کد خبر : 1941857 | 14 خرداد 1402 ساعت 08:25 | 4.5K بازدید | 2 دیدگاه

سرمربی سابق تیم ملی: حالِ بسکتبال از لحاظ فنی خوب نیست

دمیر نمی‌تواند در 3 ماه معجزه کند

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال گفت: بسکتبال ما از لحاظ فنی حال چندان خوبی ندارد و باید با برنامه‌ریزی بهتر و بلندمدت این وضعیت را بهبود ببخشیم.

دمیر نمی‌تواند در 3 ماه معجزه کند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، محمدمهدی ایزدپناه در پایان لیگ برتر بسکتبال و قهرمانی شهرداری گرگان اظهار داشت: شهرداری تیم خیلی خوبی است و با این ملی‌پوشان و 2 یار خارجی غیر از این هم نباید می‌شد و به نظر من می‌توانست راحت‌تر هم قهرمان شود، چون پتانسیل آن را داشت. ذوب آهن در این فصل بازیکن خارجی متوسطی داشت و در مراحل پایانی هم یکی دو بازیکن آسیب دیده داشت. کاله هم تیم جوانی بود و تجربه حضور در فینال را نداشت. در مجموع هرطور حساب کنیم شهرداری گرگان از لحاظ نفرات در شرایط خیلی بهتری قرار داشت.

وی در خصوص عملکرد شهرداری گرگان در غرب آسیا عنوان کرد: به نظر من مسئولان باشگاه باید یار سوم خارجی را زودتر اضافه می‌کردند تا با تیم هماهنگ می‌شد. به‌هرحال یار خارجی برای هماهنگی نیاز به زمان دارد. همان‌طور که گفتم بازیکنان شهرداری پتانسیل بالایی دارند و نباید خودشان را دست‌کم بگیرند. جمشیدی و یخچالی بازیکنان بسیار خوبی هستند و پری پتی و اودراس هم دو یار خوب خارجی هستند. آنها باید خودشان را باور داشته باشند. آنطور که من بازی‌ها را دیدم تیم خوب دفاع نمی‌کند و اگر با برنامه‌ریزی بهتری مقابل حریفان قرار بگیرند، فکر نمی‌کنم بردن الریاضی هم کار سختی باشد.

1739809

سرمربی سابق شهرداری گرگان با اشاره به وضعیت لیگ برتر گفت: اگر حرفی می‌زنیم، از نگاه کارشناسی است و نباید به کسی بربخورد. واقعیت این است که لیگ ما در مراحل پایانی آنچنان که باید کیفیت بالایی نداشت. بازیکنان خارجی‌ای که حضور داشتند، یا ضعیف بودند یا نتوانستد عملکرد بالایی از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم خودمان را با کشورهایی مانند چین و ژاپن مقایسه کنیم مشخص می‌شود که آنها در سطح بالاتری هستند. همین روند به تیم ملی هم می‌رسد و آسیب می‌زند. به اعتقاد من حال بسکتبال ما از لحاظ فنی چندان خوب نیست و حتما باید برنامه پیش برویم و کار کارشناسی داشته باشیم.

ایزدپناه در مورد انتخاب هاکان دمیر به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: هر مربی دیگری هم انتخاب می‌شد قطعا نمی‌توانست در سه ماه تا شروع معتبرترین مسابقات جهانی کار خاصی را انجام دهد و تحولی ایجاد کند. این مسابقات می‌تواند پس زمینه برای او باشد و براساس آن برنامه‌ریزی بلندمدت خود را انجام دهد.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ادامه داد: باید به هر مربی حداقل 2 سال فرصت دهیم و تغییر زودهنگام مربیان که من مخالف آن هستم دردی را دوا نمی‌کند. یک مربی در مدت 3-4 ماه نمی‌تواند معجزه کند. یک سری بازیکنان کنار رفته‌اند و یک سری دیگر هم سنشان بالا رفته است. الان نفرات جوان خیلی خوبی داریم که پتانسیل شان بالاست و فقط باید در جریان مسابقات تدارکاتی و رسمی قرار بگیرند. بهترین کار همین است و قطعا در مسابقات دوستانه ترسشان خواهد ریخت. 

دیدگاه‌ها