کد خبر : 1944735 | 27 خرداد 1402 ساعت 11:25 | 10.1K بازدید | 5 دیدگاه

درس بزرگ برای امیدها، حریف آسان نداریم!

تیم امید ایران با گل ثانیه‌های پایانی آریا برزگر در برابر فلسطین به نتیجه مساوی یک بر یک رسید و به عنوان صدرنشین راهی نیمه نهایی تورنمنت عراق شد.

درس بزرگ برای امیدها، حریف آسان نداریم!

به گزارش "ورزش سه"، تیم امید ایران که مدت کوتاهی است زیر نظر رضا عنایتی تشکیل شده در بازی نخست سوریه را با نتیجه 3-1 شکست داد و به فاصله ی کم نسبت به این بازی در برابر فلسطین قرار گرفت. ترکیب تیم امید ایران در بازی با فلسطین به نسبت بازی با سوریه تغییراتی داشت که یکی از آن‌ها نیمکت نشینی کاپیتان یاسین سلمانی بود که به نظر هدف رضا عنایتی از این  تصمیم پی بردن به توانمندی دیگر بازیکنان بود و چه  خوب که این کار در بازی‌های غیر رسمی و دوستانه انجام شد.

امید ایران به سختی و در ثانیه‌های پایانی بازی در برابر فلسطین به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت. زننده گل مساوی تیم امید در این بازی آریا برزگر بود. مهاجمی که در رده سنی جوانان هم برای ایران بازی کرده و فصل گذشته پیراهن تیم نفت مسجد سلیمان را برتن داشت. این بازی درس خوبی برای تیم امید بود. حریف آسان در رده سنی پایه وجود دارد. در فوتبال پایه نمی توان از روی نام تیم‌ها به قدرت آن‌ها پی برد. دیدید که در دوره قبلی رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا و در تاشکند تیم امید با مهدی مهدوی کیا به ترکمنستان باخت و حتی نتوانست از مرحله گروهی به مرحله ی حذفی بازی‌ها صعود کند و در نهایت حذف شد!

1888204

این اتفاق نه تنها برای ایران بلکه برای همه تیم‌های مدعی رخ داده است. گاهی تیم‌های مدعی در مصاف با تیم‌هایی از دست یابی به نتیجه مطلوب باز می‌مانند که غیر قابل تصور است. در رده سنی پایه جز دو سه تیم که شرایط کشورشان به گونه ای است که امکان برنامه ریزی و ساختار سازی در فوتبال وجود ندارد، تیم ضعیف وجود ندارد! و پی بردن به قدرت تیم‌ها از روی اسم یک اشتباه بزرگ است.

دیدار با فلسطین پایان خوبی برای تیم امید داشت اما درس‌هایی که به کادر فنی و هم چنین بازیکنان داد ارزشمند تر از یک امتیاز و صعود به نیمه نهایی فوتبال غرب آسیا بود.

دیدگاه‌ها