کد خبر : 1946185 | 03 تیر 1402 ساعت 04:05 | 9K بازدید | 2 دیدگاه

16 بازیکن خارجی: افزایش سهمیه خارجی‌ها در لیگ ترکیه

فدراسیون فوتبال ترکیه که پیش از این قانون جدید استفاده تیم‌های سوپرلیگ این کشور از بازیکنان خارجی را اعلام کرده بود بندهای جدیدی به این قانون اضافه کرد.

16 بازیکن خارجی: افزایش سهمیه خارجی‌ها در لیگ ترکیه

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ترکیه با صدر اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد در فصل آینده سوپرلیگ این کشور می‌توانند از 14 فوتبالیستی که مجاز به بازی در تیم ملی این کشور نیستند در فهرست نهایی خود استفاده کنند. به این ترتیب حداکثر تعداد بازیکنان خارجی که هر باشگاه ترکیه می‌تواند در فهرست بازیکنانش داشته باشد 14 بازیکن خواهد بود.

اما در بخش اضافه شده به این قانون آمده که علاوه بر این 14 فوتبالیست خارجی، باشگاه‌ها می‌توانند یک بازیکن اصالتا خارجی که به تابعیت ترکیه درآمده یا کارت شهروندی آبی دریافت کرده را در فهرست خود داشته باشند. این بند اضافه شده به قانون به سود گالاتاسرای خواهد بود چرا که با توجه به آن می‌تواند یوسف دمیر را به خدمت بگیرد. یوسف دمیر اصالت ترکیه‌ای داشته اما ملیت او اتریشی است.

1890599

علاوه بر این در بند جدید اضافه شده به قانون آمده که در کنار 14 بازیکن خارجی ذکر شده تیم‌های سوپرلیگ ترکیه می‌توانند از بازیکنان دارای تابعیت کشورهای آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان هم 1 بازیکن به خدمت بگیرند و این بازیکن برای آن‌ها خارجی به حساب نخواهد آمد.

در واقع با این اصلاحیه فدراسیون فوتبال ترکیه، باشگاه‌های این کشور فصل آینده عملا قادر به ثبت رسمی قرارداد 16 بازیکن خارجی در فهرست بازیکنانشان خواهند بود.

با توجه به این قانون بکناز آلمازبکف که محصول آکادمی باشگاه گالاتاسرای است با وجود اینکه ملیت قرقیزستانی دارد اما خارجی حساب نشده و قرارداد او به ثبت خواهد رسید و می‌تواند با پیراهن گالا به میدان برود.

1890600

در ترکیه فهرست نهایی بازیکنان هر تیم حاضر در سوپرلیگ حداکثر متشکل از 30 بازیکن است. با توجه به تغییرات اخیر هر تیم می‌تواند از 14 بازیکن داخلی و 16 بازیکن خارجی در فهرست خود استفاده کند. 

دیدگاه‌ها