کد خبر : 1945495 | 30 خرداد 1402 ساعت 18:04 | 67.5K بازدید | 38 دیدگاه

فهرست غافلگیرکننده باارزش‌ترین دروازه‌بان‌های دنیا

فهرستی از باارزش‌ترین دروازه‌بان‌های دنیا منتشر شده که جانلوییجی دوناروما، سنگربان پی‌اس‌جی و تیم ملی ایتالیا در صدر آن ایستاده است.

فهرست غافلگیرکننده باارزش‌ترین دروازه‌بان‌های دنیا

به گزارش "ورزش سه"، سایت ترانسفرمارکت فهرستی از باارزش‌ترین دروازه‌بان‌های دنیا تهیه کرده است که نفر اول آن، جانلوییجی دوناروما است که 50 میلیون یورو ارزش گذاری شده است.

دیوگو کاستا از پورتو، مایک مانیان از میلان و تیبو کورتوا از رئال مادرید همگی با 45 میلیون یورو ارزش در تعقیب دوناروما هستند. سپس آرون رمزدیل آرسنالی و ادرسون، دروازه‌بانی که امسال با سیتی سه‌گانه را فتح کرد با ارزش 40 میلیون یورو در رده بعدی هستند.

1889454

گرگور کوبل از دورتموند، آندره اونانا از اینتر، یان اوبلاک از اتلتیکو مادرید و آلیسون از لیورپول با ارزش 35 میلیون یورو 10 نفر برتر این فهرست را کامل می‌کنند.

نکته جالب این فهرست این است که ادرسون با وجود قهرمانی‌هایی که همراه سیتی به دست آورد و بازی‌های درخشانی که انجام داد، جایگاهی در خور خود ندارد و پایین‌تر از دروازه‌بان‌های رئال و میلان که به فینال لیگ قهرمانان نرسیدند، ایستاده است.

1889455

علاوه بر این، داوید دخئا، دروازه‌بان منچستریونایتد در این فهرست نفر سی و پنجم است، آن هم در شرایطی که دستکش طلایی لیگ برتر را در فصلی که گذشت به دست آورد. دخئای 32 ساله در ارزیابی سایت ترانسفرمارکت تنها 13 میلیون یورو ارزش‌گذاری شده است و در مجموع، 13 دروازه‌بان شاغل در انگلیس بالاتر از او ایستاده‌اند و از نظر ملیتی نیز شش دروازه‌بان اسپانیایی ارزشی بیش از او دارند.

دیدگاه‌ها