کد خبر : 1940865 | 09 خرداد 1402 ساعت 12:28 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

کلاف سردرگم انتخابات فدراسیون ژیمناستیک

با وجود گذشت بیش از 2 ماه از انتخابات فدراسیون ژیمناستیک، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درگیر به تایید رساندن این مجمع توسط فدراسیون جهانی هستند.

کلاف سردرگم انتخابات فدراسیون ژیمناستیک

به گزارش "ورزش سه"، 24 اسفند 1402 بود که انتخابات جنجالی فدراسیون ژیمناستیک با غیبت بسیاری از اعضای مجمع در اعتراض به عدم تایید صلاحیت اینچه درگاهی برگزار شد و در خاتمه این مجمع پرتنش، عابد حقدادی با کسب ۲۰ از ۲۷ رای ماخوذه، به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد. 
حالا بعد از گذشت بیش از 2 ماه هنوز فدراسیون جهانی ریاست حقدادی را تایید نکرده و ایمیل فدراسیون در اختیار اینچه درگاهی رییس اسبق است. همین موضوع باعث عدم اعزام تیم های ملی ژیمناستیک شده و صدای ورزشکاران را هم درآورده است. همین اتفاقات باعث شده تا شایعه ابطال انتخابات هم به گوش برسد. 
دبیر کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک را باطل اعلام کرده است آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: "تا جایی که من می‌دانم خیر گزارش‌هایی را فدراسیون جهانی و IOC از ما خواست و ما نیز در حال تهیه این گزارش هستیم تا به آنها ارسال کنیم بنده ما این موضوعی که ما به وزارت ورزش نامه زده باشیم رد می‌کنم چون چنین چیزی را ندیده‌ام کارشناسان حقوقی و بین‌المللی ما پیگیر این موضوع هستند."
سجادی، وزیر ورزش نیز امروز به این اتفاقات واکنش نشان داده و می گوید: "معمولاً بعضی از این انتخابات به چنین سرانجامی می‌رسد، ولی تجربه نشان داده که حق همیشه پیروز است.این انتخابات مصادف بود با همان اتفاقی که برای من افتاد و من اختیاراتم را به معاونت قهرمانی و محمد پولادگر دادم.  پولادگر به همراه دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در اسفند ماه انتخابات 12 فدراسیون را برگزار کردند که یکی از آنها ژیمناستیک بود. از نظر ما و همین طور کمیته ملی المپیک مشکل خاصی ایجاد نشده است، اما ظاهراً یک نفر از شرکت‌کنندگان به نتیجه و نوع حضورشان گلایه‌ای داشته و پیگیری کرده است. ایشان ارتباطاتی با فدراسیون جهانی دارد که این نوع پیگیری‌ها به نفع مصالح کشور نیست. در نهایت آن چیزی که تا الان به ما منعکس شده است، من دستور پیگیری آن را به مدیریت حراست، بازرسی وزارت ورزش و معاونت ورزش قهرمانی و همین طور کمیته ملی المپیک منعکس کردم."

دیدگاه‌ها