کد خبر : 1941473 | 12 خرداد 1402 ساعت 01:19 | 30.9K بازدید | 14 دیدگاه

پی‌اس‌جی و رد ادعای گالتیه: این آخرین بازی مسی نیست

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ادعای کریستوف گالتیه در خصوص جدایی قطعی لیونل مسی را تکذیب کرد.

پی‌اس‌جی و رد ادعای گالتیه: این آخرین بازی مسی نیست

به گزارش "ورزش سه"، کریستوف گالتیه، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن، در نشست خبری پیش از آخرین بازی این فصل تیمش مقابل کلرمون جدایی لیونل مسی در پایان این فصل را تایید کرد تا پایان داستان ستاره آرژانتینی در پاریس را قطعی شده بدانیم. با این وجود اما باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ساعتی پیش این ادعای سرمربی خود را تکذیب کرد.

گالتیه در نشست خبری خود گفته بود: «این شانس را داشتم که مربی بهترین بازیکن تاریخ باشم. این آخرین بازی او در پارک دو پرنس خواهد بود، امیدوارم به بهترین شکل ممکن از او استقبال شود. او این فصل بخش مهمی از تیم بود. دلیلی پیدا نمی‌کنم که اظهارنظرات و انتقادات از او را توجیه کند.»

1882467

طبق اعلام باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، کریستوف گالتیه گفته که این آخرین بازی این فصل لیونل مسی است و او نگفته که بازی با کلرمون آخرین بازی ستاره آرژانتینی برای پاریسی‌هاست. در عین حال روشنگری PSG لزوما به معنی تایید ماندن لیونل مسی نیست؛ بازیکنی که قراردادش روز 30 ژوئن به پایان می‌رسد. هر چند که هنوز گزینه تمدید قرارداد برای یک فصل دیگر را نیز دارد.

1882466

ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن که 7 بار برنده توپ طلا شده با پیشنهادات مختلفی در صورت ترک پاریس مواجه است. از جمله این پیشنهادات می‌توان به پیشنهاد نجومی باشگاه الهلال عربستان اشاره کرد که که او را به گران‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل خواهد کرد. البته گزینه‌های دیگری همچون بازگشت به بارسلونا یا انتقال به اینتر میامی نیز روی میز لئو دیده می‌شود.

مسی سال 2022 را با قهرمانی در جام جهانی قطر به پایان رساند تا یکی از رویایی‌ترین اتفاقات دوران فوتبالش را رقم بزند. او همه کاره‌ی سومین قهرمانی تاریخ البی‌سلسته در جام جهانی بود و به همین خاطر جایزه بهترین بازیکن فیفا در مراسم دِبِست را نیز به خود اختصاص داد. با این وجود اما اوضاع برای این ستاره در عرصه باشگاهی خیلی خوب پیش نرفت.

1882469

مسی در این فصل نتوانست نقشی که در تیم ملی آرژانتین داشت را در پاری‌سن‌ژرمن ایفا کند. بازی‌های ضعیف او به ویژه در لیگ قهرمانان اروپا با خشم هواداران مواجه شد؛ هوادارانی که طی چندین بازی مسی را هو کردند تا نشان دهند علاقه‌ای به حضور او در تیم‌شان ندارند؛ این در حالی است که روز انتقال ستاره آرژانتینی به پاری‌سن‌ژرمن یکی از شلوغ‌ترین روزهای شهر پاریس بود و هواداران PSG در آن مقطع معتقد بودند که حضور مسی می‌تواند ناکامی آنها در چمپیونزلیگ را پایان داده و روزهای متفاوتی برایشان رقم بزند.

1882468

با وجود نارضایتی عمومی از عملکرد مسی، این بازیکن روی هم رفته عملکرد بدی در این فصل از لیگ یک فرانسه نداشت. او طی 31 بازی 16 گل زده و 16 بار نیز پاس گل داده است. کاپیتان آرژانتین هفته گذشته مقابل استراسبورگ گل قهرمانی تیم باشگاهی‌اش را هم به ثمر رساند اما از آنجایی که در انجام ماموریت اصلی ناکام بود، نتوانست جایی در دل هواداران پاریس برای خود باز کند. آنها انتظار داشتند مسی مثل جام جهانی، در چمپیونزلیگ نیز برای آنها نقش رهبر قهرمانی را ایفا کند ولی او فقط سایه‌ای از این خواسته بود و به ویژه در بازی با بایرن مونیخ که به حذف پاریسی‌ها منجر شد نمایش فوق‌العاده ضعیف داشت.

تناقض در اظهارات گالتیه و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در خصوص آینده مسی را می‌توان از مراسم رونمایی از لباس‌های فصل آینده این باشگاه نیز متوجه شد. سرمربی PSG در حالی برای مسی غزل خداحافظی می‌خواند که همین چند روز پیش لباس‌های فصل جدید تیمش با حضور لیونل مسی رونمایی شد. با توجه به محبوبیت بالای مسی در عرصه بین‌المللی و سود سرشار اقتصادی او برای پاریسی‌ها، مالکان قطری این باشگاه نهایت تلاش خود را برای حفظ او به کار می‌برند؛ هر چند رفتار نامناسب هواداران و از بین رفتن محبوبیت مسی او را کاملا به رفتن مصمم کرده است.

دیدگاه‌ها