کد خبر : 1944391 | 25 خرداد 1402 ساعت 16:39 | 10.6K بازدید | 1 دیدگاه

لوییس دلا فوئنته:

ایتالیا می‌خواهد نرسیدن به جام جهانی را جبران کند

لوییس دلافوئنته، مربی تیم ملی اسپانیا گفت فقط قهرمان‌ها به یاد آورده می‌شوند و اسپانیا می‌خواهد قهرمان تاریخ‌ساز باشد.

ایتالیا می‌خواهد نرسیدن به جام جهانی را جبران کند

به گزارش "ورزش سه"، لوییس دلافوئنته مربی تیم‌های زیر 19 سال، زیر 21 سال و زیر 23 سال اسپانیا بوده و حالا این فرصت را پیدا کرده تا روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان کشورش بنشیند. اکنون این مربی 61 ساله در مرحله نهایی لیگ‌ ملت‌های اروپا، تجربه مربیگری خود در تیم بزرگسالان را با مسابقه دشوار برابر ایتالیا شروع می‌کند.

ایتالیا، حریف نیمه‌نهایی

وقتی فرصت پیدا می‌کنی در هر مقطعی از رقابت‌ها برابر ایتالیا بازی کنی، چه نیمه‌نهایی باشد و چه فینال، واقعا هیجان انگیز است، چون دو تا قدرت بزرگ دنیا را می‌بینی که با شور زیاد جلوی هم بازی می‌کنند. ایتالیا قطعا می‌خواهد نرسیدن به جام جهانی را جبران کند، خیلی مشتاق خواهد بود این کار را بکند.

همین‌طور ما هم با یک مربی جدید و یک تیم ملی جدید، دنبال این هستیم که کار بزرگی انجام دهیم. شما در این مسابقه دو تیم مصمم و تشنه پیروزی را خواهید دید.

مرحله نهایی لیگ ملت‌ها

خوش‌شانس هستیم که این فرصت را داریم و برای همین با مسئولیت‌پذیری و حرفه‌ای‌گری با آن روبرو خواهیم شد، اما می‌دانیم که فرصت انجام یک کار تاریخی را داریم. نباید این فرصت‌ها را از دست داد. در فوتبال باید همه چیز را به یاد سپرد اما معمولا همیشه فقط برنده‌ها را به یاد می‌آورند؛ و این بار ما می‌خواهیم برنده باشیم تا به عنوان قهرمان به یاد آورده شویم. اما از نظر منطقی، این مسابقات خیلی سخت هستند.  

سبک بازی اسپانیا

من 10 سال است در تیم ملی اسپانیا کار می‌کنم و از ایده‌ها و سبک بازی تیم ملی اسپانیا دفاع می‌کنم. باید سبکی را که باعث شده قوی شویم، ادامه دهیم. بنابراین نسبت به سبک بازی فعلی مطمئن هستم اما می‌خواهم تفاوت‌های ظریفی هم ایجاد کنم و اثر من روی تیم معلوم باشد.

برای نمونه، از ایده بازی ترکیبی، کنترل توپ و پاسکاری خوشم می‌آید، این‌ها ویژگی‌های سبک بازی اسپانیایی است. اما از عمق و عرض دادن به بازی و رفتن به فضاهای خالی هم خوشم می‌آید. من آرام هستم چون بازیکنان را خیلی خوب می‌شناسم. قبلا مربی بیش‌تر آن‌ها بوده‌ام و می‌دانم که می‌توانند این ایده جدید بازی را پیاده کنند.

1887607

دیدگاه‌ها