کد خبر : 1938941 | 31 اردیبهشت 1402 ساعت 18:01 | 12.9K بازدید | 12 دیدگاه

بیگ سَم تسلیم شد: بقای لیدز وابسته به اورتون و لستر

شکست 3-1 لیدز مقابل وستهم باعث شد بقای این تیم در لیگ برتر به نتایج دو تیم اورتون و لسترسیتی در هفته آینده بستگی پیدا کند.

بیگ سَم تسلیم شد: بقای لیدز وابسته به اورتون و لستر

به گزارش "ورزش سه"، لیدز امروز در هفته سی و هفتم لیگ برتر، هفته ما قبل پایانی، در خانه وستهام مقابل این تیم 3-1 شکست خورد تا شانس بقایش در لیگ برتر تا حدود زیادی از دست برود.

لیدز با این شکست سرنوشت خود را به نتیجه اورتون در هفته آخر موکول کرد. اورتون در حال حاضر بعد از 37 بازی 33 امتیازی است و در رتبه هفدهم جدول قرار دارد. لیدز با این شکست 31 امتیازی شد تا در رتبه هیجدهم قرار بگیرد. شاگردان سم آلاردایس تنها در صورتی سقوط نخواهند کرد که اورتون در بازی هفته آخر خود پیروز نشود.

اگر اورتون هفته آینده پیروز نشود و 33 امتیازی بماند لیدز روی کاغذ شانس بقا خواهد داشت. در صورت تساوی اورتون در بازی بعدی‌اش لیدز برای بقا به پیروزی با اختلاف بیش از دو گل نیاز دارد، چرا که تفاضل گل اورتون در حال حاضر 2 گل بیشتر از شاگردان آلاردایس است. اما در صورت شکست اورتون در بازی هفته آینده لیدز می‌تواند با پیروزی در بازی‌اش به رتبه هفدهم صعود کند و در لیگ برتر بماند. اما پیروزی اورتون در هفته آینده همه امیدهای لیدز را از بین خواهد برد.

1878126

از سوی دیگر لسترسیتی در حال حاضر دو بازی باقی‌مانده دارد و حتی در صورت پیروز نشدن اورتون در بازی هفته آخر، اگر لستر دو بازی آخر خود در این فصل را با دو پیروزی پشت سر بگذارد در لیگ برتر باقی می‌ماند و باعث سقوط لیدز خواهد شد. به این ترتیب لیدز تنها در صورتی شانس بقا دارد که اورتون در بازی آخر خود به پیروزی نرسد و لستر هم از دو بازی آخرش چهار امتیاز به دست نیاورد. لستر با توجه به تفاضل گل بهتری که نسبت به لیدز و اورتون دارد در صورت 34 امتیازی شدن و تساوی امتیازهایش با این دو تیم در لیگ برتر خواهد ماند.

لیدز امشب در استادیوم لندن، خانه وستهم، بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 17 رودریگو با پاس وستون مک‌کنی آمریکایی به گل رسید تا تیم آلاردایس از حریف پیش بیفتد. اما در دقیقه 31 دکلن‌رایس ستاره وستهم پاس جرد بوون را به گل تبدیل کرد تا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد.

1878127

تیم سم آلاردایس در نیمه دوم نتوانست برای رسیدن به هدفش و کسب سه امتیاز کاری از پیش ببرد و در دقیقه 72 این جرد بوون بود که گل دوم وستهم را به ثمر رساند تا در این بازی یک گل زده و یک پاس گل داده باشد.

اما این پایان روز کابوس‌وار تیم آلاردایس نبود و در دقیقه 90+4 شاگردان دیوید مویس گل دیگری توسط مانوئل لانزینی به ثمر رساندند تا وستهم این بازی را با پیروزی 3-1 پشت سر بگذارد.

1878128
1878129

وستهم با این پیروزی 40 امتیازی شد و در رتبه چهاردهم جدول قرار گرفت. با این پیروزی خیال وستهم از بقا در لیگ برتر راحت شد. اما وستهم اگر در هفته پایانی شکست بخورد و 40 امتیازی بماند ممکن است جایش را با بورنموث 39 امتیازی عوض کند و به رتبه پانزدهم سقوط کند. این بدترین شرایطی است که تیم لندنی با آن روبرو خواهد شد.

اما همان‌طور که گفته شد لیدز حالا برای بقا به نتیجه بازی هفته آینده اورتون مقابل بورنموث و البته نتایج لستر در دو بازی باقی‌مانده‌اش بستگی دارد. پیروزی اورتون یا دو پیروزی لستر می‌تواند به معنای پایان رسمی امیدهای تیم سم آلاردایس باشد.

دیدگاه‌ها