کد خبر : 1940559 | 07 خرداد 1402 ساعت 23:50 | 19.3K بازدید | 25 دیدگاه

سرمربی‌ها تماشاگران را تحریک نکنند؛

استیلی: بیرانوند ستاره قهرمانی پرسپولیس می‌شود

حمید استیلی معتقد است حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس، نقطه قوت این تیم در فینال جام حذفی خواهد بود.

استیلی: بیرانوند ستاره قهرمانی پرسپولیس می‌شود

به گزارش ورزش سه، حمید استیلی، ستاره سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس، در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص قهرمانی سرخپوشان در لیگ برتر گفت: تبریک می‌گویم. یک قهرمانی سخت بود و به روزهای آخر کشید. بازی‌های هفته‌های آخر بسیار زیبا و پر گل بود و پرسپولیس، استقلال و سپاهان برای قهرمانی می‌جنگیدند و تیم‌های صنعت نفت و مس کرمان برای بقا می‌جنگیدند. بازی‌ها فوق‌العاده خوب و پر گل شده بود و این موضوع مسابقات را زیبا کرد و قهرمانی به هفته آخر کشید که با قهرمانی پرسپولیس تمام شد.

وی افزود: پرسپولیس پس از پیروزی در دربی و شکست سپاهان برابر ملوان مصمم شد و دیگر امتیاز از دست نداد و روز به روز منسجم‌تر و بهتر شد و توانست به حقش که قهرمانی است، برسد.

استیلی درباره تقابل پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی عنوان کرد: این دربی حساس‌تر از دربی قبل است. در دربی قبل، هر دو تیم می‌خواستند بازی را ببرند و از کورس با سپاهان عقب نیفتند و به همین دلیل هر دو تیم برای برد وارد زمین شدند. در این دربی، استقلال که جامی نبرده، انگیزه بیشتری دارد و پرسپولیس هم انگیزه‌های خاص خودش را دارد اما این دربی خیلی خاص است و موقعیت‌های کمی گیر هر دو تیم می‌آید و تیمی موفق است که بتواند از موقعیت‌ها استفاده کند.

1713085

او ادامه داد: تیم‌هایی که تجربه بیشتری دارند، می‌توانند در این دربی‌ها موفق باشند. در دربی قبلی هم عامل تجربه باعث شد پرسپولیس ببرد و حالا استقلال هم تجربه بازی قبلی را دارد. بازی حساسی است و امیدوارم بازی خوبی ببینیم و مردم لذت ببرند و کنار مسائل فنی، مسائل اخلاقی هم از سوی کادر فنی دو تیم رعایت شود و باعث تحریک تماشاگران نشوند و بازیکنان هم دنبال فیرپلی باشند و در‌ نهایت هر تیمی به حق خودش برسد.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به خط دروازه دو تیم گفت: هر دو دروازه‌بان، ملی‌پوش هستند اما اگر بازی به پنالتی بکشد، بیرانوند پنالتی‌گیرتر است و این یکی از نقاط قوت پرسپولیس محسوب می‌شود. البته این تیم در خطوط دیگر‌ هم‌ نقاط مثبتی دارد اما در خط دروازه، بیرانوند در طول مسابقه هم بازی با پای خوبی انجام می‌دهد و زمانی که حریف پرس می‌کند، تیم خودش را از پرس خارج می‌کند.

استیلی در پایان درباره انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم امید و دلایل عدم صعود این تیم به المپیک گفت: کار سخت است و دلیل عدم صعود تیم هم برنامه‌ریزی است. ما هیچ‌ برنامه‌ای نداریم و زمانی که تیم حذف می‌شود، ریشه‌یابی نمی‌کنند که ببینند دلایل حذف چه بوده است؛ مربی، بازی تدارکاتی یا مدیریت؟ نمی‌آیند و در اولین قدم مربی را برکنار می‌کنند. کار آقای عنایتی سخت است و آرزوی موفقیت می‌کنم. وقتی که ایشان مربی شده، همه باید حمایت کنند تا موفق شود.

دیدگاه‌ها