کد خبر : 1942103 | 15 خرداد 1402 ساعت 17:24 | 15.6K بازدید | 3 دیدگاه

عامل ناکامی پسران تکواندو از نگاه مقانلو

هر کاری کردیم، قطار تیم ملی به ریل برنگشت!

سرمربی تیم ملی تکواندو عامل اصلی ناکامی ملی پوشان در مسابقات جهانی را شوک دوپینگ قبل از اعزام می‌داند.

هر کاری کردیم، قطار تیم ملی به ریل برنگشت!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که ناهید کیانی با کسب مدال طلای جهان برای تیم ملی تکواندوی بانوان، نتیجه قابل قبولی را برای بانوان ایرانی در رویداد جهانی 2023 باکو رقم زد، تیم ملی مردان ایران با 8 ورزشکار تا روز آخر هم در حسرت رسیدن به فینال ماند و فقط با دو مدال برنز توسط آرین سلیمی و متین رضایی به کار خود پایان داد.
بیژن مقانلو که تیم تحت هدایتش به عنوان دوازدهمی جهان رسیده، در خصوص نتیجه مردان تکواندوی ایران در باکو به فارس گفت: "سطح فنی مسابقات جهانی باکو خیلی بالا بود. شما وقتی به نتایج مسابقات جهانی مکزیک نگاه می‌کنید با نتایج این دوره از مسابقات جهانی باکو کاملاً متفاوت است. ما باید افرادی را که در مسابقات جهانی مکزیک و باکو مدال گرفته‌اند آنالیز کنیم و ببینیم که چه تعداد سکو در کسب مدال تغییر کرده است. در مسابقات جهانی مکزیک افرادی که مدال کسب کردند، در باکو نتوانستند مدال طلا خود را تکرار کنند و خیلی‌ها اصلاً نتوانستند در باکو به روی سکو بروند."

1883690

او همچنان به اتفاقاتی که قبل از اعزام رخ داد و باعث مثبت شدن دوپینگ دو ملی پوش شد، اشاره می کند: "با توجه به شرایطی که پیش از اعزام برای ما رقم خورد متأسفانه بچه‌های ما تمرکز بازم را نداشتند و از لحاظ فنی میلی‌متری بازی‌ها را از دست دادند. خیلی از بازیکنان ما در ثانیه‌ها غفلت کردند. فکر می‌کنم نتایج رقم خورده در باکو بیشتر برمی‌گردد به اتفاقات قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی، به خاطر همین بچه‌های ما خیلی تمرکز نداشتند و در ثانیه‌های آخر نمی‌توانستند تمرکز کنند. آرین سلیمی خیلی خوب کار کرد اما در آن شرایط موفق نشد نتیجه‌ای را رقم بزند."
مقانلو در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: "همیشه در مسابقات جهانی بیشترین مدال‌هایی که کسب می‌کردیم سه تا چهار مدال از هشت وزنی بود که به مسابقات اعزام می‌شد. ما در این مسابقات شرایط کسب مدال را داشتیم اما ثانیه‌ها با ما یار نبودند. از نظر من یکی از دلایلی که باعث شد این اتفاقات رقم بخورد،  عدم تمرکز بچه‌های ما به خاطر اتفاقات نامیمونی بود که یک هفته قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی گریبان تکواندوی ایران را گرفت. ما خیلی سعی کردیم قطار تیم ملی را  به روی ریل بازگردانیم، حتی مسئولان فدراسیون نیز تلاش کرد اما شوک، شوک بزرگی بود."

دیدگاه‌ها