کد خبر : 1938338 | 28 اردیبهشت 1402 ساعت 21:21 | 18.7K بازدید | 1 دیدگاه

برای جلوگیری از سفرهای طولانی تیم‌ها و هواداران

دسته‌بندی جغرافیایی تیم‌ها در جام جهانی 2026

جانی اینفانتینو رئیس فیفا اعلام کرد در جام جهانی 2026 برای جلوگیری از سفرهای طولانی تیم‌های حاضر در تورنمنت، تیم‌ها به چند دسته تقسیم شده و در بازی‌های منطقه‌ای به میدان خواهند رفت.

دسته‌بندی جغرافیایی تیم‌ها در جام جهانی 2026

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی 2026 به میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود و 16 شهر در این سه کشور میزبان مسابقات جام هستند.

فیفا برای جلوگیری از سفرهای طولانی تیم‌ها در طول تورنمنت و خسته شدن بازیکنان قصد دارد تیم‌ها را به چند دسته تقسیم کند تا هر دسته مسابقاتش را در منطقه جغرافیایی خاصی انجام بدهد.

1877053

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، با اعلام این برنامه گفت: "در جام جهانی 2026 با چالش لجستیک روبه‌رو خواهیم بود. تورنمنت در سه کشور و در یک قاره بزرگ برگزار می‌شود نه در سه کشور کوچک. فاصله شهرهای میزبان و تفاوت ساعت و آب و هوا به حدی است که واقعا برای برگزاری این تورنمنت باید برنامه خاصی تدارک دیده شود. در غیر این صورت تیم‌ها به خصوص در اوایل جام مجبورند سفرهای زیاد و طولانی‌ای داشته باشند. ما تصمیم گرفتیم تیم‌ها را دسته‌بندی کنیم و هر دسته رقابت‌هایش را در یک منطقه جغرافیایی برگزار کند."

این شرایط ویژه جام جهانی 2026 در حالی است که جام جهانی قبلی که در قطر برگزار شد از نظر بعد مسافت برای تیم‌ها و هواداران بهترین شرایط ممکن را داشت. با توجه به مساحت کم قطر تیم‌ها و هواداران‌شان به راحتی می‌توانستند بین ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات جابه‌جا شوند. در حالی که در جام جهانی آینده چنین چیزی امکان‌پذیر نخواهد بود.

1776757

دیدگاه‌ها