کد خبر : 1942757 | 18 خرداد 1402 ساعت 18:02 | 50.1K بازدید | 22 دیدگاه

آیین‌نامه جدید ابلاغ شد

رسمی: سقف ۳۵ میلیاردی در لیگ یک ایران!

سازمان لیگ فوتبال ایران آیین‌نامه جدید لیگ یک را به باشگاه‌ها ابلاغ کرد.

رسمی: سقف ۳۵ میلیاردی در لیگ یک ایران!

به گزارش “ورزش سه”، حدود دو هفته پس از ابلاغیه دستورالعمل مسابقات لیگ برتر، آیین‌نامه مسابقات سطح دوم فوتبال ایران هم منتشر شد تا با وضع محدودیت‌های جدید، لیگ آزادگان به استقبال فصل تازه خود برود. 

مهم‌ترین محدودیت مربوط به بخش مالی باشگاه‌هاست. جایی که سازمان لیگ حدود یک‌دهم از سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتر را متوجه باشگاه‌ها در لیگ آزادگان کرده تا با رقمی عجیب و سوال‌برانگیز، باشگاه‌ها را شگفت‌زده کند. 
بر این اساس هر باشگاه مجاز به هزینه حداکثر ۳۵ میلیارد برای فهرست نفرات خود خواهد بود و این بیشترین میزانی است که برای هر باشگاه در نظر گرفته می‌شود. 
همچنین اگر باشگاهی موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شود، ۷ میلیارد به بودجه‌اش اضافه می‌شود. با دریافت مجوز ملی، این متمم سه میلیارد خواهد بود تا در بهترین حالت بودجه به ۴۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کند. 

نکته مهم اینکه همچون لیگ برتر، باشگاه‌ها امکان این را خواهند داشت تا ۵۰٪ درآمد حاصل از فروش بازیکن را به نقل و انتقالات خود اختصاص دهد. 
علاوه بر این حداکثر پرداختی برای پاداش‌ها ۲۰ درصد مجموع قراردادها خواهد بود. 
به عبارتی در صورتی که تیمی تمام مجوزها را دریافت کند، بدون احتساب درآمد حاصل از فروش بازیکن، امکان ۶۰ میلیارد هزینه در طول فصل برای فهرست نفراتش را خواهد داشت. 

1884658

این در حالی است که البته هیچ باشگاهی در لیگ یک نتوانسته مجوز حرفه‌ای را دریافت کند و عملا تیم‌ها از این ۷ میلیارد بی‌نصیب خواهند بود. 
نکته مهم اینکه شایعات حاکی از آن است که فصل گذشته باشگاه‌های مدعی با ارقامی بیشتر از حداکثر بودجه ابلاغی، اسکواد خود را تکمیل کرده بودند. 

باتوجه به اینکه با حذف ۲+۱ سهمیه بزرگسالان در لیگ برتر، احتمال حضور بازیکنان لیگ برتری در لیگ یک وجود دارد، شاید این ارقام تناسب چندانی با بازار واقعی نقل و انتقالات نداشته باشد.

دیدگاه‌ها