کد خبر : 1943198 | 20 خرداد 1402 ساعت 18:06 | 38.9K بازدید | 9 دیدگاه

برگزاری مینی‌کمپ برای امروز‌ نیست

واکنش فدراسیون: این قانون را کی‌روش به ایران آورد!

سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحات مفصلی درباره جلسه چند ساعته هیئت رئیسه ارائه داد.

واکنش فدراسیون: این قانون را کی‌روش به ایران آورد!

به گزارش “ورزش سه” احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه امروز اعضای هیئت رئیسه فدراسیون به خبرنگاران گفت: بر اساس دستور جلسه مصوباتی اتفاق افتاد. مهم‌ترین مصوبه بحث اصلاح و به روزرسانی آئین‌نامه مدارس فوتبال بود. با توجه به اینکه در آستانه تابستان هستیم، لازم بود آئین‌نامه مدارس فوتبال بازنگری و نقص‌ها برطرف شود. امروز تصویب شد و به هیئت‌های فوتبال ابلاغ خواهد شد. فعالیت هیئت‌ها در بحث مدارس فوتبال در این چارچوب خواهد بود. البته این را باید بگویم که مهم‌ترین عامل نظارت و کنترل خود خانواده‌ها هستند. صدور مجوز توسط هیئت‌ها براساس چارچوب خواهد بود. لیست تمام مدارس دارای مجوز در هیئت‌ها و سایت فدراسیون درج می‌شود. هرکسی از لوگوی فدراسیون، هیئت یا باشگاهی استفاده کرد به معنای داشتن مجوز نیست. البته ما در این مورد پیگری می‌کنیم اما خانواده‌ها قبل از ثبت نام حتما چک کنند که مجوز داشته باشند.

ویدئو: 303204

اصولی در ادامه گفت: فدراسیون و هیئت فوتبال مثل خیلی از تشکیلات و اتحادیه‌های صنفی وقتی پروانه کسب صادر می‌شود و براساس چارچوب است اما اینکه در آن صنف اتفاقاتی ممکن است بیفتد، نهادهای مختلف و آن صنف نظارت می‌کند. اگر اتفاقاتی بیفتد بر مبنای قانون برخورد خواهد شد. در حوزه مدارس فوتبال هم همین است. اگر تخلفی حتی در مدرسه دارای مجوز رخ بدهد، مهم‌ترین جایی که می‌تواند نظارت کند خود خانواده‌ها هستند. بر مبنای گزارشات به نهادهای ذی‌ربط و مجموعه‌های محتلف اطلاع بدهند تا قبل از اینکه دیر شود، هرنوع انحراف و تخلف در حوزه گران‌فروشی، رفتارهای حرفه‌ای، اخلاقی و... را سریعا عکس‌العمل نشان بدهند. آماده دریافت این گزارشات هستیم و از ظرفیت نهادهای ناظر استفاده خواهیم کرد. البته خانواده‌ها می‌توانند مستقیم هم به آن نهادها اعلام کنند.

ویدئو: 303205

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص دیگر مصوبه امروز هیئت رئیسه گفت: بحث دیگر که در هیئت رئیسه مورد تصویب قرار گرفت، آئین‌نامه مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال و تشکیلات وابسته به آن بود. این آئین‌نامه چند جلسه به هیئت رئیسه آمد و رفت. مشکلات و ایراداتی گرفته شد. کار کارشناسی روی آن انجام شد. امروز آئین‌نامه مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال به طور کامل تصویب شد و محور عملیات مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال خواهد بود. از ویژگی‌های آئین‌نامه؛ شفافیت مالی، نظارت بر معاملات، شفافیت روابط مالی درون و بیرون از فدراسیون است. محور عمل در فدراسیون و زیرمجموعه‌ها خواهد بود. این سند می‌تواند خیلی از مشکلات و مباحث مالی را تحت نظارت قرار بدهد و چارچوب‌مند کند. از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و فردی هم جلوگیری می‌شود. ضمانت اجرایی آن خودفدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه است. دبیر کل ابلاغ می‌کند و بر این مبنا با هرکسی تخلف کند طبق آئین‌نامه‌های انضباطی و اخلاق و حتی فراتر از آن باشد، برخورد می‌شود.

اصولی در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها گفت: این موضوع در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بحث و تصویب شد. آن هم محور عمل است. امروز بحث شد و چارچوبی است که اتفاق افتاده است.

ویدئو: 303211

وی در ادامه خبر داد: سامانه‌ای در حوزه کمیته جوانان و برای استعدادیابی در کل کشور، امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اقدام بسیار رو به جلویی خواهد بود و می‌تواند در حوزه فوتبال پایه بانک اطلاعاتی بسیار جامعی را ایجاد کند.

اصولی با اشاره به حوزه کارگزاران فوتبال، گفت: در حوزه کارگزاران یا ایجنت‌ها و آئین‌نامه‌ آن بحث شد. ایراداتی وجود داشت و بحث برگشت خورد و قرار شد در جلسه بعدی آن هم مطرح شود.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد حمله مایلی کهن به قلعه نویی و عنایتی، گفت: سرمربی تیم ملی و تیم امید، مورد حمایت فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه هستند. با تمام قدرت از آن‌ها حمایت کردیم. همه دوستان و عزیزان اگر ایرادی دارند، به شکل فنی و کارشناسی بحث شود. خیلی تبدیل به بگومگو و حرف‌های غیر فنی نشود. ما در فدراسیون، قلعه‌نویی و عنایتی و دیگر دوستان، مباحث و انتقادات فنی را می‌شنوند و ملاک عمل قرار می‌دهند. اگر جایی اشکال باشد رفع می‌کنند اما اینکه با ادبیات بگومگو صحبت و بحث‌هایی را مطرح کنیم که هیچ ارزش فنی ندارند، زیبنده فوتبال ما نیست. با قدرت از سرمربی منتخب‌مان حمایت کردیم و حمایت می‌کنیم. برنامه‌های خیلی خوبی تدوین شده که پیش می‌رود. با حمایت جامعه فوتبال و پیشکسوتان که نور دیده و تاج سر ما و محور خیلی از تصمیمات مشورت آن‌ها خواهد بود، ان‌شاالله تیم‌های ملی ما نتیجه بگیرند و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنند.

ویدئو: 303209

اصولی درباره بحث پاداش‌های جام جهانی (اهدای سکه و حواله خرید خودرو) و بیاینه‌ای که فدراسیون فوتبال منتشر کرد، گفت: در همان چارچوب گفته شد. برخی از این مسائل در حوزه تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال نبوده است. اطلاع دقیقی ندارم که سکه‌ها چقدر بوده است. اصلا در فدراسیون چنین چیزی نبوده است. آنچه بوده کاملا شفاف و روشن است. طبق چارچوب قانونی و قابل دفاع فدراسیون عمل کرده و عمل می‌کند. آنچه خود هیئت رئیسه تصویب کرده در چارچوب آئین‌نامه و روال قبل بوده است. در همان چارچوب هم دفاع کردیم.

وی در مورد برپایی مینی کمپ تیم ملی و تاثیر آن روی قیمت بازیکنان گفت: مینی کمپ در زمان کی روش طرح شد. پس این نگاه نقض می‌شود. اگر کسی فکر کند مینی کمپ برای چنین هدفی برگزار می‌شود، ناقض ماجرا این است که زمان کی‌روش و نزدیک به جام جهانی این مینی کمپ‌ها برگزار می‌شدند. اتفاقا خیلی از کارشناسان شناخته شده فوتبال این مسئله را تایید کردند که فرصتی است تا بازیکنان جوان بیشتر دیده شوند. اصلا تحرکی در فوتبال ما به وجود می‌آورد و می‌تواند انگیزه ویژه‌ای را ایجاد کند. کار جدیدی نیست و ادامه همان کاریست که از قبل مورد تایید فدراسیون و هیئت رئیسه هم بوده است.

سخنگوی فدراسیون در مورد مصوبه سقف بودجه، گفت: در سازمان لیگ انجام بحث‌ها شده، دوستان در حوزه تخصصی بیشتر  توضیح می‌دهند.

اصولی در خصوص اینکه آیا موارد انضباطی که تاج دیروز اعلام کرد امروز تصویب شد، گفت: امروز در این مورد صحبتی نشد.

دیدگاه‌ها