کد خبر : 1946012 | 02 تیر 1402 ساعت 01:28 | 11K بازدید | 3 دیدگاه

همه عبور توپ از خط را دیدند، جز داور

جنجال داوری در بازی زیر ۲۱ ساله‌های ایتالیا-فرانسه

با اشتباه مسلم داور هلندی گل سالم ایتالیا مقابل فرانسه مردود اعلا شد.

جنجال داوری در بازی زیر ۲۱ ساله‌های ایتالیا-فرانسه

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا در اولین بازی خود در دور گروهی رقابت‌های جام ملت‌های زیر 21 سال اروپا با نتیجه 2-1 مغلوب فرانسه شد. آتزوری در حالی با شکست زمین مسابقه را ترک کرد که اعضای این تیم معتقد بودند اشتباهات داور در رقم خوردن این نتیجه دخیل بوده است.

آلارد لیندات، داور 35 ساله هلندی این دیدار، چند اشتباه جنجالی داشت که عبور توپ از خط دروازه  فرانسه مهمترین آن بود؛ اشتباهی که یک گل مسلم را از ایتالیا گرفت تا این تیم در بازی بعدی مقابل سوئیس محکوم به برد باشد.

1890330

بلانووا روی پاس پاریسی توپ را روانه دروازه فرانسه کرد؛ ضربه بازیکن ایتالیا بعد از برخورد به تیر می‌رفت به گل تبدیل شود که لوکبا هول آن را از روی خط دور کرد. البته در صحنه آهسته کامل مشخص بود توپ از خط عبور کرده و داور باید اعلام گل کند.

لیندات اما چنین اعتقادی نداشت، حتی با وجود اینکه همه تصاویر خلاف تصمیم او را نشان می‌دادند. با توجه به نبود فناوری خط دروازه در این مسابقات، تصمیم داور بازی ملاک رد یا تعیین گل در نظر گرفته شده و این گل در میان اعتراض و ناباوری ایتالیایی‌ها دیده نشد.

این صحنه جنجالی اما تنها اشتباه بحث برانگیز داور هلندی نبود و ایتالیایی‌ها معتقد بودند که او در یک صحنه نیز پنالتی آنها را نادیده گرفته است.

دیدگاه‌ها