کد خبر : 1942649 | 18 خرداد 1402 ساعت 11:00 | 268.9K بازدید | 312 دیدگاه

در آستانه برد بودیم، باختیم

ایران ۲- لهستان ۳: تلخ‌تر از زهر!

لهستان پس از شکست از ایران در دو ست اول، دگرگون شد و با انسجام بالا سه ست متوالی پیروز شد.

ایران ۲- لهستان ۳: تلخ‌تر از زهر!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران شروع ناامیدکننده‌ای را در رقابت‌های لیگ ملتها تجربه کرد؛ جایی که شاگردان بهروز عطایی در سه ست متوالی کار را به حریف سنتی خود در آسیا یعنی ژاپن واگذار کردند.

ویدئو: 303009

ملی‌پوشان والیبال ایران بعد از یک روز ریکاوری امروز دومین بازی خود را در لیگ ملتها انجام دادند و به مصاف تیم اول دنیا در رنکینگ یعنی لهستان رفتند. همواره بازی‌های ایران و لهستان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مسابقه نیز از این قاعده مستثنی نبود.

ملی‌پوشان والیبال ایران در ست اول با لهستان پایاپای پیش رفتند و حتی در میانه بازی، حریف سه امتیاز پیش افتاد اما ایرانی‌ها جبران کردند و در امتیازات حساس پایانی با دفاع عالی روی تور و حمله کم نقص ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ حریف را شکست داد تا نخستین دست خود در لیگ ملتهای ۲۰۲۳ را به دست آورد.

ایران در ست دوم نیز خوب کار کرد و ابتدا مقابل حریف قدرتمندش مساوی پیش می‌رفت اما در امتیازاتی ۳ امتیاز از حریف پیش افتاد اما لهستانی‌ها در امتیاز ۱۵ تساوی کردند. دو تیم تا امتیاز ۲۲ پایاپای پیش می‌رفتند که باز هم همانند ست قبل ایران در حساس ترین امتیازات پیش افتاد و زودتر به امتیاز ۲۴ رسید تا در نهایت ۲۵ بر ۲۳ ایران برنده بشود.

1884598

ست سوم همه چیز به سود لهستانی‌ها شروع شد. حریف ایران خیلی زود اختلاف پنج امتیازی ایجاد کرد و در ادامه نیز این اختلاف حفط شد اما پیش از رسیدن به امتیاز ۲۰، ایران با کسب چند پوینت متوالی اختلاف را به یک رساند اما لهستان پس از وقت استراحت پرقدرت برگشت و در نهایت با ایجاد دوباره فاصله، ۲۵ بر ۲۱ برنده شد.

چهارمین ست، ضعیف‌ترین نمایش تیم ملی ایران در این مسابقه بود و لهستانی‌های خیلی زود اختلافی جبران نشدنی ایجاد کردند و در ادامه با حفظ آن با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ ایران را شکست دادند تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم، نفسگیرترین دست بازی بود. ابتدا لهستان با ۴ امتیاز اختلاف پیش افتاد که شاگردان عطایی جبران کردند و پس از آن کار تا امتیاز ۱۳ پایاپای پیش رفت اما خراب شدن سرویس در امتیاز ۱۴ و دفاع غیرمنسجم روی تور باعث پیروزی آنها با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ شد.

1884599

ایران در دو ست اول هوشیاری بالایی داشتند اما اشتباهات عجیب و افت بازی ایران در دو ست بعدی منجر به شکست با اختلاف بالای ایران شد‌. شاگردان عطایی در ست پنجم در امتیازات حساسی خطا داشتند که منجر به واگذاری بازی بود.

ایران در بازی اول ۳ بر صفر از ژاپن باخت و در بازی امروز سه بر دو از لهستان شکست خورد و اولین امتیاز خود را گرفت. ایران می‌توانست با هوشیاری بیشتر همانند سال پیش لهستان را شکست دهد.

*لیست لهستان:
پاسورها: گریگوژ لوماژ، یان فیرلی
سرعتی‌زن‌ها: متئوش بینیک،  اوربانوویچ، کارول کلوز و پوربا
پشت‌خط‌زن‌ها: بوترین و داوید دولسکی
قدرتی‌زن‌ها: یاکوب ژیمانسکی، کمیل سمینیوک، آرتور شالپوک و ساویسکی
لیبروها: کمیل ژیمورا، هاوریلوک

*لیست تیم ملی والیبال ایران
سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، محمد جواد معنوی‌نژاد

18 خرداد 1402 ساعت 14:41

اسپک پوریا حسین خانزاده به بیرون رفت و عطایی درخواست بازبینی داشت که پس از رد آن، لهستان جشن پیروزی گرفت.

18 خرداد 1402 ساعت 14:40

سرویس شریفی خراب شد و نتیجه ۱۴ بر ۱۳ به نفع لهستان.

18 خرداد 1402 ساعت 14:40

حسین خانزاده در برگشت سرویس خوب شریفی نتیجه را مساوی کرد.

18 خرداد 1402 ساعت 14:39

مرتضی شریفی نتیجه را ۱۳ بر ۱۲ کرد.

18 خرداد 1402 ساعت 14:39

خطای حمل شریفی نتیجه را ۱۳ بر ۱۱ به نفع حریف کرد.

18 خرداد 1402 ساعت 14:38

موسوی محکم به دست دفاع می‌کوبد تا دو تیم پایاپای جلو بروند.

18 خرداد 1402 ساعت 14:37

ولی‌زاده با اسپک روی تور امتیاز را برابر ده می‌کند.

18 خرداد 1402 ساعت 14:36

سومین امتیاز توسط شریفی باعث شد بالاخره اختلاف چهار امتیازی جبران شود. ۹ بر ۹ مساوی.

18 خرداد 1402 ساعت 14:36

اسپک شریفی پس از برخورد به دست مدافع حریف نتیجه را ۹ بر هشت کرد تا لهستان تایم اوت بگیرد.

18 خرداد 1402 ساعت 14:34

تک دفاع مرتضی شریفی نتیجه را ۹ بر ۷ کرد.

مشاهده بیشتر

دیدگاه‌ها