کد خبر : 1947324 | 08 تیر 1402 ساعت 11:22 | 26.1K بازدید | 40 دیدگاه

حمله لاپورتا به تباس: بیشتر از روسای بانک‌ها پول می‌گیری

خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا شدیدترین اتهامات ممکن را علیه خاویر تباس، رئیس لالیگا مطرح کرده است.

حمله لاپورتا به تباس: بیشتر از روسای بانک‌ها پول می‌گیری

به گزارش "ورزش سه"، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، چندین اتهام جدی را علیه لالیگا و خاویر تباس، رئیس این نهاد مطرح کرد.

او ادعا می کند که به دلیل امتناع باشگاه از امضای قرارداد CVC، بارسلونا از سوی لالیگا با فشارهای عجیبی مواجه شده است.

لاپورتا ابتدا در مورد پرونده نگریرا صحبت کرد و آن را به عنوان تلاشی برای سقوط بارسلونا و در نهایت مجبور کردن آن‌ها به فروش باشگاه به مالکیت خصوصی توضیح داد:"پرونده نگریرا یک کمپین علیه بارسا است. شما باید از خود انتقاد کنید، اما این چیزی بود که ما به ارث برده بودیم. دریافت مشاوره در زمینه داوری جرم نیست. بارسا هرگز داوری را نخریده است، فراتر از این که شاید ما به اندازه کافی به معنای توصیه پسر یک داور سابق ارزش قائل نبودیم. این از کنترل خارج شده است، زیرا یک کمپین هماهنگ شده برای پایان دادن به بارسا، برای تبدیل بارسا به یک SAD [یک شرکت خصوصی] وجود دارد."

او این موضوع را به تصمیم بارسلونا برای عدم ثبت قرارداد CVC لالیگا نسبت داد. این قرارداد 10 درصد از حقوق تلویزیونی لالیگا را به مدت 50 سال در ازای چیزی حدود 2 میلیارد یورو فروخت، اما در ابتدا با حضور بارسلونا، رئال مادرید و باشگاه اتلتیک، 2.6 میلیارد یورو تعیین شده بود:"من پرونده نگریرا را به این واقعیت مرتبط می‌دانم که خوشبختانه ما با CVC قراردادی امضا نکرده‌ایم، زیرا آن قرارداد بارسا را برای 50 سال رهن می‌کند. این صندوقی است که 10.95 درصد از حقوق تلویزیونی باشگاه ها را حفظ کرده است. چیزی جز وام نیست. ما ندیدیم که این عملیاتی به نفع ما باشد. همانطور که به نجات باشگاه نیاز داشتیم، کاری که انجام دادیم این بود که 25 درصد از حق پخش تلویزیونی خود را به مبلغ 686 میلیون یورو فروختیم و این باعث نجات باشگاه شد. ما آن را به طور کامل برطرف نکرده‌ایم، زیرا هنوز 200 میلیون یورو کسری داریم که با یک طرح ریاضت اقتصادی به آن حمله می‌کنیم، اما چیزی که در نظر نگرفتیم، قرارداد با CVC بود.

همچنین لاپورتا گفت که تباس شخصا از این معامله سود برده است:"یکی از شرایط این بود که تباس ابتدا 15 سال و سپس 8 سال در ریاست لالیگا بماند. حقوق او دو برابر روسای بانک هاست."

1892344

به گفته لاپورتا، بارسلونا با عواقب در مورد نحوه عملکرد آن‌ها تهدید شد:"آن‌ها به ما گفتند که اگر این معامله را انجام دهیم، 15 درصد آن به عنوان فرپلی مالی به ما می‌رسد. او به ما گفت که اگر [قرارداد] را امضا نکنیم، نمی‌توانیم قرارداد [بازیکنان] را امضا کنیم وگرنه کار را برای ما سخت‌تر می‌کنند. این در دادگاه است. گفتیم نه و فشار را روی ما گذاشتند."

چیزی که رئیس بارسلونا سپس ادعا کرد نه تنها به دلیل امتناع آنها از موافقت با قرارداد CVC، بلکه هویت کاتالانی آن‌ها نیز بود:"شما به این نتیجه می‌رسید که کاتالونیا ممکن است در داخل ایالت باشد، اما با این وجود، برخی نمی توانند هضم کنند که بارسلونا عنصری از کاتالانیسم است و به هر طریقی سعی می کنند آن را از ما دور کنند. بنابراین، آقایان لالیگا، CVC و دیگر قدرت‌های مستقر، چیزی که می‌خواهند این است، اما بگذارید بدانند که ما تا آخرین قطره خونمان از منافع بارسلونا دفاع خواهیم کرد. ما این کار را انجام می دهیم زیرا بارسا را دوست داریم."

اتهاماتی که لاپورتا مطرح می‌کند فوق العاده جدی است و یکپارچگی فوتبال اسپانیا را زیر سوال می برد.

لاپورتا مدعی است که این موضوع در دادگاه مطرح است، اما به طور مشخص به چیزی اشاره نمی‌کند. او اگر بتواند از ادعاهایی که مطرح کرده حمایت کند، باعث زلزله در سراسر فوتبال اسپانیا می شود.

دیدگاه‌ها