کد خبر : 1941470 | 12 خرداد 1402 ساعت 04:00 | 131.5K بازدید | 69 دیدگاه

صدمین گل شهرآورد به نام عالیشاه

پرسپولیس زودتر از استقلال سه رقمی شد

امید عالیشاه صدمین گل پرسپولیس در شهرآورد را به ثمر رساند.

پرسپولیس زودتر از استقلال سه رقمی شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در حالی مقابل استقلال به پیروزی رسید که در این بازی امید عالیشاه گل برتری قرمزها را به ثمر رساند و نام خود را به عنوان زننده گل قهرمانی سرخپوشان در بازی جام حذفی مطرح کرد. اما این گل از جنبه دیگری هم اهمیت داشت و باعث شد تا عالیشاه جایگاهی ویژه در تاریخ شهرآورد داشته باشد، این صدمین گل پرسپولیس در دربی تهران بود.

جالب اینکه پرسپولیس در حالی به آمار 100 گل زده رسیده که استقلال هنوز 7 گل دیگر تا رسیدن به آمار گل‌زده سه رقمی در دربی فاصله دارد تا به نوعی مشخص شود که پرسپولیس در دربی از نظر گلزنی عملکرد بهتری داشته است. با این حال قرمزها متوسط گلزنی کمتر از یک گل در دربی را دارند و برای بهبود این آمار باید در شهرآورد بعدی 2 گل بزنند.

اولین گل پرسپولیس در تاریخ دربی را حسین همیشه‌جوان در شهرآورد سال 1347 به ثمر رساند. این بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. اولین گل منجر به برد پرسپولیس در دربی نهم بود که با برد 4-1 سرخپوشان همراه شد. حسین کلانی دو گل و صفر ایرانپاک و محمود خوردبین هر کدام یک گل وارد دروازه حریف کردند.

1882460

نخستین گل لیگ برتری پرسپولیس در دربی نیز با ضربه رضا جباری در دیدار رفت فصل 80-81 وارد دروازه حریف شد که در نهایت با نتیجه تساوی همراه بود.

بهترین گلزن قرمزها در تاریخ شهرآورد، صفر ایرانپاک است که 7 گل به ثمر رسانده و همچنان آقای گل دربی محسوب می‌شود. بعد از او نام حسین کلانی دیده می‌شود که شش گل وارد دروازه رقیب سنتی کرد.

مهدی عبدی، گئورگی گولسیانی، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر نیز با دو گل، برترین گلزنان تیم فعلی پرسپولیس در دربی به حساب می‌آیند.

1882461

نکته جالب اینکه متوسط پرسپولیس در تاریخ شهرآورد 0.99 گل به ازای هر بازی است اما در ده دربی اخیر قرمزها میانگین 1.3 گل به ازای هر بازی را داشته‌اند تا از زمان ورود یحیی، افزایش قابل توجه در آمار گلزنی مقابل استقلال را ثبت کرده باشند.

پرگل‌ترین برد پرسپولیس مقابل استقلال برتری 6-0 در دربی معروف سال 1352 است، سرخپوشان همچنین دو بار توانستند در یک بازی 4 گل به استقلال بزنند.

دیدگاه‌ها