کد خبر : 1939482 | 03 خرداد 1402 ساعت 04:00 | 7.1K بازدید | 4 دیدگاه

فینالیست‌های اروپا به‌دنبال دوگانه قهرمانی

اینتر- فیورنتینا، پیش‌بازی فینال کوپا ایتالیا

امشب از ساعت 22:30 دو تیم اینتر و فیورنتینا در فینال جام حذفی ایتالیا در شهر رم به مصاف هم می‌روند تا هفتادو‌ششمین دوره جام حذفی ایتالیا را به پایان برسانند.

اینتر- فیورنتینا، پیش‌بازی فینال کوپا ایتالیا

به گزارش "ورزش سه"، در حساس‌ترین مسابقه فوتبال باشگاهی اروپا در میانه هفته، اینترمیلان برای کسب قهرمانی در جام حذفی موسوم به کوپا ایتالیا، حریف سرسختی چون فیورنتینا را پیش رو دارد.

بنفش‌های فیورنتینا با وینچنزو ایتالیانو، سرمربی خود، در نیمه‌نهایی از سد کرمونزه در دو بازی رفت و برگشت گذشتند تا به فینال برسند در حالی که شاگردان سیمونه اینزاگی صعود به فینال را با عبور از سد یوونتوس رقم زدند. هر دو تیم همچنین جزو فینالیست‌های این فصل اروپا هستند: فیورنتینا در فینال لیگ کنفرانس اروپا که در تاریخ 17 خرداد در پراگ برگزار می‌شود به مصاف وستهم خواهد رفت و اینتر سه روز بعد از آن در فینال لیگ قهرمانان اروپا در شهر استانبول رو در روی منچسترسیتی قرار خواهد گرفت.

فیورنتینا پیش از این در 11 فینال جام حذفی ایتالیا حضور داشته و در شش مورد برنده بوده است. آخرین حضور آنها در فینال به سال 2014 برمی‌گردد که با شکست 3-1 مقابل ناپولی همراه شد و آخرین قهرمانی‌شان هم در دو بازی رفت و برگشت با برد 2-1 مقابل پارما در سال 2001 رقم خورد.

اینتر در طرف مقابل، هشت بار از پانزده حضور خود در فینال را با قهرمانی به پایان رسانده است و سال گذشته نیز با برد 4-2 مقابل یوونتوس که در وقت‌های اضافه رقم خورد مقام قهرمانی را به دست آورد تا به‌عنوان تیم مدافع عنوان قهرمانی در بازی امشب حضور داشته باشد.

1876419

عملکرد دو تیم در دو بازی رفت و برگشت در لیگ این فصل شبیه هم بوده است: اینتر در بازی رفت که در زمین فیورنتینا برگزار شد با نتیجه 4-3 در یک دیدار هیجان انگیز به برتری رسید اما در بازی برگشت این بنفش‌ها بودند که در ورزشگاه سن سیرو به برد 1-0 دست یافتند.

نراتزوری به‌دنبال نهمین قهرمانی خود در تاریخ کوپا ایتالیاست و فیورنتینا به‌دنبال هفتمین جام. رسیدن به فینال جام حذفی ایتالیا برای هر دو تیم اینتر و فیورنتینا به این معنی است که آنها در سوپرجام ایتالیا در سال 2023 حضور خواهند داشت، چرا که برای اولین بار در تاریخ، این رقابت با حضور چهار تیم برگزار خواهد شد: دو تیم برتر سری آ و دو تیم فینالیست جام حذفی.

اینتری‌ها فصل پرنوسانی را سپری کرده‌اند، اما نمی‌توان گفت عملکرد سیمونه اینزاگی با رساندن تیمش به 2 فینال جام‌حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا، ضعیف است. وی با همین موفقیت‌ها حضورش در فصل بعد روی نیمکت اینتر را هم قطعی کرده. اینتر در ماه‌های اخیر نمایش‌های بهتری داشته، اگرچه همین چند روز پیش به ناپولی باخت، ولی می‌تواند دوباره مثل فصل قبل در جام‌حذفی قهرمان شود. کسر امتیاز از یوونتوس، حضور نراتزوری در لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد را هم قطعی کرده و در آستانه فینال در رُم خبر خوبی به شاگردان اینزاگی رسیده است.

البته هنوز فشار روی اینزاگی زیاد است چرا که هواداران تیمش توقع دارند که اینتر دست‌کم یک جام را در این فصل ببرد چرا که آنها از عملکرد تیم‌شان در لیگ اصلاً رضایت ندارند؛ عملکردی که این هفته با شکست 3-1 مقابل ناپولی قهرمان نیز همراه بود.

وینچنزو ایتالیانو نیز در تیم فیورنتینا تأثیر مثبتی از زمان حضور خود به جا گذاشته است. مربی سابق اسپتزیا از زمان حضورش در فیورنتینا از تابستان 2021 باعث شده این تیم از نظر سبک بازی متحول شود و فوتبالی تماشایی را به نمایش بگذارد. آنها هم مثل اینتر توانایی کسب دوگانه قهرمانی را دارند و نمی‌خواهند این شانس را در جام حذفی و لیگ کنفرانس از دست بدهند.

* اخبار دو تیم
سیمونه اینزاگی در بازی با ناپولی تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد کرد که منجر به شکست سنگین اینتر شد اما او این بار احتمالاً به ترکیبی که در بازی با میلان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به کار گرفت، روی خواهد آورد. در این صورت یواخیم کورئا و روملو لوکاکو باید جای خود را به لوتارو مارتینز و ادین ژکو در خط حمله بدهند. تنها غایبان اینتر در این بازی میلان اشکرینیار و هنریخ مخیتاریان هستند که جایگزین مخیتاریان در خط میانی به احتمال زیاد مارسلو بروزوویچ خواهد بود. درون دروازه هم انتظار می‌رود که سمیر هندانوویچ دروازه‌بان باتجربه و کاپیتان تیم به جای آندره اونانا قرار بگیرد، در عوض اونانا قرار است در فینال لیگ قهرمانان اروپا سنگربان اصلی اینتر باشد.

فیورنتینا اما ترکیبی غیرقابل پیش‌بینی‌تر نسبت به اینتر دارد چرا که ایتالیانو مربی است که ترسی از ایجاد تغییر در ترکیب و سیستم تیمش ندارد. سفیان امرابت و ‌کریستیانو بیراگی بازیکنانی هستند که حضورشان در ترکیب اصلی بنفش‌ها قطعی به نظر می‌رسد. سالواتوره سیریگو تنها بازیکنی از فیورنتینا است که با توجه به مصدومیت آشیل، فصل برایش به پایان رسیده و در این بازی نیز غایب خواهد بود.

دیدگاه‌ها