کد خبر : 1937866 | 26 اردیبهشت 1402 ساعت 20:59 | 19.5K بازدید | 2 دیدگاه

ملی‌پوش کره‌ای در چین بازداشت شد

دولت چین اعلام کرد که هافبک تیم‌ملی کره‌جنوبی به دلیل اتهامات مالی بازداشت شده است.

ملی‌پوش کره‌ای در چین بازداشت شد

به گزارش "ورزش سه"، دولت چین تأیید کرد که سون جون هو، هافبک تیم شاندونگ تایشان و تیم‌ملی کره که در چین بازی می کند، به اتهام رشوه بازداشت شده است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، به سؤالات یونهاپ نیوز در مورد سون جون هو پاسخ داد و گفت: اخیراً مشخص شد که یک تبعه کره‌ای طبق قانون توسط آژانس امنیت عمومی استان لیائونینگ به اتهام رشوه بازداشت شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین کشور قانون است، پرونده‌های مرتبط را طبق قانون رسیدگی می‌کند و حقوق مشروع و منافع مختلف طرف‌های درگیر را تضمین می‌کند. ما تسهیلات لازم را برای خدمات کنسولی فراهم خواهیم کرد.

سون جون هو در روز دوازدهم هنگام تلاش برای خروج از کشور از طریق فرودگاه شانگهای دستگیر شد و به مدت پنج روز توسط اداره امنیت عمومی شهر چائویانگ در استان لیائونینگ در وضعیت "بازداشت جنایی" تحت بازجویی قرار داشت.

طبق گزارش‌ها دلیل دستگیری آقای سون ارتباط با یک پرونده فساد و تبانی در فوتبال چین است. به گفته یونهاپ (خبرگزاری دولتی کره جنوبی)، دیپلمات‌هایی با او ملاقات خواهند کرد تا «بفهمند او دقیقا به چه اتهامی» در حبس پلیس قرار گرفته است.

وزارت خارجه کره جنوبی گفت که نماینده این کشور از سون حمایت کنسولی می‌کند، اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد. چین در سه ماه اخیر دست‌کم چهار مسئول فوتبالی را به دلیل خلاف‌کاری دستگیر کرده است.

دیدگاه‌ها