کد خبر : 1947804 | 10 تیر 1402 ساعت 20:01 | 117.1K بازدید | 46 دیدگاه

رسمی: خداحافظی قهرمان جهان از فوتبال

سسک فابرگاس، ستاره اسپانیایی که سابقه حضور در بارسلونا، آرسنال و چلسی را دارد در 36سالگی با فوتبال خداحافظی کرد.

رسمی: خداحافظی قهرمان جهان از فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، دوران فوتبال ملی و باشگاهی درخشان سسک فابرگاس در 36سالگی به پایان رسید.

این ستاره اسپانیایی سابقه به تن کردن پیراهن‌های بارسلونا، آرسنال و چلسی را دارد و به خصوص در انگلیس محبوبیت بالایی دارد و هواداران آرسنال و چلسی او را از اسطوره‌های خود می‌دانند. او با پیراهن تیم ملی کشورش، اسپانیا، هم سابقه بالای سر بردن جام جهانی و جام ملت‌های اروپا را داشته است.

1893206

فابرگاس با انتشار بیانیه‌ای بازنشستگی خود از فوتبال را اعلام کرد و نوشت: "با ناراحتی شدید اعلام می‌کنم که زمان آن رسیده که به عنوان بازیکن کفش‌ها را بیاویزم. از بالای سر بردن جام جهانی و جام ملت‌های اروپا تا به دست آوردن همه افتخارات ممکن در انگلیس و اسپانیا و جام‌های باشگاهی اروپا من مسیری را طی کردم که هرگز فراموشش نخواهم کرد. من در این 20 سال درخشان از خودگذشتگی‌های زیادی داشتم و با تعهد و جدیت فوتبال بازی کردم و لذت بردم. حالا وقت آن رسیده که از این بازی زیبا تشکر کرده و با آن خداحافظی کنم".

1893208

فابرگاس وقتی در سال 2003 در حالی‌که تنها شانزده سال سن داشت بارسا را ترک کرد و به آرسنال پیوست هواداران بلوگرانا را از دست خود شاکی کرد. او بعد از هشت سال حضور در آرسنال به بارسا برگشت و چهار فصل هم برای این تیم بازی کرد. او سپس به انگلیس بازگشت و به مدت پنج فصل پیراهن آبی این تیم را به تن کرد.

1893207

افتخارات باشگاهی و ملی سسک فابرگاس: 
1 جام جهانی
2 جام ملت‌های اروپا
2 قهرمانی لیگ برتر
1 سوپرجام اروپا
1 جام باشگاه‌های جهان
1 قهرمانی لالیگا
1 کامیونیتی شیلد
2 جام حذفی انگلیس
1 جام اتحادیه انگلیس
2 کوپا دل‌ری
2 سوپرجام اسپانیا

دیدگاه‌ها