کد خبر : 1937700 | 26 اردیبهشت 1402 ساعت 02:30 | 71.9K بازدید | 44 دیدگاه

ده وینگر برتر فوتبال جهان (گزارش)

از كساني كه موقعيت خلق مي‌كنند تا گلزنان! در اينجا 10 بهترين وينگر چپ حال حاضر فوتبال آورده شده است.

ده وینگر برتر فوتبال جهان (گزارش)

زماني بود كه چپ‌پاها همگي فقط در استفاده از پاي چپ تخصص داشتند و تنها كارشان اين بود كه توپ‌ها را به مهاجمان بزرگ برسانند. اما ديگر نه!
با پيشرفت فوتبال، برخي از بااستعدادترين بازيكنان جهان به صورت گسترده در سمت چپ بازي مي‌كنند و از هوش، سرعت و خلاقيت براي روشن كردن موتور تيم‌‌شان استفاده مي‌كنند. 
ما فهرستي از 10 تا از بهترين‌هاي جهان در حال حاضر را تهيه كرده‌ايم. به همين دليل، ما اين‌بار و البته به سختي سون هيونگ مين را حذف كرده‌ايم. مهاجم اسپرز فصل ضعيفي را با استانداردهاي خود پشت سر گذاشته است و ما احساس نمي‌كرديم كه او شايسته حضور در اين ليست باشد. اما براي روشن شدن ماجرا، ما قطعا فكر مي‌كنيم كه او در روزگار خود يكي از بهترين‌هاي جهان بوده است. فقط الان نه!

10. لروي سانه (بايرن مونيخ) 
سانه پس از عملكرد خيره‌كننده در ليگ برتر در دوران جواني، در كشور خود در معرض برخي رفتارهاي خشن قرار گرفته است. هواداران بايرن از ملي‌پوش آلماني انتظار داشتند كه مدافعان كناري بوندسليگا را با سرعت و رفتار مستقيم خود نابود كند، اما او از زمان بازگشت به آلمان در سال 2020 با مصدوميت و ناآمادگي دست و پنجه نرم مي‌كند. با اين حال، در اين فصل، او بسيار تيزتر به نظر مي‌رسد. رقابت سخت او براي به دست آوردن جايگاهي در تيم باعث شده است كه او برخي از بهترين فرم‌هاي خود را بازتوليد كند. اگرچه او هميشه مانند زماني كه در سيتي بود صرفا در كناره‌ها ديده نمي‌شود. در عوض، سانه از حركت در داخل و ارتباط با هم‌تيمي‌ها براي پيدا كردن شكاف‌هاي دفاعي تيم‌ها لذت مي‌برد.

1872098

9. كريم آديمي (بوروسيا دورتموند) 
مستقيم و تهاجمي! در مالكيت توپ، آديمي يك وينگر نترس است كه به دنبال دور زدن دفاع كناري خود در هر فرصتي است. او با سرعتي كه دارد قادر به بيرون آمدن از فضاهاي تنگ است. همچنين دوست دارد پاهاي خود را دراز كند و به حداكثر سرعت برسد. وقتي اين اتفاق افتاد كار بسيار سختي است كه او را بگيريد.
آديمي كه بخش مهمي از تلاش دورتموند براي قهرماني است، از زمان انتقال تابستاني خود از ردبول سالزبورگ در آلمان شكوفا شده است. او به آرامي پيشرفت كرده، اما توانسته گل‌ها و پاس گل‌ها را به بازي خود اضافه كند. او كه هنوز 21 سال سن دارد، پتانسيل زيادي دارد و آينده‌اي قوي در انتظارش است.

1872884

8. نيمار (پاري سن ژرمن) 
نيمار يكي از معدود بازيكنان فوتبال جهان است كه مي‌توان او را در شرايط روحي خاصي توصيف كرد. اما رك و پوست‌كنده، مصدوميت باعث شده كه او پس از جام جهاني شرايط خاصي را پشت سر  بگذارد. بنابراين او تنها مي‌تواند به رتبه هشتم ليست ما برسد.
در حالي كه آسيب‌ديدگي مچ پا باعث شده تا اين بازيكن برزيلي از فوريه به اين سمت از تركيب دور بماند؛ به اين معني كه او بر اساس فرم فعلي ضعيف است. اما اين واقعيت كه او در اين فصل در 29 بازي در تمامي رقابت‌ها 18 گل و 17 پاس گل به ثمر رسانده است همچنان استعداد بزرگ او را نشان مي‌دهد.
نيمار مي‌تواند حريفان را تحقير كند، يك پاس خاص بدهد، از هيچ گل بسازد و اگر دوست داشته باشد، كل ورزشگاه را به پا كند. اين بازيكن 30 ساله كه بازي‌ساز بسيار كامل‌تري نسبت به ساير وينگرهاست، از اينكه در عمق بيشتر حركت كند و روي بازي تيمش تاثير بگذارد، خوشحال است، با اين حال هنوز زماني براي گلزني و تقويت هم‌تيمي‌هايش پيدا مي‌كند.

1799084

7. كائورو ميتوما (برايتون) 
قبل از فصل 23-2022، براي اينكه يك هوادار برايتون پيدا كنيد كه اطلاعات زيادي در مورد ميتوما داشته باشد، كار بسيار سختي داشتيد. چه رسد به بقيه ليگ برتر. با اين حال، تاكنون اين بازيكن با سرعت زياد رو به جلو بوده است و وينگر ژاپني از آن زمان با مهارت‌هاي قدرتمند دريبلينگ خود دفاع‌ها را ترسانده است. در حالي كه سرعت او ابعاد ديگري به بازي او مي‌دهد.
سرمربي او، روبرتو دزربي، از زمان پيوستن به باشگاه نيز او را غيرقابل تعويض مي‌داند و مسئوليت بيشتري را در تيمي با عملكرد خوب به ملي‌پوش ژاپني داده است. ده گل در تمام رقابت‌ها تاكنون در اين فصل نشان مي‌دهد كه او در برايتون به خوبي جا افتاده است، اما انتظار مي‌رود كه اين اعداد حتي بيشتر شود وقتي اين بازيكن 25 ساله به درستي به ريتم خود وارد شود.

1796510

6. گابريل مارتينلي (آرسنال) 
در چند وقت اخير اتفاق عجيبي در شمال لندن رخ داده است. آرسنال كه در 15 سال گذشته نيز در حال تلاش بوده، ناگهان دوباره به يك مدعي تبديل شده است. بسياري از اين موفقيت از آن گروهي از جوانان است كه مسئوليت بيشتري را بر عهده گرفته‌اند. در ميان آنها، گابريل مارتينلي است. بازيكني كه هدف‌ها، اراده و چشم‌انداز ديدني‌اش او را به يكي از بازيكنان برجسته ليگ برتر در اين فصل تبديل كرده است. او ظاهرا باشگاه را دوست دارد و اين در نمايش‌هاي خستگي‌ناپذير او و شادي‌ مشخص پيداست. او هر زمان كه اراده مي‌كند دروازه را پيدا مي‌كند. او تقريبا هر هفته درخششي خاص دارد. نه فقط به عنوان يك جوان 21 ساله كه به عنوان يك بازيكن فوق‌العاده.

1855088

5. جك گريليش  (منچسترسيتي) 
پس از انتقال 100 ميليون پوندي‌اش از استون ويلا به منچسترسيتي، خود گريليش حتي اعتراف كرد كه براي انطباق با روش‌هاي پپ گوارديولا مشكل داشت. با اين حال، پس از يك فصل تحت نظارت مربي اسپانيايي، ملي‌پوش انگليسي شروع به درخشش كرده است.
گريليش با استعداد فني و حركات چابك پا به توپ مدافعان را متعهد مي‌كند كه با او درگير شوند. اين در نهايت فضا را براي بهره‌برداري از بقيه استعدادهاي ترسناك سيتي آزاد مي‌كند. در حالي كه آمار او به آرامي در حال بهبود است (او هنوز براي سيتي براي گل يا پاس گل دو رقمي نشده است) تاثير او را بر تيم قطعا نشان مي‌دهد، زيرا او هميشه توپ را حفظ و به تيم كمك مي‌كند تا در زمين پيشرفت كند. در فصل‌هاي آينده حتي بيشتر از او انتظار داشته باشيد.

1871777

4. ماركوس راشفورد (منچستريونايتد) 
راشفورد كه در حال حاضر يكي از بهترين فصل‌هاي دوران حرفه‌اي خود را پشت سر مي‌گذارد، از تابستان گذشته كه مرد هلندي به منچستريونايتد آمد، زير نظر اريك تن هاگ پيشرفت كرد. جدايي كريستيانو رونالدو باعث شد كه راشفورد گام‌هاي موفقيت را بردارد و به درخشش برسد و اين پسر كار را به وفور انجام داده است.
پس از جام جهاني، اين بازيكن 25 ساله به‌طور منظم رقبا را به چالش مي‌كشيد. با اين حال او در حالي كه در مسابقات اخير كمي از جوشش خارج شده، تيم نيازمند درخشش او در شرايط خاص است. راشفورد كه در حال حاضر يك فصل از لحاظ گلزني عالي را پشت سر گذاشته است، اين توانايي را دارد كه قبل از پايان فصل گل‌هاي ديگري هم بزند.

1867937

3. رافائل ليائو (آث ميلان) 
ليائو بازيكن پرتغالي اين فصل بار ديگر براي آث ميلان در فرم درخشاني قرار گرفته و در طول فصل گل‌ها و پاس گل‌هاي زيبايي را به ارمغان آورده است. او در عين حال با نمايش‌هاي چشمگير خود تيم را به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا رسانده.
اين ملي‌پوش پرتغالي كه به ‌شدت براي جدايي از ايتاليا مورد توجه قرار گرفته، آينده خود را به ميلان گره زده است، زيرا مي‌داند كه پيشرفت او در مسير صعودي ديوانه‌كننده خود ادامه خواهد داشت. او استعداد و محصول نهايي را دارد تا به يكي از بهترين مهاجمان فوتبال جهان تبديل شود.

1872837

2. خويچا كوارتسليا  (ناپولي) 
هر هوادار ناپولي كه به دنبال جدايي لورنزو اينسينيه در تابستان از سقوط شديد تيم‌شان مي‌ترسيد، ديگر نيازي به ترس ندارد. ورود تابستاني خويچا كوارتسليا ستاره گرجستاني نه تنها نبود اينسينيه را به چشم نياورد، بلكه به ناپولي كمك كرد تا اولين قهرماني خود در سري آ را از زمان ديگو مارادونا به دست آورد. كوارتسليا كه در شروع ليگ كاملا ناشناخته بود، در ايتاليا با سرعت و خلاقيت خود خيره‌كننده عمل كرده است. اين بازيكن 22 ساله در حال حاضر محصول نهايي را در اختيار دارد تا در صورت ماندن در ناپل، باشگاه را به جام‌هاي بيشتري نيز برساند. نمي‌توان گفت كه او چقدر مي‌تواند در سال‌هاي آينده خوب شود.

1839103

1. وينيسيوس جونيور (رئال مادريد) 
وينيسيوس جونيور با سرعت، تعادل هيجان‌انگيز و حقه‌بازي، هميشه مقصدش فوق‌ستاره شدن بود. او اكنون به اين موفقيت دست يافته است و فصل گذشته رئال مادريد را به عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا رساند. او تنها گل فينال را در پيروزي نهايي مقابل ليورپول به ثمر رساند. سرعت و جسارت ويني او را تبديل به ستاره‌ ايده‌آلي براي حضور پرقدرت كريم بنزما در مركز مي‌كند و رئال بدون حضور لوكا مودريچ و توني كروس و اين وينگر، چشم‌انداز بسيار ترسناكي دارد. تنها چيزي كه براي او باقي مي‌ماند درخشش در تيم ملي است. در حالي كه او يك بازيكن معمولي براي برزيل است و هنوز هم تا حدودي در سايه نيمار قرار دارد تلاش مي‌كند شرايط را تغيير دهد. هرچند شرط نبنديد كه او در يك‌ سال آينده در كانون توجه قرار خواهد گرفت.

1840441

دیدگاه‌ها