کد خبر : 1943624 | 22 خرداد 1402 ساعت 11:44 | 114.4K بازدید | 9 دیدگاه

روایت نژاد فلاح از عقد قرارداد با سرمربی کروات

شرط برانکو: هیچ‌کدام از دستیاران کادر قبلی نمانند

مدیرعامل اسبق پرسپوليس در گفتگویی به ماجرای جالب حضور برانکو در تهران و قبول هدایت این تیم اشاره کرده است.

شرط برانکو: هیچ‌کدام از دستیاران کادر قبلی نمانند

به گزارش “ورزش سه”، پرسپوليس روزهای سخت و ناامیدکننده‌ای را پشت سر می‌گذاشت و با جدایی عجیب دایی و در ادامه هدایت حمید درخشان همچنان دور از کورس قهرمانی و مدعیان، شرایط را کاملا علیه خود می‌دید.

در این روزها ناگهان شایعه مذاکره با برانکو شکل گرفت و گفته شد سرمربی اسبق تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی پرسپوليس به تهران خواهد آمد. مذاکره در ترکیه دنبال شد و چندی بعد هم تصاویر حضور این مربی کروات با همراهی نژاد فلاح مدیرعامل اسبق سرخ‌ها در فرودگاه منتشر شد.

برانکو مربی پرسپوليس شد و روزهای اوج و افتخار چند سال اخیر سرخ‌ها شکل گرفت. اکنون اما نژادفلاح مدیرعامل اسبق پرسپوليس در گفتگویی جالبی که با اعتماد داشته، به موضوع جالبی از شروط برانکو اشاره کرده است.

مدیرعامل اسبق پرسپوليس در این خصوص گفته: قطبي و برانكو دو گزينه من بودند و رفتم به طرف پيشكسوتان و جلسات متعددي با آنها گذاشتم. اولين جلسه با خود درخشان بود.‌ او فرصت مي‌خواست و مي‌گفت طارمي و نوراللهي و عليپور... بازيكنان بزرگي مي‌شوند و سر سوزني روي اين قضيه ترديد نداشت‌ اما هوادار به او فرصت نمي‌داد و اگر شرايط درخشان را درك مي‌كردند آن شكل مجبور به استعفا نمي‌شد. با آقاي پروين هم حرف زدم و او چون علاقه زيادي به شاگردانش دارد، گفت مگر نمي‌شود با حميدخان ادامه داد؟ به او فرصت دهيد اما به آقاي پروين گفتم ‌هواداران نمي‌خواهند. هواداران با ورود من خواهان تغييرات بودند. با پيرواني و بسياري ديگر از پيشكسوتان حرف زدم و مديران قبلي هم گزينه‌هاي من را پذيرفتند. يعني قطبي و برانكو.‌ من به چلنگر كه از همسايه‌هاي قديمي ما هست موضوع برانكو را گفتم و حتي به وزير هم ‌نگفتم تا رسانه‌اي نشود و خودم اقدام به تهيه بليت كردم و هدايتي را هم در جريان قرار دادم براي تامين پيش‌پرداخت احتمالي .

1886373

وی ادامه داد: شرط برانكو اين ‌بود كه هيچ‌‌كدام از اعضاي كادر قبلي نبايد بماند. آن زمان بعضي از دوستان كادر فني از من دلخور شدند چون توقع داشتند آنها را حفظ كنم اما متاسفانه نتوانستم چون تصميم‌گيرنده ‌برانكو ‌بود. برانكو روي فرد خاصي نظر منفي نداشت. منظورش اين بود تركيب بايد جديد باشد و اگر از نفرات قبلي بمانند شرايط را دوست ندارم‌. اين از شروط برانكو‌ بود كه پذيرفتيم. برانكو مي‌خواست فضاي قبلي تيم فراموش شود و مي‌گفت اگر قبلي‌ها باشند تيم ‌دوگانه مي‌شود و يكدلي شكل نمي‌گيرد. اما من آن زمان شرطي براي او گذاشتم. قراردادهاي مختلف خارجي را ديده بودم و ترسي از اين قراردادها داشتم. يك سمت اين قرارداد خب من بودم و پنجاه درصدش آقاي برانكو بود كه باشخصيت هست و‌ به حق خودش قانع بود و مثل بعضي از مربيان‌ خارجي‌كه به فوتبال ما مي‌آيند و نقاط ضعف ما را مي‌شناسند، نبود و سوء استفاده نكرد و يك نگاه فني و حرفه‌اي داشت. با بالا و پايين كردن مبلغ به توافق رسيديم. برانكو به دنبال قراردادي نبود كه بعد بخواهد از آن سوءاستفاده كند. يكسري آفرها مثل دربي و صعود به آسيا در قراردادش گذاشتم. برانكو چمدانش را تا تركيه بسته بود و فكر نمي‌كرد مي‌خواهيم با او در تركيه قرارداد ببنديم! مي‌خواستم به تيم شوك مثبت وارد شود و از او خواستم بيايد روي سكوها بنشيند تا مردم به ورزشگاه بيايند.

نژاد فلاح درباره حضور برانکو در استادیوم آزادی و جدال با النصر گفت: آن زمان حساسيتي بين ما و عربستاني‌ها وجود داشت و با آمدن برانكو ما ركورد زديم چون ۱۳۰ هزار تماشاگر به استاديوم آمدند. بليت‌ها را به آقاي هدايتي و كاشي پرسپوليس گفتم بخرند تا هواداران به‌طور رايگان به استاديوم بيايند. يك روز ماندگار در فوتبال كشور رقم ‌خورد. اين شوك و استارت قهرماني پرسپوليس از همانجا زده شد. برانكو و قطبي به پرسپوليس‌و فوتبال ما اشراف داشتند و احساس كردم بيشتر به سمت برانكو تمايل عمومي وجود دارد و اين انتخاب را انجام دادم. بازي را هم برديم، چيپ طارمي و شادي پس از گل او به نشان سر بريدن كه حركت بازيكنان آنها را پاسخ داد و يك بازي ماندگار شد.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره تشابه شرایط کنونی یحیی گل‌محمدی با دوره جدایی برانکو از پرسپولیس گفت: آن زمان‌كه اشتباه كردند و برانكو را از دست دادند اما الان نبايد اين اشتباه تكرار شود كه گل محمدي را از دست بدهيم. الان مربي بهتر از گل‌محمدي براي پرسپوليس نيست؛ حتي برانكو. الان براي بازي‌هاي آسيايي پرسپوليس فقط گل‌محمدي را مي‌خواهد چون با بچه‌ها شناختي‌ كافي از هم ‌دارند. بچه‌هاي پرسپوليس هم‌‌قسم شدند راه سال‌هاي گذشته را تا انتها بروند. ما نفس بچه‌هاي تيم را نشكنيم! براي همه بازيكنان تاريخ احترام قائلم اما يك نسل زلال در تمام ‌تاريخ در همين فصل است.

ضمن احترام به همه پيشكسوتان تك تك اينها قابل احترام هستند. هيچ‌وقت از بازيكنان و كادرفني كم‌كاري و كم‌فروشي نديديم .

دیدگاه‌ها