کد خبر : 1946510 | 04 تیر 1402 ساعت 14:43 | 150.4K بازدید | 114 دیدگاه

پس از فتح شش‌گانه

بارسلونا این تابستان تکه تکه می‌شود!

خوان لاپورتا برای نجات بارسا از وضعیت بد اقتصادی و خرید بازیکنان جدید چاره‌ای جز اتخاذ تصمیمات سخت و بی‌رحمانه ندارد.

بارسلونا این تابستان تکه تکه می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، اخبار امیدوارکننده از انتقالات بارسا شنیده می‌شود و گفته می‌شود پیوستن ایلکای گوندوگان به این تیم نهایی  شده و ویتور روکه نیز از برزیل برای تقویت خط حمله خواهد آمد اما واقعیت این است که بارسلونا این تابستان با یک نبرد اقتصادی تمام عیار روبه‌رو است.

مارکا امروز گزارش داد که خوان لاپورتا برای نجات اقتصادی باشگاه قصد دارد تصمیمات سختی بگیرد. پس از فتح شش‌گانه تاریخی، لاپورتا چاره‌ای جز تکه تکه کردن تیم‌های باشگاه ندارد.

1890833

با قهرمانی تیم فوتسال بارسلونا در لیگ این کشور، شش تیم حرفه‌ای باشگاه بارسا در این فصل موفق شدند در لیگ‌های مربوط به خود به قهرمانی برساند. تیم مردان بارسا قهرمانی لالیگا را به دست آورد و تیم فوتبال زنان هم در لیگ زنان کشور به قهرمانی رسید. چهار تیم حرفه‌ای دیگری که در اسپانیا به قهرمانی رسیدند، تیم بسکتبال، تیم هندبال، تیم هاکی و تیم فوتسال بارسا بودند. با این حال شرایط فعلی بارسا اجازه نمی‌دهد تا فصل بعد نیز قدرت سابق را داشته باشند.

1890831

بارسا با حکم لالیگا باید 10 میلیون یورو از سقف دستمزدها در همه سطوح را کاهش دهد ولی تا به اینجا فقط چهار میلیون یورو را جبران کرده و برای 6 میلیون یوروی دیگر باید به لالیگا سفته بدهد. در غیر این صورت قادر به ثبت قراردادهای جدید نخواهد بود.

1890198

طبق ادعای مارکا، قرار است امتیاز تیم والیبال بارسلونا واگذار شده و این تیم از شرایط حرفه‌ای به آماتور تغییر وضعیت بدهد. به این ترتیب والیبال بارسلونا از سوپرلیگ اسپانیا کنار گذاشته خواهد شد.

 چند بازیکن برتر تیم بسکتبال بارسا نیز فروخته خواهند شد و در دیگر تیم‌های حرفه‌ای باشگاه نیز وضعیت مشابه خواهد بود. فداکاری در همه سطوح برای اینکه تیم فوتبال به عنوان موتور محرکه باشگاه، قدرتمندانه به کار ادامه دهد.

1890197

سه روز پیش ادوارد رومئو بدهی بالای بارسا را تایید کرده بود تا مشخص شود شرایط اصلا خوب نیست: «ما هر کاری که نیاز بوده انجام داده‌ایم و اطمینان دارم هیچ مشکلی برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید و نیز کسانی که تمدید کرده‌اند، نخواهیم داشت. لالیگا از ما خواسته بود سقف دستمزدها را از 104 میلیون یورو به 94 میلیون یورو کاهش دهیم، ولی ما چهار میلیون یورو کم کرده‌ایم. برای 6 میلیون یوروی دیگر به لالیگا سفته خواهیم داد. این سفته قرار است هفته بعد در جلسه هیئت مدیره تصویب شود.»

رومئو ادامه داد: «بدهی ما همان 1350 میلیون یورو است و کاهش پیدا نکرده، ولی اینکه می‌گویند بدهی به بیش از 2800 میلیون یورو رسیده هم کاملا دروغ است. شنیدن چنین حرف‌هایی از برخی مدیران برایم عجیب است. ما دو سال زمان خواسته‌ایم تا باشگاه را از لحاظ ورزشی و اقتصادی به ثبات برسانیم. از لحاظ ورزشی بارسا را نجات داده‌ایم و از لحاظ اقتصادی نیز در مسیر درستی قرار داریم.»

دیدگاه‌ها