کد خبر : 1939874 | 04 خرداد 1402 ساعت 18:27 | 15.2K بازدید | 12 دیدگاه

تباس: اختیارات بدهید، 6 ماهه نژادپرستی را نابود می‌کنم

خاویر تباس، رئیس لالیگا، در جدیدترین اظهارنظر خود درباره جنجال حملات نژادپرستانه به وینیسیوس ادعا کرد اختیاراتش برای مبارزه با نژادپرستی کافی نیست.

تباس: اختیارات بدهید، 6 ماهه نژادپرستی را نابود می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، جنجال‌های اتفاقاتی که یکشنبه شب در دیدار رئال مادرید و والنسیا با محوریت وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید، رخ داد همچنان ادامه دارد.

خاویر تباس، رئیس لالیگا، با اولین اظهارنظری که درباره حملات به وینیسیوس داشت جنجال را بیشتر کرد و به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. او وینیسیوس را متهم کرد که بدون اطلاعات لازم از اقدامات لالیگا، این لیگ را به بی‌تفاوتی نسبت به نژادپرستی متهم می‌کند. تباس در نهایت مجبور به عذرخواهی شد و دیروز گفت قصدی برای حمله به ستاره برزیلی رئال نداشته و اگر صحبت‌هایش کسی را آزرده کرده عذرخواهی می‌کند.

1878991

رئیس لالیگا امروز در اظهاراتی جدید گفت برای مبارزه با نژادپرستی اختیارات کامل را ندارد. او گفت در صورت به دست آوردن اختیارات لازم می‌تواند ظرف شش تا هفت ماه نژادپرستی در فوتبال این کشور را به کلی ریشه‌کن کند.

تباس در این باره گفت: "اطمینان داریم که اگر اختیارات لازم را داشته باشیم ظرف چند ماه می‌توانیم این مشکل را حل کنیم. حداقل می‌توانیم اوضاع را خیلی بهتر کنیم، به خصوص وقتی پای حمله به وینیسیوس جونیور در میان باشد. ولی در صورتی که اختیارات لازم را به ما ندهند به جز شکایت کردن کار دیگری از ما ساخته نیست".

1867990

تباس با اشاره به اینکه لالیگا تا کنون 9 شکایت علیه حمله‌کنندگان به وینیسیوس به دادگاه‌ها ارسال کرده گفت: "اینکه ما فقط فرم شکایت پر کنیم کافی نیست. می‌خواهیم این اختیار را داشته باشیم که هر کسی شعارهای نژادپرستانه داد را مجازات کنیم. برطرف کردن 100درصد این معضل هیچوقت ممکن نیست، همان‌طور که رفع کامل دزدی یا دیگر جرایم ممکن نیست. ولی اگر اختیارات کامل را به ما بدهند ظرف شش تا هفت ماه اوضاع را به مراتب بهتر می‌کنیم".

دیدگاه‌ها