کد خبر : 1942106 | 15 خرداد 1402 ساعت 17:48 | 30.2K بازدید | 24 دیدگاه

پادشاه گلزنی پاریس: فرانسه برای امباپه کوچک است

کیلیان امباپه با 29 گل زده آقای گل این فصل لیگ یک فرانسه شد و به رکورد تاریخی اسطوره فوتبال فرانسه، ژان پی‌یر پاپن رسید.

پادشاه گلزنی پاریس: فرانسه برای امباپه کوچک است

به گزارش "ورزش سه"، لیگ یک فرانسه مدت‌هاست برای کیلیان امباپه کوچک شده است. او شنبه این هفته در آخرین هفته این لیگ، در جریان شکست 3-2 پاری‌سن‌ژرمن مقابل کلرمون، از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد تا عنوان آقای گل این فصل را به خود اختصاص دهد.

این مهاجم پی‌اس‌جی در فصلی که گذشت در 34 مسابقه برای تیمش 29 گل به ثمر رساند. امباپه تا هفته‌های آخر برای رسیدن به آقای گلی با الکساندر لاکازت از لیون رقابت داشت؛ اما در نهایت با اختلاف دو گل نسبت به او، سلطان گلزنی در لیگ یک شد. جدول بهترین گلزنان این فصل لیگ فرانسه به این ترتیب است:

کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن: 29 گل
الکساندر لاکازت از لیون: 27 گل
جاناتان دیوید از لیل: 24 گل
بالوگان از رنس: 21 گل

1879042

اما آنچه امباپه را در لیگ فوتبال فرانسه به ستاره‌ای ویژه تبدیل می‌کند، تنها آقای گلی این فصل نیست. کیلیان که تنها 24 سال سن دارد، با حساب این فصل تاکنون 5 سال پیاپی آقای گل لیگ کشورش شده است. در تاریخ لیگ فرانسه به‌جز او، تنها سه نفر چنین رکوردی را در اختیار دارند: ژان پی‌یر پاپن، دلیو اونیس و کارلوس بیانکی.

پاپن تنها ستاره‌ای است که مثل امباپه با پیراهن یک تیم پنج سال پیاپی آقای گل شده است. او از سال 1987 تا 1992 با پیراهن مارسی پنج فصل پیاپی آقای گل لیگ فرانسه شد. بیانکی و اوتیس اما، پنج دوره پیاپی آقای گلی‌شان در این لیگ را با تیم‌هایی متفاوت به دست آوردند.

امباپه بعد از قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در لیگ یک به شایعات درباره فصل آینده پایان داد و به صراحت گفت که فصل آینده را در پارک دو پرنس توپ خواهد زد. او گفت: «همان‌طورکه قبلاً هم گفته بودم، من هنوز قرارداد دارم. من برای فوتبال بازی‌کردن به پی‌اس‌جی آمده‌ام». امباپه در پاسخ به این سؤال که با جدایی ستاره‌هایی مثل مسی، راموس و احتمالاً نیمار، نگران آینده‌اش در پی‌اس‌جی نیست، گفت: «باشگاه هرچه در توان دارد انجام خواهد داد و من راضی هستم. این‌که در نهایت در نقل و انتقالات چه اتفاقاتی می‌افتد، به من ربط ندارد.»

1878788

پس بدون تردید سال آینده هم شاهد درخشش کیلیان امباپه در لیگ یک فرانسه خواهیم بود. او به این ترتیب فرصت دارد که از رکورد پاپن و دو ستاره دیگر پیشی گرفته و سلطان تمام‌عیار گلزنی در لیگ این کشور باشد. در آن صورت، دیگر هیچ شکی وجود نخواهد داشت که لیگ یک برای کیلیان کوچک است.

دیدگاه‌ها