کد خبر : 1942807 | 18 خرداد 1402 ساعت 23:56 | 299.6K بازدید | 295 دیدگاه

15 سال نبرد فشرده باشگاهی در انتهای مسیر

پایان رسمی بزرگ‌ترین رقابت تاریخ فوتبال!

با دوازده توپ طلا و کلکسیونی از جوایز فردی و تیمی، دوران یکه تازی رونالدو و مسی در سطح اول فوتبال باشگاهی به سر رسیده است.

پایان رسمی بزرگ‌ترین رقابت تاریخ فوتبال!

به گزارش "ورزش سه"، پس از کسب جایزه توپ طلا توسط کاکا در سال 2007، برای 10 سال دنیای فوتبال شاهد تقابل بین دو فوق ستاره بود که بلافاصله و پس از پیوستن رونالدو به باشگاه رئال و حضور مسی در بارسلونا، به یکی از ماندگارترین رقابت‌های فردی در تاریخ فوتبال بدل شد. 

1884751

دست به دست شدن جایزه توپ طلا و جام‌های قهرمانی داخلی و قاره‌ای بین این دو ابرستاره، دومین دهه از قرن بیست و یکم را به عرصه یک دوئل شخصی بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بدل کرد تا اینکه سر و کله لوکا مودریچ از راه رسید و با کسب توپ طلا توسط این بازیکن و همچنین همزمانی این موضوع با جدایی رونالدو از رئال و حضورش در یوونتوس، همه نگاه‌ها به این سمت رفت که دیگر دنیای فوتبال محدود به عصر رونالدو و مسی نیست. 

1884752

با این حال، تداوم درخشش دو بازیکن در پیراهن یووه و بارسا و در ادامه منچستر و پاری‌سن‌ژرمن، همچنان این دو فوق ستاره را تابناک‌تر از بازیکنان دیگر در آسمان فوتبال اروپا نشان می‌داد تا اینکه با نیمکت‌نشین شدن رونالدو در منچستر دیگر تردیدی وجود نداشت که حداقل یکی از دو قهرمان ابدی فوتبال دوستان در قرن بیست و یکم به انتهای مسیر رسیده است. 
درست در همین بزنگاه و روزهایی که زمزمه‌ها مبنی بر انتقال این بازیکن به عربستان و دور شدن از سطح اول اروپا روز به روز بلندتر به گوش می‌رسید، لیونل مسی با کسب عنوان قهرمانی در لباس آلبی سلسته، بار دیگر به یاد دنیا آورد که این زوج تاریخ‌ساز تمام نشده است. 

1884753

با این حال و در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد بعد از رفتن رونالدو به النصر، مسی در بارسلونا به فوتبال خود پایان دهد، این فوق ستاره هم راه خود را از قاره سبز جدا کرد و تصمیم گرفت در ام ال اس، فضای جدیدی را تجربه کند تا به این ترتیب با خروج این بازیکن از اروپا و سطح اول فوتبال دنیا، رسما عصر رونالدو و مسی به پایان برسد. 

1884754

دو فوتبالیستی که نه‌ تنها به واسطه کیفیت فوتبالی، بلکه به خاطر جذابیت‌های تبلیغاتی و رفتارهای خارج از زمین فوتبال هم همواره در کانون توجه قرار داشتند تا احتمالا بزرگترین دوئل فردی تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کنند. رقابتی که به مانند تقابل تنیسورها، به روز به روز بهتر شدن آنها کمک کرد تا دوازده توپ طلای فوتبال، قهرمانی در جام‌های قاره‌ای، کسب تمام افتخارات موجود در رده باشگاهی و البته قهرمانی در جام جهانی برای یکی از آنها به یادگار بماند تا به این ترتیب عصر رونالدو - مسی در سطح اول فوتبال اروپا به سر بیاید.

1884755
دو فوق‌ستاره، تاریخ ال‌کلاسیکو را به قبل و بعد از عصر خود تقسیم کردند. بازیکنانی که محبوبیت‌شان در تیم‌های باشگاهی غیرقابل دسترس برای هر بازیکن دیگری بود و حالا با کنار ماندن آنها از فوتبال سطح اول اروپا، به مرور دوست‌دارانشان خود را برای خداحافظی آنها از دنیای فوتبال هم آماده می‌کنند.

به این ترتیب عصر رونالدو - مسی در سطح اول فوتبال اروپا به سر آمد. چشمت را می‌بندی و فکر می‌کنی عجب نبرد باشکوهی بود. تا دوباره کدام دو فوق ستاره اینچنین یکدیگر را به چالش بکشند. شاید هرگز.

دیدگاه‌ها