کد خبر : 1942853 | 19 خرداد 1402 ساعت 10:02 | 151.9K بازدید | 29 دیدگاه

در انتظار برد اول؛

ایران به محبوب‌ترین حریفش در لیگ ملت‌ها رسید

تیم ملی والیبال ایران در چهار دوره حضور در لیگ ملت‌ها سه دیدار برابر چین تجربه کرده است که در تمامی آن‌ها پیروز میدان بوده است.

ایران به محبوب‌ترین حریفش در لیگ ملت‌ها رسید

به گزارش "ورزش سه"، هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال 2023 از 16 تا 21 خردادماه جاری به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران روز شنبه، 20 خرداد، در سومین مسابقه خود در این رقابت‌ها از ساعت 10:10 صبح به مصاف چین می‌رود.

ملی‌پوشان کشورمان در دو مسابقه ابتدایی خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها چندان موفق عمل نکردند و در مجموع موفق به کسب یک امتیاز ارزشمند از تیم رده اول جهان شدند. چین هم تا کنون سه بازی برگزار کرده است که مقابل بلغارستان سه بر دو به پیروزی رسید و در تقابل با صربستان (سه بر صفر) و فرانسه (سه بر یک) مغلوب شد.

تیم ملی چین به عنوان دومین حریف آسیایی ایران تاکنون 36 دیدار با تیم ایران در رده سنی بزرگسالان داشته است که 21 شکست را تجربه کرده و در 15 مسابقه هم پیروز میدان بوده است. این تیم روز شنبه در سی‌وهفتمین جدال تاریخ خود به مصاف ایران می‌رود و به گفته محمدطاهر وادی، پاسور تیم ملی ایران، ملی‌پوشان محکوم به پیروزی برابر این تیم هستند تا نخستین برد خود در رقابت‌های امسال را تجربه کنند.

برتری کشورمان برابر سومین حریفش در هفته اول لیگ ملت‌ها 2023 تنها به سابقه بیشتر پیروزی برابر این تیم بازنمی‌گردد و چینی‌ها در جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال نیز با 151.07 امتیاز (قبل از مسابقه با فرانسه)، در رده بیست و پنجم قرار دارند در حالی که ایران با 257.33 امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفته است.

1884177

ملی‌پوشان والیبال ایران در مجموع 4 دوره حضور خود در لیگ ملت‌ها، سه مرتبه در مرحله مقدماتی برابر چین به میدان رفته‌اند که دو مسابقه با سرمربیگری ایگور کولاکوویچ با نتیجه سه بر صفر به نفع ایران به پایان رسیده و در سومین دیدار هم مردان سرزمین اژدهای زرد تنها یک ست پیروز میدان بودند و مردان والیبال ایران با هدایت بهروز عطایی بازی را سه بر یک به نفع خود تمام کردند. در نتیجه عطایی روز شنبه به دنبال دومین پیروزی برابر چین خواهد بود تا تعداد بردهای خود را دبل کرده و چهارمین پیروزی برابر چین را برای کشورمان به ارمغان آورد.

نکته جالب اینجاست که چینی‌ها در سه سال حضور خود در لیگ ملت‌ها در سال‌های 2018، 2019 و 2022 تنها سال گذشته حضور موفق‌تری داشته‌اند و جایگاه سیزدهم مسابقات را به دست آوردند در حالی که تیم ملی کشورمان در دوره گذشته در جایگاه هفتم این رقابت‌ها جای گرفت.

از بین 14 بازیکن معرفی شده ایران برای هفته نخست لیگ‌ملت‌ها سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه و محمدجواد معنوی‌نژاد بازیکنانی هستند که تجربه بازی برابر تیم ملی چین در لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارند و آرمان صالحی، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، علی حاجی‌پور و پوریا حسین خانزاده برای نخستین بار برابر این تیم در این رقابت‌ها قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها