کد خبر : 1942872 | 19 خرداد 1402 ساعت 11:42 | 35.3K بازدید | 10 دیدگاه

چرا می‌گویید آزمون و طارمی دعوت نشوند؟

واکنش جالب تارتار به سوالات عجیب در تلویزیون

چرا می‌گویید قلعه‌نویی نباید آزمون و طارمی را دعوت می‌کرد؟ آنها قرار است در جام ملت‌ها بازی کنند و سرمربی تیم باید تیمش را هماهنگ کند.

واکنش جالب تارتار به سوالات عجیب در تلویزیون

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار که در سال دوم سرمربیگری در ذوب آهن، فصل را در رتبه نهم جدول به پایان رساند، صبح امروز میهمان برنامه ورزشگاه بود و در گفت‌وگویی با مجریان این برنامه در خصوص عملکرد ذوب آهن در لیگ بیست و دوم صحبت کرد. تارتار همچنین در بخش‌هایی از این گفت‌وگو درباره حواشی تقابل‌های او با پرسپولیس و همچنین شکایت از ساکت الهامی توضیحاتی ارائه داد.

* کم‌تجربگی کردم که گفتم پرسپولیسی هستم
تارتار در واکنش به اینکه با وجود نتایج قابل قبول تیم‌هایش برابر پرسپولیس، پیش از تقابل با این تیم حاشیه‌هایی برای او ایجاد می‌شود، گفت: فضای مجازی واقعا فضای آلوده‌ای شده و برخی هیچ چیزی را رعایت نمی‌کنند و آبرو، شخصیت و حیثیت برایشان مهم نیست، ولی یک‌ جاهایی هم خود من کم‌تجربگی کردم‌. اوایل کارم که مربی شدم، حرف دلم را صادقانه زدم و گفتم جایی که تیم نداشته باشم، دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود. این صحبت من باعث شد که به این اتفاقات دامن زده شود. به نظرم یک مقدار کم‌تجربه بودم اما از آن به بعد به خاطر هواداران دیگر در تیم‌های دیگر اینطور صحبت نکردم. جا دارد قهرمانی پرسپولیس را به هواداران، کادرفنی و مدیریت این تیم تبریک بگویم و ضمن احترام به تیم‌های خوب سپاهان و استقلال، فکر می‌کنم قهرمانی‌شان هم عادلانه بود و تیم خوبی بودند.

* ذوب آهن با بودجه خوب مدعی بود
او در خصوص اینکه ذوب آهن در سال‌های گذشته جزء مدعیان بود و انتطار می‌رود به همان جایگاه بازگردد، عنوان کرد: زمانی که ذوب آهن مدعی بود، بودجه متفاوتی داشت و بودجه این تیم هم‌سطح تیم‌های مدعی بود؛ مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال و فوتبال. من خاطرم هست که در دوره آقای سعد محمدی چه بودجه خوبی به این تیم اختصاص دادند؛ ایشان هم از مدیران خوب صنعتی بودند و هر جا که رفتند، تحول ایجاد کردند. بعد از آقای سعد محمدی اتفاقاتی رخ داد که بودجه ذوب آهن محدود شد و سیر نزولی این تیم آغاز شد. باید بودجه خوب باشد؛ این بازیکنان هستند که نتایج را رقم می‌زنند.

ویدئو: 303090

* در همه آمارها بهتر شدیم، اما...
تارتار درباره افت رتبه ذوب آهن در جدول رده‌بندی در سال دوم حضور او توضیح داد: ما چطور هفتم شدیم؟ تراکتور سال گذشته سیزدهم جدول بود و تیمی با این بازیکنان و هواداران و امکانات که همیشه مدعی بوده، یک سال بد را داشت، اما امسال چهارم شدند. تیم دیگری که به بالای ما صعود کرد، آلومینیوم اراک بود که این هم جای بحث و بررسی دارد اما ما توانستیم از همین تیم و حتی فولادی که بالای ما بود، در بازی رو در رو چهار امتیاز بگیریم. تیم ما تیم خوبی بود، اما مصدومیت‌هایی در ابتدای فصل گریبان ما را گرفت. قسمت جلوی زمین خیلی برای یک تیم فوتبال مهم است؛ شما ببینید هالند امسال در منچسترسیتی چه کار کرد و چقدر تغییر ایجاد شده که در همه جام‌ها قهرمانی را به دست می‌آورند. وقتی سعید باقرپسند مصدوم می‌شود، تا محمدرضا سلیمانی شرایط آرمانی‌ای را که دو سه سال در مس رفسنجان از آن دور بود، به دست بیاورد، زمان می‌برد اما سلیمانی اواخر نیم فصل دوم فوروارد بسیار خوبی برای ما شده بود. مسعود ابراهیم‌زاده و سجاد آشوری مصدوم شدند و جلوی تیم ما واقعا آسیب دید، اما با همه این اوصاف ما تنها یک امتیاز از پارسال کمتر گرفتیم؛ پارسال ۳۷ امتیاز گرفتیم و انسال ۳۶ امتیاز اما باخت و تعداد گل خورده‌مان کمتر شد و گل زده‌مان بیشتر شد. در اما آمارها بهتر شدیم اما جایگاه‌مان دو پله تنزل پیدا کرد.

ویدئو: 303091
1838867

* سرمربی تیم ملی باید شناخت پیدا کند
او سپس درباره انتقاداتی که برگزاری مینی‌کمپ تیم ملی مطرح می‌شود، گفت: با توجه به اینکه کادرفنی تیم ملی ما تغییر کرده و آقای قلعه‌نویی و همکاران‌شان تازه به تیم ملی ملحق شده‌اند، باید شناخت بیشتری نسبت به بازیکنان داشته باشند. هر چقدر هم شما از دور بازیکنان را بشناسی، زمانی که با آنها تمرین کنی و از نزدیک ببینی، خیلی متفاوت است. آقای قلعه‌نویی هر چقدر از نزدیک با این بچه‌ها کار کند تا شناخت بهتری پیدا کند و بتواند در تمرینات و بازی‌های تدارکاتی نسبتا آسان، تفکرات خودش را جا بیندازد، به سود تیم ملی ما است. به هر حال تغییر تاکتیک به وجود خواهد آمد، چون سبک آقای قلعه‌نویی با آقای کی‌روش خیلی متفاوت است. ایشان یک فوتبال تهاجمی را دوست دارد اما آقای کی‌روش به خصوص در چند سال اول کاملا عکس آقای قلعه‌نویی بود. برای جا انداختن تفکراتش باید این تمرینات و مینی‌کمپ‌ها برگزار شود.

* طارمی نمی‌تواند به خانه برود اما در جام ملت‌ها بازی کند
تارتار همچنین درباره دعوت از سردار آزمون و مهدی طارمی برای تورنمنت کافا بیان کرد: باید تفکرات آقای قلعه‌نویی جا بیفتد. اگر بازیکنان بزرگ را به تورنمنت کافا نبریم، تفکرات آقای قلعه‌نویی چطور جا بیفتد؟ آقای طارمی باید در تورنمنت کافا بازی کند و بنابراین باید با تفکرات سرمربی آشنا شود. این مهم است که آقای قلعه‌نویی نفرات خودش را بیاورد و بگوید من این را از شما می‌خواهم و شما باید این کارها را انجام بدهید. اگر آقای طارمی الان به خانه برود و استراحت کند و آقای مغانلو بازی کند، در روز بازی مهم ما آقای طارمی چطور بازی کند؟ هر چقدر آقای قلعه‌نویی زودتر با این بازیکنان آشنا شود، شرایط برای کادرفنی بهتر می‌شود.

* الهامی باید در دادگاه پاسخگو باشد
تارتار در واکنش به اینکه او و ساکت الهامی هر دو از شاگردان فیروز کریمی بوده‌اند و بهتر است با یکدیگر آشتی کنند، گفت: آقا فیروز استاد همه ما هستند و ما خیلی از کارها و موفقیت‌هایمان را مدیون ایشان هستیم و واقعا یکی از مربیان باهوش و فنی فوتبال کشور بودند و هستند و امیدوارم هر چه سریع‌تر به این چرخه برگردند تا هم از کارهای فنی‌شان استفاده کنیم و هم از جملات زیبایشان. من دیگر دوست ندارم درباره داستان من و آقای الهامی صحبت شود و فقط می‌گویم تمام کارهای قانونی انجام شده و انشاالله قانون همه چیز را مشخص کند. باید در دادگاه برای صحبت‌هایی که مطرح شد، پاسخگو باشند. انشاالله طوری شود که ما مربیان به یکدیگر احترام بگذاریم و بازیکنان هم به یکدیگر احترام بگذارند. در دنیا درباره دو کلمه احترام و فیرپلی صحبت می‌کنند و باید این اتفاق در کشور ما هم رخ بدهد؛ اینکه من از تریبون استفاده کنم و همکارم را تخریب کنم، درست نیست.

دیدگاه‌ها