کد خبر : 1947159 | 07 تیر 1402 ساعت 13:45 | 43.6K بازدید | 26 دیدگاه

گزارش:

تغییر قوانین لالیگا: تباس دست بارسلونا را گرفت

بارسلونا و باشگاه‌های بدهکار و مقروض لالیگا امروز خبری بسیار خوبی از لالیگا دریافت کردند.

تغییر قوانین لالیگا: تباس دست بارسلونا را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، طبق تصمیم جدید لالیگا، این دسته باشگاه‌ها از این پس می‌توانند 50 تا 60 درصد درآمد خود را صرف خرید بازیکن کنند. سال قبل این میزان تنها 25 درصد بود و اخیرا نیز رای داده شده بود که 40 درصد درآمد برای خرید بازیکن هزینه شود.

به این ترتیب باشگاه بارسلونا که سقف دستمزدهایش بالاست و باید 10 میلیون یورو از مجموع دستمزدها را کاهش دهد و بیش از 1.3 میلیارد یورو نیز بدهی دارد، از این پس دست بازتری در نقل و انتقالات خواهد داشت. این درآمد هم می‌تواند از ناحیه فروش بازیکن باشد و هم از طریق کاهش دستمزدها و جذب اسپانسر.

1892058

اگر رقم انتقال بازیکن خروجی، بیش از 5 درصد ارزش بازیکنان باشگاه باشد، می‌توان تا 60 درصد رقم انتقال را برای جذب یک بازیکن جدید هزینه کرد که خبر فوق العاده‌ای برای باشگاهی مثل بارسلونا خواهد بود. بارسلونا فصل گذشته با قانون 25 درصد مجبور شد چهار اهرم مالی را فعال کند تا بازیکن جدید بخرد، ولی حالا با مساعدت لالیگا دیگر نیازی به فعال کردن اهرم مالی نخواهد داشت.

1838238

تغییر دیگر این است که یک باشگاه می‌توانست حداکثر 20 درصد از سود سرمایه تولید شده را خرج کند، اما حالا اگر بازیکنی که از تیم می‌رود بیش از پنج‌درصد هزینه کل تیم را برگرداند، این رقم به 35 درصد افزایش خواهد یافت.

بارسا در ماه‌های اخیر با جدایی پیکه، گریزمان، بوسکتس و جوردی آلبا، صورت‌حساب دستمزد خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده و انتظار می‌رود که در هفته‌های پیش رو با بازیکنانی مانند لنگله یا اومتیتی ​​نیز قطع همکاری کند.

دیدگاه‌ها