کد خبر : 1944105 | 24 خرداد 1402 ساعت 11:19 | 10.3K بازدید | 4 دیدگاه

هفته رویایی صربستانی‌ها تکمیل شد

یوکیچ، اسطوره جدید بسکتبال جهان

به نظر می رسد عملکرد فوق العاده ستاره صربستانی تیم دنور در جریان قهرمانی این تیم، او را تبدیل به یکی از بزرگترین ستاره های حال حاضر بسکتبال جهان کرده است.

یوکیچ، اسطوره جدید بسکتبال جهان

به گزارش "ورزش سه"، آخرین رقابت فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا NBA در این فصل بامداد سه‌شنبه هفته جاری به میزبانی شهر دنور برگزار شد و مطابق انتظار نیکولا یوکیچ و یارانش در تیم دنور ناگتس موفق شدند میامی هیت را با نتیجه 108 بر 94 شکست بدهند و سری فینال را 4 بر 1 به سود خودشان تمام کنند تا اولین قهرمانی دنور در رقابت‌های NBA به‌دست بیاید و نیکولا یوکیچ ستاره صربستانی هم اسطوره این تیم شود.

ویدئو: 303409

* قهرمان شایسته
دنور ناگتس رقابت‌های این فصل را از همان ابتدا فوق‌العاده آغاز کرد و موفق شد به مقام قهرمانی کنفرانس غرب برسد و با صدرنشینی به مراحل پلی آف مهم‌ترین رقابت بسکتبالی جهان صعود کند. اوج کار نیکولا یوکیچ و دنور در مراحل حذفی، بازی نیمه نهایی کنفرانس مقابل لس آنجلس لیکرز بود. جایی که آن‌ها موفق شدند لیکرز و لبران جیمز را در چهار بازی متوالی جارو کنند، اتفاقی که تا پیش از این برای جیمز رخ نداده بود. شاید پس از شکست خوردن لیکرز توسط دنور بسیاری از هواداران بسکتبال در سراسر جهان براین باور بودند که دنور ناگتس به رینگ قهرمانی این فصل مسابقات می‌رسد. اتفاقی که رخ داد و یوکیچ برگ جدیدی را در تاریخ باشگاه دنور ناگتس باز کرد و موفق شد به همراه دیگر ستارگان این تیم اولین قهرمانی NBA را برای این تیم به ارمغان بیاورند.

* میامی، فینالیست خسته
میامی هیت تیم دیگر حاضر در فینال هم عملکرد فوق‌العاده‌ای در این فصل داشت و موفق شد با عبور از تیم‌هایی مانند بوستون سلتیکس به این مرحله برسد. البته رسیدن بازی این تیم مقابل بوستون به رقابت هفتم و استراحت کمتری که یاران جیمی باتلر نسبت به دنور داشتند، کار دستشان داد و باعث شد سری فینال را با خستگی بسیار زیاد آغاز کنند. آنچه باعث شد در بازی اول هیچ حرفی برای گفتن مقابل دنور نداشته باشند و در بقیه فینال‌ها نیز به جز یک مسابقه در بقیه بازی‌ها مقابل حریف قدرتمند خود کم بیاورند.

1887064

* زوج رویایی دنور
زوج جمال ماری و نیکولا یوکیچ در این فصل سهم زیادی در موفقیت‌های دنور داشتند. مهم‌ترین اتفاق این فصل شاید احیا شدن جمال ماری بود، بازیکنی که در چند سال گذشته به علت مصدومیت‌هایی که گریبانش را گرفته بود کمتر در سطح اول مسابقات حضور داشت اما پس از ارائه این نمایش فوق‌العاده روحیه‌اش بازیابی شده و به همین خاطر در فصل‌های آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن در زمین خواهد داشت. او تا همین حالا هم باتوجه به افتخاراتی که کسب کرده است، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ بسکتبال NBA و حتی جهان است.

1887070

* هفته رویایی صربستانی‌ها 
ورزش صربستان در این هفته روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری کرد زیرا دو نماینده‌اش در دو تورنمنت مهم ورزش جهان به مقام قهرمانی رسیده‌اند و با جام به خانه باز گشتند. اولین قهرمانی مهم ورزش صربستان در این هفته به قهرمانی نواک در رولان گاروس و کسب بیست و سومین گرند اسلم دوران حرفه‌ای این تنیس باز اختصاص داشت. دومین قهرمانی مهم برای صرب‌ها هم قهرمانی دنور ناگتس بود که با درخشش نیکولا یوکیچ ستاره بسکتبال این کشور کسب شد.

1887065

* انصراف یا حضور در جام جهانی
باتوجه به در پیش بودن مهم‌ترین تورنمنت بسکتبال ملی جهان و درخشش فوق‌العاده نیکولا یوکیچ در ترکیب دنور و انتخاب شدن به‌عنوان برترین بازیکن فصل جاری NBA به نظر می‌رسد او یکی از اعضای اصلی تیم ملی بسکتبال صربستان در بازی‌های جام جهانی 2023 که شهریورماه سال‌جاری به میزبانی مشترک سه کشور ژاپن، فیلیپین و اندونزی برگزار می‌شود، خواهد بود.
باید دید او برخلاف تمام ستارگان حاضر در NBA برای کمک تیم ملی کشورش در جام جهانی به آسیا سفر می‌کند یا اینکه ترجیح می‌دهد مانند تمام ستارگانی که در چند سال اخیر در لیگ بسکتبال حضور داشتند و قید حضور در رقابت‌های مهمی همچون جام جهانی و المپیک تابستانی را زده‌اند، از همراهی صربستان انصراف دهد. نکته جالب بعد از فینال مصاحبه نیکولا یوکیچ بود، جایی که او درباره این فصل فوق‌العاده‌اش با خونسردی همیشگی اش گفت: «تمام شد، الان می‌توانیم برویم خانه.»
درباره عملکرد فوق‌العاده یوکیچ در این فصل هم می‌توان گفت قهرمانی این فصل او را خیلی زود و در جوان‌ترین حالت ممکن تبدیل به اسطوره باشگاه دنور کرد.

دیدگاه‌ها