کد خبر : 1939486 | 03 خرداد 1402 ساعت 08:00 | 10.4K بازدید | 10 دیدگاه

شیخ سلمان: عربستان می‌تواند جام جهانی برگزار کند

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، معتقد است که عربستان سعودی قادر به میزبانی جام جهانی است اما باید زمان مناسب فرا برسد.

شیخ سلمان: عربستان می‌تواند جام جهانی برگزار کند

به گزارش "ورزش سه"، آسیا دو بار در تاریخ خود میزبان جام جهانی بوده است؛ در سال ۲۰۰۲ در کره جنوبی و ژاپن و ۲۰۲۲ در قطر. با این حال علاقه عربستان سعودی برای میزبانی این رویداد بیش از پیش شده است.

با برگزاری جام جهانی سال ۲۰۲۶ در ایالات متحده امریکا، کانادا و مکزیک برای اولین بار در سه کشور، پرونده میزبانی در ۲۰۳۰ به طور مشترک بین دو قاره اروپا و آفریقا در اسپانیا، پرتغال و مراکش باز شده است. همچنین از آمریکای جنوبی آرژانتین، شیلی، اروگوئه و پاراگوئه در پی گرفتن میزبانی هستند.

در سپتامبر گذشته، سخنگوی رسمی وزارت ورزش و جوانان مصر، محمد فوزی، اعلام کرد که کشورش در حال بررسی یک پرونده مشترک با عربستان سعودی و یونان است.

بن ابراهیم، رئیس AFC، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بیروت در حاشیه سفر اخیر خود به سوریه و لبنان گفت: "عربستان سعودی با قدرت برای میزبانی می‌آید و ما در حال هماهنگی با فدراسیون‌های قاره‌ای و فدراسیون بین‌المللی برای میزبانی ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۴ هستیم."

او در مورد میزانی عربستان افزود: "من فکر می‌کنم که عربستان کشوری است که می‌تواند مسابقات مشابهی را برگزار کند، اما ما باید با توجه به شرایط و میزان موفقیت، زمان مناسب را در سال ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۴ انتخاب کنیم."

دیدگاه‌ها