کد خبر : 1943097 | 20 خرداد 1402 ساعت 12:08 | 16K بازدید | 1 دیدگاه

آغاز معاینات پزشکی 10 هزار فوتبالیست تهرانی

اولین اقدام برای جلوگیری از مرگ در زمین فوتبال

معاینات پزشکی فوتبالیست های تهرانی از امروز در ایفمارک (مرکز پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران) آغاز شده که اقدام ویژه‌ای است.

اولین اقدام برای جلوگیری از مرگ در زمین فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که مرگ تلخ امیرحسین شیرچی بازیکن 22 ساله تیم شهدای بابلسر درزمین فوتبال و در جریان لیگ دسته دوم بسیار سر و صدا کرد و حواشی‌ای را به وجود آورد.

در این خصوص گفته می‌شد که بازیکنان تیم بابلسری تحت معاینات پزشکی قبل از فصل قرار نگرفتند و خیلی‌ها انتقادهایی را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انجام دادند که چرا معاینات ایفمارک برای تیم های دسته دومی الزامی نیست.

حالا اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با همکاری ایفمارک تصمیماتی گرفته‌اند که می‌تواند در این خصوص مثمرثمر واقع شود.

در پی تفاهم صورت گرفته هیات فوتبال تهران با سازمان لیگ ‌معاینات بیش از 10 هزار فوتبالیست هیات فوتبال تهران در رده‌های مختلف به شکل متمرکز در ایفمارک در طول سال انجام خواهد شد.

زهره هراتیان رئیس ایفمارک در این باره گفت: «برای اولین بار سیستم آنلاین ثبت اطلاعات پزشکی فوتبالیست ها را خواهیم داشت که علاوه بر اینکه از این اطلاعات در مباحث تحقیقات پزشکی استفاده خواهد شد ، در تدوین پروتکل های پیشگیری از آسیب نیز کمک شایانی به ما خواهد کرد.»

وی افزود: «ایستگاه‌های معاینات شامل شرح حال ، نوار قلب ،ویزیت متخصص قلب و عروق ، بخش تغذیه و در صورت نیاز تست ورزش و اکو خواهد بود .این حجم از معاینات متمرکز برای اولین بار در تاریخ پزشکی فوتبال در کشورمان ایران رخ داده و حاصل  همکاری خوب هیات فوتبال تهران با سازمان لیگ و حمایت فدراسیون فوتبال در این پروژه است.»

دیدگاه‌ها