کد خبر : 1942531 | 17 خرداد 1402 ساعت 17:28 | 23K بازدید | 28 دیدگاه

ایلکای یا هاکان: یارگیری فینالیست‌های CL در ترکیه

هواداران فوتبال ترکیه به دلیل حضور دو بازیکن ترک‌تبار در دو فینالیست لیگ قهرمانان اروپا به دو دسته تقسیم شده‌اند و به نظر می‌رسد شنبه‌شب شاهد این دو دستگی در ورزشگاه آتاترک خواهیم بود.

ایلکای یا هاکان: یارگیری فینالیست‌های CL در ترکیه

به گزارش "ورزش سه"، شنبه‌شب شهر استانبول میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 23-2022 است. اینتر از ایتالیا و منچسترسیتی از انگلیس دو تیمی هستند که بعد از پشت سر گذاشتن موانع متعدد در پایان ماجراجویی بزرگترین باشگاه‌های فوتبال اروپا به فینال رسیده و برای فتح جام قهرمانی و گرفتن قهرمانی دوره گذشته از رئال مادرید به مصاف هم می‌روند.

اینتر پیش از این 6 بار در فینال لیگ قهرمانان حضور یافته و امیدوار است با کسب جام قهرمانی بار دیگر فوتبال ایتالیا را بر بام اروپا ببیند. اما این فینال برای منچسرسیتی دست‌کم به همین اندازه حساس است. پپ گواردیولا در سال‌هایی که هدایت این تیم انگلیسی را بر عهده دارد همه افتخارات ممکن را به دست آورده و تنها جام چمپیونزلیگ را تا کنون به دست نیاورده است.

1884282

سرمربی اسپانیایی زمانی که هدایت بارسا را بر عهده داشت دو بار فاتح چمپیونزلیگ شد اما از زمان جدایی از بارسا چه در دوران حضورش در بایرن مونیخ و چه در دوران نشستن روی نیمکت سیتی تا کنون موفق به کسب این عنوان نشده است. فینال لیگ قهرمانان امسال فرصتی برای پپ است تا سه‌گانه‌ای تاریخی برای تیم آبی شهر منچستر رقم بزند چرا که او و تیمش تا اینجا قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی انگلیس را جشن گرفته‌اند.

فینال امسال لیگ قهرمانان در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود. ورزشگاه آتاترک میزبان دیدار دو تیم اینتر و سیتی است. ورزشگاهی که در ترکیه بیشتر میزبان رقابت‌های ملی است و به هیچ یک از سه قطب فوتبال ترکیه، گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش تعلق ندارد.

اما در حالی که نزدیک به سه روز تا شروع فینال استانبول باقی مانده بحث بر سر اینکه هواداران ترک حاضر در ورزشگاه آتاترک باید کدام تیم را تشویق کنند داغ شده است. با توجه به اینکه در هر کدام از دو تیم فینالیست یک فوتبالیست ترک‌تبار حضور دارد هواداران ترک نتوانسته‌اند برای تشویق اینتر یا سیتی به نظری مشترک برسند.

1884283

اینتر و سیتی روز پنج‌شنبه وارد استانبول می‌شوند. شکی نیست که علاوه بر هواداران سیتی و اینتر که بلیت فینال را تهیه کرده و از انگلیس و ایتالیا راهی ترکیه می‌شوند بخش قابل توجهی از سکوها در اختیار شهروندان استنابول قرار خواهد گرفت. گروهی از این هواداران شیفته ایلکای گوندوگان، کاپیتان ترک‌تبار منچسترسیتی هستند و گروهی دیگر هاکان چالهان‌اوغلو ستاره ملی‌پوش ترکیه‌ای که با پیراهن اینتر بازی می‌کند را دوست دارند. 

1884284

دیدگاه‌ها