کد خبر : 1937826 | 26 اردیبهشت 1402 ساعت 16:48 | 54.8K بازدید | 22 دیدگاه

مقبره لوکس پله به روی هواداران باز شد (عکس)

پیکر پله در آرامگاه نهایی او قرار داده شد و هواداران این ستاره برزیلی می‌توانند برای دیدن او به یکی از معروف‌ترین قبرستان‌های دنیا بروند.

مقبره لوکس پله به روی هواداران باز شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پنج ماه از زمان درگذشت پله که همه طرفداران فوتبال را غمگین کرد، می‌گذرد. او که یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال بود، 29 دسامبر سال گذشته و بعد از یک سال مبارزه با سرطان روده بزرگ درگذشت.
اکنون جسد تنها بازیکن تاریخ که توانست سه بار قهرمان جام جهانی شود، به آرامگاه ابدی او منتقل شده و هواداران می‌توانند آن را از نزدیک ببینند.

هم اکنون تابوت پله در قبرستان معروف شهر سانتوس گذاشته شده، جایی که مثل خود پله معروف است. نام این آرامگاه 14 طبقه در کتاب رکوردهای گینس به عنوان مرتفع‌ترین قبرستان روی زمین ثبت شده است.

1875972

بدن پله در یک محفظه بزرگ طلایی گذاشته شده و در میانه یک اتاق 200 متر مربعی است که کف آن را با چمن مصنوعی پوشانده‌اند. جلوی در ورودی این اتاق هم دو مجسه از پله در ابعاد واقعی کار گذاشته شده که توپ فوتبال زیر پایش است. همچنین پرچم برزیل و سانتوس در کنار ورودی قرار دارد.

با وجود این که مقبره پله تازه به روی هواداران باز شده، تصاویری از طرفداران او که به آنجا رفته و اشک می‌ریزند، منتشر شده که قلب هواداران فوتبال را به درد می‌آورد. البته در طول روز تنها 60 نفر می‌توانند وارد مقبره پله شوند و برای روح او دعا کنند.

برای اینکه بتوان وارد مقبره شد، باید از طریق سایت قبرستان به طور آنلاین جا رزرو کرد.

1875973
1875974
1875975

دیدگاه‌ها