کد خبر : 1938627 | 30 اردیبهشت 1402 ساعت 12:01 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

زخم چندساله وزنه‌برداری سر باز کرد

قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان گفت: چند سال است به وزنه‌برداری تلنگر زده شده و اکنون نباید انتظار داشت در این چند ماه، نتایج سال ۲۰۱۲ تکرار شود.

زخم چندساله وزنه‌برداری سر باز کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا کوروش باقری در مورد عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران در قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ بیان کرد: به نظرم با توجه به مدت زمانی که نواب نصیرشلال تیم را در اختیار داشت، خوب کار کرد و وزنه‌برداران ارتقای رکورد داشتند. به هر حال تیمی اول شدیم ولی مطمئنم نواب بهتر و دقیق‌تر از من می‌داند که هدف نهایی ما صرفا این نیست و باید وزنه‌برداری که در این چند سال افت کرده است را به جایگاه قبل برگردانیم.

او افزود: من روش کار، مدیریت و قاطعیت نصیرشلال را دیده‌ام و خوشبینم شرایط وزنه‌برداری مردان ما روز به روز بهتر می‌شود. نقطه عطف آن هم افزایش رکورد نفراتی چون مصطفی جوادی و یا وزنه‌برداران فوق سنگین بود. همچنین سهراب مرادی هم به مسابقات برگشت. درست است رکوردهای پایینی زد اما همین که به مسابقات برگشت، نشان می دهد کار شده است و با توجه به اینکه حدود ۳۵ روز فرصت داشتند، نمره قبولی گرفتند.

* سال‌ها به وزنه‌برداری تلنگر زده شده است

باقری در پاسخ به این پرسش که آیا رکوردهای قهرمانی آسیا می‌تواند تلنگری برای وزنه‌برداران باشد تا به دنبال افزایش رکورد باشند؟ تصریح کرد: تلنگر که سال‌ها است به وزنه‌برداری زده شده است. همه آگاهانه در این مسابقات حاضر شدند و انتظار رقابت سخت را داشتند. البته تصور خود من رقابت به این سنگینی و این تعداد وزنه بردار با کیفیت نبود. در دسته ۸۹ کیلوگرم رکوردهایی که ثبت شد و تعداد نفراتی که این رکوردها را ثبت کردند، کم سابقه است. در دسته فوق سنگین آسیا برای اولین بار در یک ضرب وزنه ۲۱۷ کیلوگرم زده شد و چهار نفر هم رکورد مجموع بیشتر از ۴۳۴ کیلوگرم ثبت کردند. من چنین رقابتی را در آسیا به یاد ندارم.این نشان می دهد وزنه برداری آسیا جایگاه خیلی بهتری دارد.

* در این پنج سال کسی را نساخته‌اند

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط حال حاضر وزنه برداری ایران باید برای بازی‌های آسیایی و المپیک نگران بود؟ تاکید کرد: اول باید بپذیریم در چهار، پنج سال اخیر کسی را نساخته‌اند و اینکه نتیجه‌ای ضعیف‌تر از گذشته بگیریم، دور از ذهن نیست. من می‌بینم نواب نصیرشلال  و همکارانش نهایت تلاش خود را می کنند و رو به جلو هستند اما اینکه انتظار این را داشته باشیم وزنه‌برداری در این چند ماه همان وزنه برداری سال ۲۰۱۲ شود، خیلی منطقی نیست. برای من غافلگیرکننده نیست، نسبت به قبل شرایط پایین‌تری داشته باشیم چون شرایط در این یک سال به این شکل رقم نخورده است و در چهار، پنج سال این وضعیت به وجود آمده است. شاید الان برخی‌ها بگویند که شما آمده‌اید، وضعیت را درست کنید. بله آمده ایم درست کنیم و هدف و برنامه ریزی ما هم برهمین اساس است. اگر آنها در این چند مسابقه ریز شوند و بدون تعصب و جانبداری خاص به پیشرفت کار نگاه کنند، می‌بینند که وزنه‌برداری رو به جلو بوده است.

*نمی‌توان سهراب و کیانوش را بخاطر سنشان کنار گذاشت

قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان در مورد وضعیت کیانوش رستمی و سهراب مرادی که گفته می‌شود با توجه به شرایط سنی و نتایجی که گرفتند، بهتر است روی آنها سرمایه‌گذاری نشود، تصریح کرد: وقتی رکوردهای بالایی دارند و کسی بهتر از آنها نیست، آیا توجیه دارد که آنها را بخاطر سن بالا خط بزنیم؟ قبول داریم در وزن سهراب، رضا دهدار و معتمدی هم هستند. معتمدی بعد از مصدومیتی که داشت، به آمادگی ۱۰۰ درصد برنگشته است. کیانوش رستمی هم رکورد ۳۸۰ کیلوگرم را ثبت کرده است. مگر می‌شود از کنار نامش گذشت؟ قطعا برنامه کادرفنی این است که بقیه نفرات مانند مصطفی جوادی افزایش رکورد داشته باشند که در قهرمانی آسیا هم اتفاق افتاد اما درکل موافق این نیستم، کسی به صرف شرایط سنی‌اش کنار گذاشته شود. شرایط برای همه است که خودشان را نشان دهند.

*انتقادها را شفاف به رییس می‌گویم

باقری با اشاره به اینکه برخی‌ها می‌گویند کمتر در مورد مسائل وزنه‌برداری صحبت می‌کند، گفت: برخی دوستان می‌گویند کوروش باقری قبلا زیاد مصاحبه می‌کرد و نقطه نظراتش را علنا بیان می‌کرد. نقطه نظرات من را قرار است فدراسیون بشنود و با توجه به اینکه در فدراسیون هستم، به صورت هفتگی رییس فدراسیون و نایب رییس را از نزدیک می بینم و به راحتی انتقاد می‌کنم و اگر نکته‌ای است، می‌گویم. بنابراین  لزومی نمی‌بینم حرفی که می‌توانم مستقیم به آنها بزنم را به شکل مصاحبه بگویم. قبلا اگر در رسانه ها حرف ها را می‌زدم، نمی‌توانستم حتی از جلوی در فدراسیون هم رد شوم. من نقطه نظراتم را راحت و شفاف انتقال می‌دهم  و حقیقتا تا اینجا رییس فدراسیون حداقل با سعه صدر حرف‌هایم را شنیده است.

دیدگاه‌ها