کد خبر : 1940520 | 07 خرداد 1402 ساعت 21:08 | 5K بازدید | 12 دیدگاه

آرسنال 5-0 وولوز: آتش‌بازی توپچی‌ها در بازی پایانی

آرسنال در آخرین هفته لیگ برتر موفق شد وولوز را در ورزشگاه امارات 5-0 شکست دهد.

آرسنال 5-0 وولوز: آتش‌بازی توپچی‌ها در بازی پایانی

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال امشب در خانه خود میزبان وولورهمپتون بود تا در هفته پایانی و سی و هشتم لیگ برتر به مصاف این تیم برود. شاگردان آرتتا با ارائه نمایشی درخشان و با دو گل ژاکا و گل‌هایی از ساکا، ژسوس و کیویور موفق شدند حریف‌شان را 5-0 در هم بکوبند.

آرسنالی‌ها که وداعی تلخ با جام قهرمانی داشتند امشب در خانه خود، ورزشگاه امارات، به مصاف ولورهمپتون رفتند تا آخرین بازی خود در این فصل لیگ برتر را برگزار کنند.

ویدئو: 302123

شاگردان آرتتا برای باشکوه به پایان بردن فصل طوفانی آغاز کردند. ژاکا در دقیقه 11 با ضربه سر ارسال گابریل ژسوس را به سمت دروازه وولوز فرستاد و توپ بعد از برخورد به دروازه‌بان این تیم وارد دروازه شد.

طوفان آرتتا و ژاکا در این دقایق ادامه داشت و تنها سه دقیقه بعد او دومین گل خودش را به ثمر رساند. او خودش حرکت را آغاز کرد و توپ را به اودگارد سپرد. ضربه اودگارد به کیلمن برخورد کرد و منحرف شد تا بار دیگر مقابل پای ژاکا قرار بگیرد. این بازیکن آرسنال با ضربه پای چپ توپ را از سا عبور داد تا اختلاف به دو گل افزایش یابد.

1880845
1880840

در دقیقه 27 بوکایو ساکا سومین گل توپچی‌ها را به ثمر رساند. حرکت ترکیبی زیبای پارتی، اودگارد و تروسار باعث شد خط دفاعی وولوز به هم بریزد. تروسار پاس آخر را در کانال راست برای ساکا فرستاد و او با پشت سر گذاشتن بوئنو شوتی تماشایی به سمت دروازه شلیک کرد که به گل سوم توپچی‌ها تبدیل شد.

1880844
1880841

آرسنالی‌ها با وجود به ثمر رساندن سه گل هنوز برای گلزنی اشتها داشتند. در ادامه نیمه اول حملات ادامه داشت. اودگارد پاس خوبی برای ساکا ارسال کرد و ستاره جوان آرسنال با پای راست شوتی به سمت دروازه شلیک کرد که توپ او به جایی رفت که سا انتظارش را می‌کشید.

چند دقیقه بعد ژاکا فرصتی عالی برای هت‌تریک داشت. ساکا و اودگارد به راحتی خط دفاعی وولوز را شکافتند و از سمت راست توپ را برای ژاکا ارسال کردند اما این بازیکن سوئیسی آرسنال از فاصله 10 متری فرصت عالی‌اش را از دست داد.

نیمه اول با برتری 3-0 آرسنال به پایان رسید تا شاگردان آرتتا با ارائه یک بازی برتر به رختکن بروند.

آرسنال در نیمه دوم هم به حملات ادامه می‌داد و تیم برتر میدان بود. در دقیقه 53 ساکا کرنری برای آرسنال ارسال کرد و پارتی با شوتی سنگین دروازه ولووز را باز کرد اما داور این گل را مردود اعلام کرد. ژوزه سا، دروازه‌بان ولورهمپتون معتقد بود آرسنالی‌ها او را هل داده‌اند و داور شکایت او را وارد دانسته و گل را مردود کرد.

1880848
1880849

اما پنج دقیقه بعد نوبت به ژاکا رسید تا گل چهارم آرسنال را به ثمر برساند. تروسار با حرکت عالی از سمت چپ پاس ارسالی جورجینیو را کنترل کرد و به سمت دروازه حریف حرکت کرد. سانتر دقیق او را گابریل ژسوس با ضربه سری دقیق و محکم به گوشه سمت راست دروازه فرستاد تا اختلاف به چهار گل افزایش یابد.

1880842
1880847
1880846

در دقیقه 67 تروسار یک نفره به قلب خط دفاعی وولوز زد و شوت پرقدرت او می‌رفت به گوشه سمت چپ دروازه حریف بچسبد که ژوزه سا با شیرجه‌ای خوب ناجی دروازه تیمش شد تا آرسنالی‌ها پنج گله نشوند.

در دقیقه 78 ژوزه سا اشتباهی عجیب داشت تا گل پنجم آرسنال هم به ثمر برسد. توپچی‌ها در این دقیقه صاحب کرنر شدند و بازیکنان وولوز در دفع توپ ناکام ماندند. کیویور ضربه‌ای به توپ زد اما سا با اشتباهی عجیب توپ را وارد دروازه خودی کرد تا گل پنجم توپچی‌ها به نام کیویور ثبت شود.

 

در نهایت آرسنال با نتیجه 5-0 پیروز شد تا وداعی باشکوه با این فصل داشته باشد. آرسنال با این پیروزی 84 امتیازی شد و با توجه به شکست منچسترسیتی در خانه برنتفورد، شاگردان آرتتا با اختلاف 5 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفتند و به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر به کار خود در این فصل پایان دادند.

1880843

دیدگاه‌ها