کد خبر : 1940875 | 09 خرداد 1402 ساعت 12:12 | 580 بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت عسگری به آسیا

۱۴رکابزن اعزامی به تایلند و مالزی معرفی شدند

تیم ملی دوچرخه سواری ایران با یک ترکیب ۱۴ نفره راهی مسابقات قهرمانی آسیای جاده و پیست در کشورهای تایلند و مالزی خواهد شد.

۱۴رکابزن اعزامی به تایلند و مالزی معرفی شدند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، پنجمین اردوی تدارکاتی تیم ملی مردان و زنان دوچرخه سواری در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان و در بخش‌های نیمه استقامت و استقامت برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای تایلند و مالزی از هفتم خردادماه در تهران آغاز شده است. این اردو تا ۱۴ خردادماه ادامه می‌یابد. در این اردو نفرات نهایی اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا حاضر هستند.

بنا بر اعلام احسان سلیمانیان سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری این تیم با ترکیبی از ۱۴ ورزشکار تمرینات نهایی را دنبال می‌کنند و در نهایت با همین نفرات ابتدا در مسابقات قهرمانی آسیای جاده در تایلند حاضر شده و سپس نفرات پیست‌رو از تایلند مستقیماً راهی مالزی می‌شوند تا در مسابقات پیست شرکت کنند.

محمد گنج خانلو، حسین عسگری، بهنام آرین، آیدین علیاری و علی لبیب شتربان در رده سنی بزرگسال و پوریا یعقوبی و امیر حسین وطن پرست در رده سنی جوانان، قوانی هم در رده سنی زیر ۲۰ سال نفرات اعزامی به این رویداد هستند.

اما در بخش بانوان، ریحانه خاتونی داریان، سمیه یزدانی و ماندانا دهقان منشادی در رده سنی بزرگسالان و فاطمه دادگر ترکمبور، ساناز ایرانمنش و پریسا مجنونی در رده سنی جوانان ترکیب اعزامی را تشکیل می‌دهند.

احسان سلیمانیان مربی، حمید خمسه مربی، حمید سجادی مربی، سلماز کربلایی سعدآباد سرپرست و مربی بانوان و جعفر رنجبران سرپرست به همراه حضوری مکانیسین و وفایی مدیر تیم‌های ملی ترکیب کادر فنی را تشکیل می‌دهند.

نکته قابل توجه در ترکیب اعزامی، حضور حسین عسگری رکابزن مطرح ایران در ادوار گذشته با لقب سلطان کوهستان آسیاست که پس از گذشت یک سال از دوره محرومیت دوپینگش مجدداً در ترکیب تیم ملی قرار گرفته است. همین طور ماندانا دهقان لژیونر دوچرخه سواری اسپانیا که این روزها در تورهای اروپایی شرایط خوبی دارد در بخش جاده تیم ملی را همراهی می‌کند.

مسابقات جاده قهرمانی آسیا از ۱۷ خرداد تا ۲۴ خردادماه در کشور تایلند برگزار می‌شود که تیم ایران با ترکیب ۱۴ ورزشکار شامل ۸ مرد و ۶ زن در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.

سپس برخی نفرات پیست رو از این ترکیب بلافاصله راهی مالزی می‌شوند تا از ۲۵ خردادماه در مسابقات قهرمانی پیست آسیا شرکت کنند.

دیدگاه‌ها