کد خبر : 1939023 | 01 خرداد 1402 ساعت 01:51 | 154.7K بازدید | 14 دیدگاه

فاصله تا قهرمانی به دو امتیاز رسید؛

خبر عالی برای طارمی و رفقا از لیسبون

بنفیکا در حساس‌ترین بازی هفته لیگ پرتغال مقابل اسپورتینگ متوقف شد.

خبر عالی برای طارمی و رفقا از لیسبون

به گزارش "ورزش سه"، در مهم‌ترین دیدار هفته سی و سوم و ماقبل پایانی فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر پرتغال، تیم صدرنشین بنفیکا از ساعت ۲۳ یکشنبه شب در ورزشگاه ژوزه آلوالاده لیسبون مقابل تیم رده چهارمی اسپورتینگ قرار گرفت و مهمان این تیم بود؛ رقابتی که نتیجه آن برای مهدی طارمی و هم‌تیمی‌هایش در پورتو بسیار اهمیت داشت.

بنفیکا که در صورت کسب پیروزی مقابل اسپورتینگ ۸۶ امتیازی می‌شد و اختلاف امتیازی‌اش با پورتو به عدد ۴ می‌رسید و در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل قهرمانی خود را قطعی می‌کرد، در نیمه اول غافلگیر شد و دو بار دروازه‌اش برابر سبزپوشان لیسبون را باز شده دید.

1878332

اسپورتینگ در دقایق ۳۹ و ۴۴ دو بار دروازه بنفیکا را باز کرد و با برتری دو بر صفر به رختکن رفت که این نتیجه بهترین اتفاق ممکن برای یاران مهدی طارمی بود تا آن‌ها همچنان امیدوار به قهرمانی در لیگ برتر پرتغال بمانند، اما در نیمه دوم و لحظات پایانی نتیجه تغییر کرد.

بنفیکا که نمی‌خواست بازنده این مسابقه باشد و فشار بی‌امان روی دروازه اسپورتینگ آورده بود، در دقیقه ۷۱ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، اما همچنان حملات این تیم ادامه پیدا کرد تا در نهایت از روی ضربه ایستگاهی به گل دوم دست یابند.

در دقیقه ۴+۹۰ یک ضربه آزاد در سمت راست میانه زمین برای بنفیکا اعلام شد که سانتر به محوطه جریمه و دو دفع اشتباه پیاپی از سوی بازیکنان اسپورتینگ لیسبون و خروج اشتباه دروازه‌بان این تیم کاری کرد تا توپ مقابل پای ژوآئو نِوِس بیفتد و این بازیکن ۱۸ ساله با شوت محکم گل تساوی را بزند و نخستین گل خود در دو فصل حضورش در لیگ برتر پرتغال را به ثمر رساند.

1878333

بنفیکا با گل لحظه آخری پدیده این فصل به تساوی ۲ بر ۲ در زمین اسپورتینگ لیسبون رسید تا کسب این نتیجه، آن‌ها را ۸۴ امتیازی کند و اختلاف‌شان را با پورتو رده دومی به ۲ امتیاز افزایش دهد.

تیم فوتبال بنفیکا در هفته پایانی مسابقه کم دردسر و راحتی مقابل تیم قعرنشین و سقوط کرده سانتاکلارا خواهد داشت که برتری در این بازی منجر به قهرمانی‌شان خواهد شد، اما عدم نتیجه‌گیری در این دیدار و در سمت مقابل پیروزی یاران طارمی برابر ویتوریا گیمارش، پورتو را قهرمان لیگ برتر پرتغال می‌کند.

دیدگاه‌ها