کد خبر : 1943676 | 22 خرداد 1402 ساعت 14:29 | 38.1K بازدید | 21 دیدگاه

آسیایی‌ها سقف قرارداد را می‌شکنند!

تیم های مدعی و تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به شدت به قانون سقف قرارداد در لیگ برتر معترض هستند.

آسیایی‌ها سقف قرارداد را می‌شکنند!

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال بعد از اجرای کاملا ناموفق سقف قرارداد برای بازیکنان که موجب پرداخت های زیر میزی به بازیکن و پرداخت های غیر متغارف از جمله آپارتمان و زمین در شمال، حواله میله گرد و... شد، حالا در فصل جدید برای هزینه باشگاه ها در لیگ برتر سقف تعیین و تهدید کرد، هر تیمی  این سقف را رعایت نکند، نتیجه بازی اش در صورت شکایت حریف 3-0 می کند! تهدیدی که ندیدیم در لیگی قانون باشد. فیرپلی مالی و روشن شدن درآمدهایی که صرف دستمزد می شود، یکی از الزامات فوتبال حرفه ای است و در هیچ لیگی برای تیمی که درآمد دارد، محدودیت در هزینه قانون نیست.

تکرار این قانون البته برای باشگاه به جای بازیکن صدای چند تیم بزرگ را درآورده است. یکی از این تیم ها پرسپولیس است. حسین خبیری یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به صراحت گفت: ما این قانون را رعایت نمی کنیم و قانونی که مورد توجه ما است، موفقیت تیم پرسپولیس است. افشین پیروانی هم امروز در این باره صحبت کرد و حتی گفت این قانون برای تیم های  پرسپولیس و استقلال نباید اجراء شود. این قانون حتی موجب تنش هایی میان تیم پرسپولیس و یکی از مدعیان قهرمانی در فضای مجازی شده است. از همه بدتر اینکه دایره اتهامات تیم ها به هم در حال افزایش است و بعید نیست با شروع بازی ها تیم های بزرگ به جای اینکه ذهن خود را در زمین صرف مسابقه کنند، به فکر تهیه مدارک و شکایت علیه هم بروند تا نتیجه اشان از سوی کمیته انضباطی 3-0 شود.

بعد از این اعتراضات خبر رسیده این قانون احتمال دارد، موجب بازنگری قرار گیرد و دست کم قانونگذار برای تیم های حاضر در لیگ برتر استثنائاتی قائل شود. در این صورت سقف قرارداد برای تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نسبت به تیم های حاضر در لیگ برتر افزایش پیدا خواهد کرد. این محتمل استف چون تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر است، برای رقابت با حریفان بین المللی در پی جذب بازیکن خارجی با کیفیت خواهند بود، در حالی تیمی که در لیگ برتر است، شاید این ضرورت را احساس نکند. هر آنچه هست در نهایت پیش از شروع لیگ برتر تعیین و تکلیف می‌شود.

دیدگاه‌ها