث شد شانس او برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو با مشکل برخورد کند. مرادی قبل از این اتفاق، شرایط بسیار خوبی داشت و با رکورد ۴۱۶ کیلوگرم رکورددار مجموع دسته ۹۶ کیلوگرم است و در وزن قدیمی ۹۴ کیلوگرم هم در هر سه حرکت رکورددار بود.

مرادی معتقد است که گام به گام پیش می‌رود و می‌تواند پیشرفت کند. سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران نیز گفت: "به شما تضمین می‌دهم سهراب در المپیک پاریس خواهد بود."

به گزارش ایسنا، سجاد انوشیروانی در گفت و گو با ایسنا درباره‌ی تضمینی که برای حضور مرادی در المپیک پاریس را داده در حالی که این وزنه‌بردار تنها اولین گزینشی المپیک خود را پشت سر گذاشته است و ایران نفرات دیگری را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم دارد که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند، گفت: "با من در مورد شرایط سهراب مرادی صحبت شد و من هم توضیح دادم با توجه به تمریناتی که دارد، یکی از شانس‌های ما برای حضور در المپیک پاریس خواهد بود. در مورد هیچ کسی از الان نمی‌توان گفت چه کسی به المپیک می‌رود و توضیحات من درست نوشته نشده است."

سایت فدراسیون جهانی در ادامه نقل قولی از وحید ربیعی مربی تیم ملی وزنه برداری ایران منتشر کرد و مربی تیم ملی در مورد شرایط سهراب مرادی توضیح داد: مرادی ۱۰ ماه پیش برای دومین بار تحت عمل جراحی شانه قرار گرفت و از زمان بهبودی در تمرینات حضور داشت. الان بهتر است و همه می‌خواهیم به او کمک کنیم.

دیدگاه‌ها