کد خبر : 1940276 | 06 خرداد 1402 ساعت 19:28 | 15.8K بازدید | 8 دیدگاه

بو سونسون چهره تاثیرگذار قهرمانی بوندس‌لیگا

هدیه سرمربی ماینتس به مربی سابقش: جام قهرمانی

بو سونسون، سرمربی دانمارکی ماینتس، که امروز با متوقف کردن دورتموند قهرمانی را به بایرن مونیخ هدیه داد در گذشته بازیکن توماس توخل، سرمربی این روزهای بایرن، بوده است.

هدیه سرمربی ماینتس به مربی سابقش: جام قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، بو سونسون، سرمربی دانمارکی ماینتس، امشب در کنار جمال موسیالا که گل پیروزی‌بخش بایرن مونیخ را مقابل کلن به ثمر رساند مهم‌ترین نقش را در قهرمانی دوباره باواریایی‌ها در بوندس‌لیگا بازی کرد.

جالب اینجا است که این مربی دانمارکی سابقه کار با توماس توخل، سرمربی این روزهای بایرن، را داشته و در دورانی که توخل هدایت ماینتس را بر عهده داشت به عنون مدافع برای او بازی می‌کرد.

1880327

سونسون بعد از درخشش در باشگاه‌های دانمارک در سال 2006 به عنوان مدافع راهی بوندس‌لیگا شد و به مونشن‌گلادباخ پیوست. او در همان سال به تیم ملی دانمارک دعوت شد.

اما یک سال بعد سونسون به مانیتس پیوست و تا پایان دوران فوتبالی‌اش در سال 2014 در این تیم بازی کرد. او در همین مدت سابقه بازی زیر نظر توماس توخل را داشت که سرمربی ماینتس بود.

این مدافع دانمارکی که در سال 2014 کفش‌ها را آویخت و بازنشسته شد مربی‌گری را با فعالیت به عنوان دستیار سرمربی ماینتس آغاز کرد و فصل بعد هدایت تیم جوانان باشگاه را به عهده گرفت. او سپس برای کسب تجربه به لیگ دسته دوی اتریش رفت و بعد از دو فصل تجربه‌اندوزی به بوندس‌لیگا بازگشت و در ژانویه 2021 هدایت تیم سابقش ماینتس را به عهده گرفت.

1880328

سونسون در حالی امشب با متوقف کردن دورتموند با نتیجه 2-2 باعث قهرمانی توماس توخل و بایرن مونیخ شد که پنج هفته پیش موفق شده بود باواریایی‌ها را در خانه خودش 3-1 شکست بدهد. او در حالی مقابل بایرن مونیخ ایستاد که مربی سابقش توخل هدایت این تیم را برعهده داشت.

1880329

دیدگاه‌ها