کد خبر : 1942788 | 18 خرداد 1402 ساعت 21:01 | 46K بازدید | 21 دیدگاه

برگزاری اولین نشست خبری مرد پرتغالی در قبرس

ساپینتو تیم جدیدش را در هواپیما آنالیز کرد!

ریکاردو ساپینتو در اولین نشست خبری خود پس از حضور در آپوئل نیکوزیا، در مورد مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

ساپینتو تیم جدیدش را در هواپیما آنالیز کرد!

به گزارش "ورزش سه"، ریکاردو ساپینتو امروز به عنوان سرمربی جدید آپوئل نیکوزیا انتخاب شد و مراسم معارفه او نیز خیلی زود در قبرس برگزار گردید. سرمربی پرتغالی مقابل خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات مختلف پاسخ داد. 
در ابتدای این نشست خبری، پرودروموس پتریدیس، رئیس باشگاه آپوئل گفت: امیدوارم بتوانیم با هم قهرمان شویم. این مربی همیشه اولویت من بوده است. این سومین بار بود که سعی کردم با او کار کنم تا موفق به انجام آن شدم. 
سپس نیز ساپینتو درباره فلسفه خود و نحوه رقابت تیمش صحبت کرد. در زیر، گزیده صحبت‌های ساپینتو را می‌خوانیم: 
* فلسفه من همیشه فوتبال تهاجمی است 
من در بهترین تیم قبرس هستم، می‌خواهم تیمی که مربی آن هستم، تهاجمی باشد، مالکیت توپ را داشته باشد و فوتبال تهاجمی و سلطه جویانه بازی کند. اجازه ندهیم حریف، ما را شکست دهد. این چیزی است که من هم به عنوان بازیکن فوتبال به آن اعتقاد داشتم و هم به عنوان یک مربی. فلسفه من همیشه یک چیز است. 
* من یک مربی پرشور هستم 
من می‌خواهم تیمی را ببینم که فداکاری دارد، به دنبال پیروزی است و ذهنیتی برنده دارد. من یک فرد و مربی بسیار پرشور هستم، می‌خواهم این را به بازیکنانم منتقل کنم. برنده شدن همه چیز است. 

1884694

* می‌دانم که در اینجا فشار زیادی روی من خواهد بود 
بارها به پیوستن به این تیم بسیار نزدیک بودم. با تشکر فراوان از رئیس باشگاه برای دعوت به همکاری. اکنون زمان مناسبی برای حضور در آپوئل است. فصل سختی خواهد بود اما من خوش‌بین هستم. می‌دانم به تیمی می‌آیم که از کسب قهرمانی دور مانده و مشکلات مالی دارد. من تاریخ تیم را می‌دانم. می‌دانم که در اینجا فشار زیادی روی من خواهد بود، ولی برای آن آماده هستم. 
* هدف اول ما حضور در لیگ کنفرانس است 
دوست دارم با آپوئل به قهرمانی برسم. هدف اول، حضور در لیگ کنفرانس است. این چیزی است که ما می‌خواهیم اول به آن برسیم. من خیلی خوشحالم. فرهنگ این کشورها مانند قبرس و یونان را می‌شناسم. 

1884695

* در هواپیما فیلم بازی آپوئل را نگاه کردم 
من تصویر کاملاً واضحی از ترکیب تیم را در ذهنم ندارم، زیرا همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. من از ساعت‌های گذشته که در اختیار داشتم، استفاده کردم و با دستیاران خود از جمله نونو مورایس (دستیار اول ساپینتو در آپوئل) صحبت کردم. آخرین بازی لیگ را در هواپیما و طی سفرم به قبرس دیدم. ویلافانس، دالسیو و دوگالا را از این تیم می‌شناسم. باید با فلسفه تیم آشنا شویم. این هفته تیم را آنالیز خواهیم کرد. 
* قهرمانی فصل قبل قبرس، یک شگفتی بود 
ما پنج هفته فرصت داریم، اما اگر شش هفته زمان داشته باشیم، ایده‌آل خواهد بود. اینکه آریس قهرمانی سال گذشته را به دست آورد برای من شگفتی محسوب می‌شود. اومونیا و چند تیم دیگر قوی هستند. کسب قهرمانی، یک جدال رقابتی است. 
* پیشنهاد تمدید داشتم ولی نهایی نشد 
من هر روز به عنوان یک مربی زندگی می‌کنم. ترجیح می‌دادم 2-3 سال در یک تیم بمانم اما به دلیل مسائل مختلف این اتفاق رخ نداد. پیشنهادهایی برای تمدید داشتم، اما هیچ کدام به واقعیت نزدیک نشد. من در سال‌های اخیر قراردادم را تمدید نکردم چون فکر نمی‌کردم بتوانم آنطور که می‌خواهم، در آن تیم کار کنم. آپوئل می‌تواند فرصتی برای پیشرفت من باشد.

1884696

* برای کسب قهرمانی آمده‌ام، نه پول 
من می‌خواهم عناوین قهرمانی کسب کنم. می‌توانم به جایی بروم که بتوانم سه برابر پول به دست بیاورم، اما برای کسب عناوین به آپوئل آمده‌ام. 
* استقلال بهترین خط حمله لیگ را داشت 
گلزنی تنها وظیفه مهاجمان نیست. مطمئناً این مسئولیت من است. من باید ایده‌هایم را به بازیکنان منتقل کنم. در ایران، تیم ما یعنی استقلال بهترین خط حمله لیگ را داشت.

دیدگاه‌ها