کد خبر : 1940525 | 07 خرداد 1402 ساعت 21:29 | 20.8K بازدید | 18 دیدگاه

بزن زیرش برای اورتون جواب داد، برای لیدز نه!

اورتون و لیدز که هر دو برای بقا به استخدام مربیان سنتی انگلیسی رو آوردند سرنوشت متفاوتی پیدا کردند و اورتون بود که با هدایت شان دایش موفق شد در لیگ برتر ماندگار شود.

بزن زیرش برای اورتون جواب داد، برای لیدز نه!

به گزارش "ورزش سه"،  لیگ برتر انگلیس در فصل 23-2022 امشب به پایان رسید و این در حالی بود که بر خلاف قهرمانی و سهمیه‌های اروپایی که پیش از این مشخص شده بود تکلیف دو تیم از سه تیم سقوط‌کننده از لیگ برتر به هفته آخر و بازی‌های امشب کشیده بود.

پیش از این تکلیف اولین تیم سقوط‌کننده مشخص شده بود و ساوتهمپتون سقوطش را قطعی کرده بود. این تیم با هدایت روبن سلس امشب با ارائه عملکردی آبرومندانه مقابل لیورپول به تساوی 4-4 رسید تا با کسب 25 امتیاز و در رتبه بیستم و آخر به حضور در لیگ برتر پایان بدهد و فصل بعد را در چمپیونشیپ سپری کند.

اما تکلیف دو تیم سقوط‌کننده در بازی‌های امشب مشخص شد. لستر امشب در خانه خود وستهم را 2-1 شکست داد تا 34 امتیازی شود. دیگر تیمی که برای بقا امید داشت لیدز بود که با مربی جدید و پر سر و صدایش سم آلاردایس امشب به اندازه لستر موفق نبود و مقابل تاتنهام 4-1 شکست خورد تا 31 امتیاز به کار خود پایان دهد.

1880882

اما تکلیف نهایی تیم‌های سقوط‌کننده در بازی اورتون مشخص می‌شد. اورتون با هدایت شان دایش امشب مقابل بورنموث قرار گرفت و 1-0 به پیروزی رسید. این بازی اهمیت زیادی داشت چرا که در صورت پیروزی اورتون دو تیم دیگر یعنی لستر و لیدز هیچ شانسی برای بقا در لیگ برتر نداشتند. اتفاقی که تیم شان دایش محقق کرد تا از سقوط به دسته پایین‌تر جلوگیری کند.

1880883

اورتون که در میانه فصل فرانک لمپارد را اخراج کرد و شان دایش، یکی از مربیان سنتی فوتبال انگلیس، را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد در نهایت موفق شد در لیگ برتر بماند. اما لیدز که تصمیمی مشابه با اورتون گرفته و با اخراج جسی مارش، یک مربی سنتی انگلیسی دیگر، سم آلاردایس، را روی نیمکت نشانده بود موفق نشد، تا با بیگ سم به چمپیونشیپ سقوط کند.

1880884
1880885

دیدگاه‌ها