کد خبر : 1948091 | 12 تیر 1402 ساعت 08:45 | 16K بازدید | 3 دیدگاه

سازمان «مدیریت رستمی» تشکیل دهند!

انوشیروانی: کیانوش از فشار استفاده می‌کند

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: کیانوش با برنامه‌ریزی خودش جلو می‌رود و از حداکثر فشار هم برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند، اما در فدراسیون تحت فشار قرار دادن و زور معنایی ندارد.

انوشیروانی: کیانوش از فشار استفاده می‌کند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به موج ایجاد شده در پی حذف کیانوش رستمی از ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری گفت: خیلی از دوستان و از جمله نمایندگان مجلس استان کرمانشاه به من زنگ زدند و خواستار بازگشت رستمی شدند اما من به همه آن‌ها توضیح دادم چطور فردی که مصدوم است و یک ساعت مانده به مسابقه رکوردگیری غیبتش را به کادر فنی اعلام می‌کند به تیم ملی اضافه شود؟! تکلیف وزنه‌برداران جوانی که مدت‌ها در اردوی تیم ملی بودند و زیر فشار تمرینات قرار داشتند و در مسابقه رکوردگیری هم شرکت کردند چه می‌شود؟

واکنش به اظهارنظر عجیب هادی چوپان

وی افزود: در مصاحبه‌ای از هادی چوپان خواندم که او هم گفته بود برای بازگشت کیانوش به رئیس جمهور زنگ می‌زنم! او دوست من است و سال‌هاست با هم رفاقت داریم اما سوالم از هادی این است که آیا حاضر است حق یک جوان ضایع شود؟ کیانوش رستمی برای غیبتش در اردوی تیم ملی با کادرفنی هماهنگ بوده، البته که من به صراحت می‌گویم با همین موضوع هم مخالف بودم و دیدگاهم نسبت به گذشته یعنی همان زمانی که سرمربی تیم بودم و کیانوش قصد تنهایی تمرین کردن را نداشت و من آن مخالف بودم، هیچ تفاوتی نکرده و همچنان همان دیدگاه را دارم اما کادر فنی این موضوع را قبول کرده بود.

همه می‌گویند کیانوش رستمی با زور به تیم برگردد

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: بین رستمی و کادرفنی یک سری تعهداتی رد و بدل شده بود که کیانوش به آن‌ها عمل نکرد. همه می‌گویند با زور باید کیانوش رستمی را در لیست مسابقات جهانی قرار دهیم. جواب جوانانی که در اردوها و رکوردگیری شرکت می‌کنند را چه کسی قرار است بدهد؟ کادرفنی این تصمیم را گرفته و همه ما باید به آن احترام بگذاریم. من این موضوع را به همه توضیح دادم، مگر می‌شود در مورد یک نفر ملاحظات زیادی صورت بگیرد اما باز هم هر طور که دلش می‌خواهد رفتار می‌کند؟ همه مسابقات در وزنه‌برداری رکوردگیری دارد، پس تکلیف کسانی که از اردو خط خوردند چه می‌شود؟ آن‌ها هم می‌توانند مدعی باشند.

کیانوش از حداکثر فشار هم برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند

وی در پاسخ به این سوال که «آیا کیانوش به شما گفته بود تنها در مسابقات جهانی وزن‌کشی شود تا المپیک را از دست ندهد و آیا این موضوع را قبول کردید؟» عنوان کرد: من با کیانوش صحبت کردم، او گفت من باید در مسابقات جهانی وزن‌کشی کنم تا بتوانم در المپیک شرکت کنم، اما من این موضوع را قبول نکردم و به او هم گفتم هر تصمیمی که کادرفنی بگیرد ما حمایت خواهیم کرد. هیچ زمانی در تیم ملی «باید» وجود ندارد و همه تابع قوانین هستند. کیانوش با برنامه‌ریزی خودش جلو می‌رود و از حداکثر فشار هم برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند، اما در فدراسیون وزنه‌برداری تحت فشار قرار دادن و زور معنایی ندارد؛ ما همه وزنه‌برداران و قهرمانان این رشته را با یک چشم می‌بینیم و تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شویم.

فدراسیون در تصمیمات رستمی چه نقشی دارد؟

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تأکید کرد: جامعه حرفه‌ای ورزش تصمیم فدراسیون را قبول می‌کنند. ما به کیانوش امتیاز دادیم و حداقل انتظار داریم او هم به قوانین ما احترام بگذارد. او خودش به تنهایی تصمیم می‌گیرد در رکوردگیری شرکت نکند، در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند اما وزنه نزند؛ پس این وسط فدراسیون چه نقشی دارد؟ شاید در مسابقات جهانی تیم ما با ترکیب کامل توانست عنوان قهرمانی جهان را به دست بیاورد آیا این فرصت کمی است؟

کیانوش مدعی است می‌خواهم از او انتقام بگیرم

انوشیروانی گفت: من با کیانوش تلفنی صحبت کردم و به او گفتم اگر نیتم انتقام گرفتن از او بود از همان روز اولی که به فدراسیون آمدم اجازه نمی‌دادم در اردوی تیم ملی شرکت کند. باوجود اینکه دیدگاهم در مورد تنهایی تمرین کردن او مانند همان دوره مربیگری‌ام در تیم ملی است و با آن کاملاً مخالف هستم اما به این موضوع ورود نکردم و مسئولیت تمام و کمال آن را به کادرفنی دادیم که آن‌ها هم پذیرفتند. کیانوش مدعی است که من قصد انتقام گرفتن از او را دارم در صورتی که اصلاً چنین چیزی نیست، من اصلاً به این مسائل ورود نکردم و تا قبل از غیبت او در رکوردگیری هر مسابقه‌ای که خواست شرکت کند نام او را در لیست قرار دادیم. آیا با این شرایط من مشکلی برای او ایجاد کردم؟ متأسفانه موجی به راه افتاده که من را بترسانند در صورتی که راه به جایی نمی‌برند. در حال حاضر ما ۱۵ وزنه‌بردار جوان در تیم ملی داریم که همگی شانس کسب سهمیه المپیک را دارند. اگر او قصد تاریخ‌سازی در المپیک را دارد چرا در المپیک توکیو این کار را نکرد و هیچکس هم از حق کیانوش دفاع نکرد؟

یک سازمان «مدیریت کیانوش رستمی» با یک بودجه و اردو مستقل تشکیل بدهند!

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: چرا باید برای اضافه شدن نام کیانوش رستمی در لیست، نام یک وزنه‌بردار جوان خط بخورد؟ من مسئولم و باید پاسخ بدهم، اما یک نفر نمی‌تواند با فشار اطرافیان نظم کار من را بهم بزند. این کار منصفانه نیست. کادرفنی برحسب اتفاقاتی که رقم خورده این تصمیم را گرفته است. او قبل از رکوردگیری به من گفت قصد دارم در وزن ۱۰۲ کیلوگرم شرکت کنم؛ که من از تصمیمش تعجب کردم. به نظرم باید یک سازمان مدیریت کیانوش رستمی با یک بودجه و اردو مستقل تشکیل بدهند تا این مشکلات حل شود، چون هر طور با او کنار می‌آییم یک مسئله دیگر ایجاد می‌کند. الان مدعی است که باید به مسابقات جهانی برود، اما مگر در ورزش و کار سازمان یافته «باید» داریم؟ همه چیز بر اساس اصول و قوانین پیش می‌رود و اخلاق حرفه‌ای برای چنین مواقعی است.

دیدگاه‌ها