کد خبر : 1939030 | 01 خرداد 1402 ساعت 08:20 | 149.5K بازدید | 26 دیدگاه

دو ملی‌پوش پرتغال عقب افتادند؛

طارمی جای کفش طلا را خالی کند!

ستاره ایرانی پورتو یک قدم تا کسب جایزه برترین گلزن لیگ برتر پرتغال فاصله دارد.

طارمی جای کفش طلا را خالی کند!

به گزارش "ورزش سه"، نمایش استثنایی در دیدار شنبه شب گذشته مقابل فامالیکائو و زدن چهار گل در جریان پیروزی پورتو کاری کرد تا مهدی طارمی ۲۱ گله شود و به تنهایی در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال قرار بگیرد و با یک بازی بیشتر نسبت به ستاره‌های بنفیکا، فاصله‌اش با دو گلزن برتر این تیم را افزایش دهد.

طارمی تا قبل از مسابقات هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال مثل ژوآئو ماریو از بنفیکا، ۱۷ گل زده بود و یک گل کمتر از گونسالو راموس داشت ولی پوکر مقابل فامالیکائو کاری کرد تا بالاتر از این دو بازیکن قرار بگیرد و خود را در آستانه کسب عنوان آقای گلی قرار بدهد.

گونسالو راموس و ژوآئو ماریو که نمی‌خواستند از رقابت با مهدی طارمی در رسیدن به آقای گلی عقب بمانند، یکشنبه شب در ورزشگاه ژوزه آلوالاده لیسبون مقابل اسپورتینگ قرار گرفتند و جزو مهره‌های ثابت تیم صدرنشین بنفیکا بودند که عملکرد ضعیف‌شان کاری کرد تا پایان بازی در زمین نمانند و تعویض شوند.

1878346

در شرایطی که بنفیکا با نتیجه دو بر صفر از اسپورتینگ عقب افتاده بود، ماریو قبل از شروع نیمه دوم و راموس در دقیقه ۶۶ از زمین بیرون رفتند؛ آن هم در حالی که موفق به گلزنی نشدند و البته پس از خروج هر دو ستاره، این تیم توانست دو گل بزند و بازی باخته را با تساوی عوض کند و امیدوار به قهرمانی بماند.

در کنار متوقف شدن بنفیکا که اتفاق خوبی برای زنده ماندن شانس قهرمانی پورتو بود، مهدی طارمی نیز از اتفاق رخ داده در لیسبون خوشحال شد، چراکه گونسالو راموس و ژوآئو ماریو، دو ملی‌پوش بنفیکا نتوانستند گلزنی کنند و با این شرایط ستاره ایرانی در آستانه کسب عنوان آقای گلی قرار گرفت.

مهدی طارمی پیش از پیوستن به پورتو و در زمان حضورش در ریو آوه به طور مشترک با دو بازیکن دیگر به آقای گلی در لیگ برتر پرتغال رسیده بود، اما حالا این شانس را دارد به تنهایی در پایان فصل جاری به کفش طلای این مسابقات دست یافته و این جایزه را به ویترین افتخارات‌اش اضافه کند.

1878345

ستاره ایرانی پورتو در هفته آینده و آخرین بازی فصل لیگ برتر پرتغال باید به مصاف ویتوریا گیمارش برود که تجربه گلزنی برابر این تیم را دارد و راموس و ماریو نیز با بنفیکا مقابل سانتا کلارا قعرنشین قرار می‌گیرند و می‌توانند در آن بازی راحت تعداد گل‌های خود را بیشتر کنند، اما کار راحتی برای عبور از مهدی طارمی نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها