کد خبر : 1945146 | 29 خرداد 1402 ساعت 08:44 | 68K بازدید | 8 دیدگاه

سرمربی کرواسی: عجله نداریم، باید به لوکیتا زمان بدهیم

واکنش دالیچ به تصمیم سرنوشت ساز مودریچ

زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی، تصمیم گیری در مورد آینده ملی را به خود لوکا مودریچ واگذار کرد.

واکنش دالیچ به تصمیم سرنوشت ساز مودریچ

به گزارش "ورزش سه"، کرواسی بعد از تساوی 0-0 در وقت های قانونی و اضافه در ضربات پنالتی با نتیجه 5-4 مغلوب اسپانیا شده و از فتح لیگ ملت های اروپا بازماند. به این ترتیب زلاتکو دالیچ که تیمش را به مقام دوم و سوم دو جام جهانی قبلی رسانده بازهم نتوانست طعم قهرمانی را بچشد.

سرمربی کرواسی بعد از این بازی در مورد از دست دادن قهرمانی گفت: "ابتدا کسب عنوان قهرمانی را به اسپانیا تبریک می گویم. از بازیکنانم نیز به خاطر مبارزه و عملکرد خوبی که به یک موفقیت بزرگ انجامید تشکر می کنم. شکست در ضربات پنالتی بسیار ناراحت کننده است. با این وجود به کاری که انجام داده ایم افتخار می کنیم. فوتبال همین است گاهی می برید و گاهی می بازید."

او معتقد است که عملکرد شاگردانش جای حسرت خاصی برایش باقی نگذاشته است: "یک مسابقه سخت مقابل حریفی بسیار آماده بود. ما کمی بی دقت بودیم اما اسپانیا هم موقعیت خاصی نداشت. با توجه به اینکه مقابل هلند هم 120 دقیقه بازی کرده بودیم کار برای ما به مراتب سخت تر بود. اما تا آخرین لحظه تلاش کردیم و جایی برای پشیمانی و حسرت وجود ندارد. تحمل شکست سخت است و نمی‌توانم به آن فکر کنم ولی ادامه خواهیم داد و ناامید نمی‌شویم."

1888896

خیلی‌ها معتقد بودند که این آخرین بازی ملی ستاره کرواسی بود؛ دالیچ در مورد تصمیم نهایی مودریچ در رابطه با ادامه دادن با تیم ملی گفت: "برای او هم مثل همه ما تحمل این شکست سخت بود. همان طور که برای 35 هزار هواداری که امروز برای تشویق ما آمده بودند شکست ناراحت کننده ای بود. لوکا خودش باید در مورد آینده تصمیم بگیرد و باید به او زمان بدهیم تا در آرامش فکر کند. قطعا آدرنالین و هیجان بالا امکان تصمیم گیری مناسب را از ما می‌گیرد. مودریچ به عنوان یک بازیکن باتجربه نمایش بسیار خوبی در دو 120 دقیقه در عرض 4 روز داشت داشت و همه ما دوست داریم همچنان با ما ادامه دهد."

سرمربی کرواسی در پایان صحبت‌هایش به شرایط ویژه حاکم بر بازی اشاره کرده و گفت: "به نظرم باید در یک سوم انتهایی زمین زهردارتر ظاهر می‌شدیم. ما در طول 90 دقیقه موقعیت های کافی برای گلزنی ایجاد نکردیم. این فینال از آن دست فینال هایی بود که فشار روانی زیادی در آن احساس می شد. برتری در یک مقطع از بازی با ما بود و در یک مقطع دیگر با آنها."

1888897

دیدگاه‌ها