کد خبر : 1943512 | 21 خرداد 1402 ساعت 19:07 | 47.2K بازدید | 6 دیدگاه

سه‌گانه اینطور به دست آمد

تیم پپ در مسیر تاریخ‌سازی: 8 بازی کلیدی برای سیتی

منچسترسیتی در طول فصلی که گذشت هشت مسابقه کلیدی را با پیروزی پشت سر گذاشت؛ هشت مسابقه‌ای که مهم‌ترین نقش را در رسیدن تیم گواردیولا به سه‌گانه بازی کرد.

تیم پپ در مسیر تاریخ‌سازی: 8 بازی کلیدی برای سیتی

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی دیشب در استانبول و در فینال لیگ قهرمانان اروپا بالاخره طلسم را شکست و با پیروزی 1-0 مقابل اینترمیلان موفق شد جام چمپیونزلیگ را بالای سر ببرد. از این گذشته سیتیزن‌ها برای اولین بار در تاریخ‌شان موفق به فتح سه‌گانه شدند.

در طول این فصل درخشان برای سیتی هشت مسابقه برای رسیدن تیم پپ گواردیولا به این موفقیت بزرگ، یعنی فتح سه‌گانه، نقشی کلیدی بازی کردند. اما این هشت مسابقه کدام‌ها بودند؟

دربی منچستر
سیتی تا شروع فصل بهار نتوانسته بود تیمی باشد که در ماه‌های اخیر به نمایش گذاشت. اما حتی اگر تیم پپ تا قبل از آن فراز و نشیب‌هایی داشت اما در برخی بازی‌ها نشان می‌داد که چه قابلیت نهفته‌ای دارد. یکی از این بازی‌های درخشان پیروزی سیتی در دربی شهر منچستر مقابل یونایتد بود که ارلینگ هالند مرد اول آن مسابقه بود و موفق به هت‌تریک شد.

این یکی از شش هت‌تریکی بود که ستاره نروژی در این فصل ثبت کرد. فیل فودن هم در آن دربی عجیب سه گل به ثمر رساند تا سیتی 6-3 به پیروزی برسد.

1886161

منچسترسیتی مقابل تاتنهام (پیروزی 4-2)
سیتی که نیمه اول را 2-0 باخته بود، در نهایت موفق به بازگشتی بزرگ شد و با نتیجه 4-2 به پیروزی رسید. پپ گواردیولا در پایان بازی از عصبانیت خود از شاگردانش گفت. سیتی با گل‌های هالند، جولین آلوارز و ریاض محرز موفق شد این کامبک درخشان را رقم بزند.

آرسنال – منچسترسیتی
با وقفه‌ای که در نتیجه برگزاری جام جهانی در فصل پیش آمد تعیین تکلیف مدعیان اصلی قهرمانی به ماه فوریه کشیده شد. دیدار آرسنال و منچسترسیتی تا حد زیادی می‌توانست نشان دهد که کدام یک از این دو جلودار لیگ برتر شانس بیشتری برای فتح جام دارد.

1886168

سیتی با گل دی‌بروینه پیش افتاد اما با گل پنالتی بوکایو ساکا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان رسید. سیتی در نیمه دوم درخشان ظاهر شد و با گل‌های گریلیش و هالند موفق شد آرسنال را در خانه 3-1 شکست دهد. این نقطه‌ای بود که خیلی‌ها با توجه به قدرتی که سیتی از نظر فنی و روانی به نمایش گذاشت معتقد شدند شاگردان گواردیولا بخت بیشتری برای قهرمانی دارند.

منچسترسیتی - لیورپول
در ماه آوریل سیتی به مصاف حریف بزرگش در چند فصل اخیر یعنی لیورپول رفت و با پیروزی خردکننده بر قرمزها نشان داد اسبش را برای قهرمانی در انگلیس زین کرده است.

سیتی ابتدا با گل محمد صلاح عقب افتاد، ولی در ادامه با ارائه یک بازی کاملا برتر با گل‌های آلوارز، دی‌بروینه، گوندوگان و گریلیش موفق شد لیورپول را 4-1 در هم بکوبد.

منچسترسیتی- آرسنال (4-1)
این بازی‌ای بود که عملا امیدهای قهرمانی آرسنال را از بین برد. بازی در روزهای آخر ماه آوریل در اتحاد برگزار شد و سیتی با ارائه یک بازی برتر با دو گل دی‌بروینه و گل‌های جان استونز و ارلینگ هالند موفق شد آرسنال را هم در هم بکوبد تا به مدعی اول قهرمانی تبدیل شود.

1886169

منچسترسیتی - رئال مادرید
در لیگ قهرمانان اروپا فینال زودرس این رقابت‌ها بین سیتی و رئال برگزار شد، بخت‌های اصلی قهرمانی در این تورنمنت. دیدار اول دو مدعی در برنابئو با تساوی 1-1 به پایان رسید. اما شاگردان پپ در اتحاد موفق شدند پیروزی بزرگی مقابل سلطان لیگ قهرمانان به دست بیاورند و تیم آنچلوتی را با شکست 4-0 به خانه بفرستند. بعد از این بازی بود که اکثر ناظران معتقد بودند این منچسترسیتی قهرمان اروپا خواهد شد.

منچسترسیتی - منچستریونایتد (فینال جام حذفی)
سیتی که قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده بود برای تبدیل کردن این جام به دوگانه امیدوار بود در ومبلی بتواند یونایتد را شکست دهد و جام قهرمانی جام حذفی انگیس را تصاحب کند. این اتفاق افتاد و شاگردان گواردیولا در وقت‌های قانونی حریف همشهری را 2-1 شکست دادند.

منچسترسیتی - اینتر (فینال لیگ قهرمانان)
این مسابقه آخرین قدم در راه فتح سه‌گانه تاریخی بود. با اینکه از ابتدا استرس در ساق پای بازیکنان سیتی دیده می‌شد و اینتر در بخش‌هایی از مسابقه بهتر از تیم پپ بازی کرد و در نهایت چند سیو درخشان از ادرسون مانع از باز شدن دروازه آبی‌های منچستر شد، اما سیتی با گل درخشان رودری به پیروزی رسید تا نام‌شان در لیست بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال ثبت شود.

1886156

دیدگاه‌ها