کد خبر : 1942190 | 16 خرداد 1402 ساعت 09:19 | 234.6K بازدید | 155 دیدگاه

آنقدر خوب نبودیم که دست‌مان به آنها برسد؛

ژاپن ۳- ایران ۰: مغلوب در دفاع، حمله، دریافت و سرویس

ایران در سه ست متوالی مغلوب حریف سنتی خود، ژاپن شد و آنها با یک بازی برتری اولین پیروزی خود را جشن گرفتند.

ژاپن ۳- ایران ۰: مغلوب در دفاع، حمله، دریافت و سرویس

به گزارش "ورزش سه"، علاقه‌مندان به والیبال در ایران برای رسیدن این روز و داغ شدن دوباره تنور لیگ ملت‌ها لحظه شماری می‌کردند و نخستین دیدار شاگردان عطایی در این تورنمنت در سال ۲۰۲۳ مقابل تیم سرسخت ژاپن و در خانه این حریف آسیایی برگزار شد.

ویدئو: 302888

امروز ایران اولین بازی خود در لیگ ملت‌های امسال را در سالن گایشی هال ناگویا مقابل حریف سنتی‌اش یعنی ژاپن انجام داد؛ تیمی که در دو سه سال اخیر کاملاً پوست اندازی کرده و حالا حتی بالاتر از ایرانی که حدود یک دهه بر والیبال آسیا حکمرانی کرد، ایستاده است.

ژاپن در خانه با حمایت هوادارانش یک شروع طوفانی داشت و ابتدا ۳ امتیاز از شاگردان عطایی پیش افتادند و در ادامه این اختلاف را بیشتر کردند تا جایی که اختلاف به ده امتیاز رسید و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود ژاپنی‌ها به پایان رسید.

در ست دوم بازی برابر و نفس‌گیر آغاز شد اما ایران توانست پیش از امتیاز ده، سه امتیاز اختلاف ایجاد کند اما با اشتباهات عجیب شاگردان عطایی، بازی در امتیاز ۱۵ مساوی شد و در ادامه ژاپنی‌ها توانستند ۴ امتیاز از ایران پیش بیفتند و در نهایت بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع ژاپن به پایان رسید. این دستی بود که ایران می‌توانست با تمرکز بیشتر از آن خود کند اما نتیجه مسابقه دو بر صفر شد.

سومین ست با امتیازات ابتدایی برابر آغاز شد اما هرچه از بازی گذشت، میزبان سوار بر بازی شد و در یک چشم به هم زدن اختلافش با ایران را به پنج امتیاز رساند و با حفظ این برتری فوق‌العاده با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ ایران را شکست دادند تا برتری سه بر صفر به سودشان ثبت شود.

ایران در این بازی پر اشتباه و سردرگم ظاهر شد و در بزنگاه‌های مهمی امتیازات راحت و بچگانه‌ای از دست داد تا در این نبرد حیثیتی بار دیگر طرف مغلوب مسابقه، تیم ملی ایران باشد. باید دید شاگردان عطایی با گذشت زمان و انجام بازی‌های بیشتر می‌توانند به انسجام لازم دست پیدا کنند یا خیر.

لیست تیم ملی والیبال ایران:
سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، محمد جواد معنوی‌نژاد

لیست تیم ملی والیبال ژاپن:
ماساهیرو سکیتا، فوکاتسو،  یوجی نیشیدا، میائورا،  تایشی اونودرا، یامائوچی، کنتارو تاکاهاشی، ران تاکاهاشی، یوکی ایشیکاوا، کنتا تاکاناشی، شوما تومیتا، ماساتو کای، توموهیرو یاماموتو و اوگاوا

کمیته اجرایی مسابقات هفته نخست لیگ ملت‌ها داوران دیدار تیم ملی والیبال ایران با ژاپن را معرفی کردند که گروتودرست اپامینوداس از کشور آلمان و اوکا سینیسا از کشور بوسنی و هرزگوین این مسابقه را به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت خواهند کرد.

در این صفحه اتفاقات روز اول لیگ ملتهای والیبال را به طور زنده پوشش می‌دهیم:

16 خرداد 1402 ساعت 15:39

*امتیاز پایانی برای ژاپن توسط ران  به دست آمد و بازی با سه ست متوالی برای ژاپن به اتمام رسید.

16 خرداد 1402 ساعت 15:39

*ران تاکاهاشی با زاویه زیاد در حمله توپ را به تور زد و نتیجه ۲۴ بر ۱۹ شد.

16 خرداد 1402 ساعت 15:38

*سرویس حاجی پور به تور برخورد کرد تا ژاپن ۲۳ امتیازی شود. کسب امتیاز ۲۴ برای ژاپن آنها را در آستانه اولین پیروزی قرار داد.

16 خرداد 1402 ساعت 15:36

*حاجی پور امتیاز ۱۶ ایران را گرفت و خودش با یک آبشار عالی امتیاز ۱۷ را به دست آورد. ۲۲ بر ۱۷ برای ژاپن.

16 خرداد 1402 ساعت 15:35

*حاجی پور امتیاز ۱۵ ایران را گرفت و نتیجه ۲۱ بر ۱۵ شد. در امتیاز بعدی ایشیکاوا با تیزهوشی و یک ضربه آرام توپ را در زمین ایران خواباند.

16 خرداد 1402 ساعت 15:34

*خطای تور ولی زاده سبب شد امتیاز ژاپن به ۲۰ برسد و اختلاف ۶ امتیاز شود.

16 خرداد 1402 ساعت 15:28

*توپ نیشیدا روی خط زمین ایران خوابید و امتیاز ۱۶ به دست آمد. امتیاز ۱۷ ژاپن روی سرویس مستقیم ران به دست آمد.

16 خرداد 1402 ساعت 15:27

*اختلاف امتیاز با کسب امتیاز ۱۵ به ۴ رسید و عطایی وقت استراحت گرفت.

16 خرداد 1402 ساعت 15:26

*ژاپن با سرویس‌های پرشی اختلاف را ۱۳ بر ۱۰ کرد اما سرویس بعدی نیشیدا خراب شد.

16 خرداد 1402 ساعت 15:22

*دریافت بد در زمین ایران روی سرویس ایشیکاوا نتیجه را ۱۰ بر ۸ کرد اما خود او سرویس را بیرون زد تا اختلاف یک شود.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها