کد خبر : 1941953 | 14 خرداد 1402 ساعت 19:09 | 44.4K بازدید | 8 دیدگاه

از هر 5 دروازه‌بان، یکی مثل دخیا گل می‌خورد

ضربات مشابه با شوت ایلکای گوندوگان که منجر به گل دوم سیتی برابر یونایتد شد، در 81 درصد از مواقع توسط دروازه‌بان‌ها مهار می‌شود.

از هر 5 دروازه‌بان، یکی مثل دخیا گل می‌خورد

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان منچسترسیتی در بازی با یونایتد دو گل زد که موقع گل دوم، اگرچه توپ درست روی پای چپ او ننشست، اما توپ را به کنج دروازه داوید دخیا فرستاد و کاری هم از دست دروازه‌بان یونایتد برنیامد.

البته شلوغی جلوی دروازه، جلوی دید دخیا را گرفته بود، اما باز هم مانع از انتقادات از دروازه‌بان اسپانیایی نشد. جان هریسون، رییس بخش "علم داده" در یک سایت تخصصی دروازه‌بانی توییت کرد و نوشت شوت‌های مشابه ضربه گوندوگان در 81 درصد از مواقع توسط دروازه‌بان‌های لیگ برتر مهار شده‌اند. یعنی از هر 5 شوت شبیه به این، فقط یکی از آن‌ها گل شده است.

او نوشت: «آیا دخیا باید گل پیروزی‌بخش فینال را می‌گرفت؟ اگر چشمی بخواهیم بگوییم سخت است، چون شوت از فاصله زده شد و توپ آهسته از بین بازیکنان حرکت کرد و به زمین خورد. ما در سایت‌مان این عوامل و چیزهای بیشتری را در نظر می‌گیریم و متوجه شدیم که این شوت در 81 درصد از مواقع توسط دروازه‌بان‌های لیگ برتر مهار شده است.»

1883387

دخیای 32 ساله فصل پر فراز و نشیبی داشته است. اگرچه او دستکش طلایی لیگ برتر را به خاطر بیشترین کلین‌شیت در این فصل برد، اما اشتباهات بدی مرتکب شد و روی گل دوم سیتی در فینال جام حذفی هم متهم به کند بودن شده است.

دیدگاه‌ها