کد خبر : 1948358 | 13 تیر 1402 ساعت 12:01 | 2.9K بازدید | 1 دیدگاه

حسینی: اولین استادیوم راگبی را در ایران می‌سازیم

سرپرست فدراسیون راگبی پس از دریافت حکمش از وزیر ورزش و جوانان گفت: راه‌اندازی اولین استادیوم راگبی در ایران بزرگ‌ترین آرزوی من است که سعی دارم سال آینده این امر تحقق پیدا کند.

حسینی: اولین استادیوم راگبی را در ایران می‌سازیم

به گزارش "ورزش سه"| میرمهدی حسینی پس از تبدیل شدن ورزش راگبی به فدراسیون از سوی وزارت و ورزش، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: راگبی ورزشی المپیکی و پارالمپیکی است که جزو 10 ورزش برتر و پرطرفدار جهان قرار می‌گیرد و کاملا ظرفیت فدراسیون شدن را داشت. البته در گذشته به مدت ۸ سال فدراسیون بود و سپس به دلایلی به انجمن تبدیل شد و بعد از ۱۲ سال با پیگیری‌هایی که در این خصوص داشتم و همچنین با همراهی و استقبال کنفدراسیون آسیا بالاخره با دستور وزیر ورزش و جوانان دوباره ساختار فدراسیون به خود گرفت. از این موضوع خوشحالم و معتقدم تصمیم درستی بود.

وی درباره برنامه‌های خود بعد از تبدیل انجمن راگبی به فدراسیون، گفت: برای تبدیل انجمن راگبی به فدراسیون در وزارت ورزش و جوانان کارگروهی تشکیل شده بود که بعد از بررسی‌های صورت گرفته توسط این کارگروه چنین تصمیمی اتخاذ شد. در حال حاضر که با حکم وزیر ورزش و جوانان راگبی ساختار فدراسیون پیدا کرده ابتدا سعی دارم کمیته‌های آموزش، داوران و مربیان را تشکیل دهم و با جذب اسپانسر بودجه تزریق کنم.

حسینی اضافه کرد: بیش از ۲ سال که مسئولیت انجمن راگبی را برعهده داشتم تلاش کردم با برگزاری مسابقات داخلی و اعزام ورزشکاران به تورنمنت‌های برون مرزی این رشته را مطرح کنم و حتی یک بازیکن به اسپانیا و مربی به عراق ترانسفر کنیم.

سرپرست انجمن راگبی همچنین از برگزاری مسابقات لیگ راگبی در دو بخش زنان و مردان خبر داد و افزود: رقابت‌های لیگ راگبی مردان با حضور ۱۴ تیم از چهارشنبه ۱۴ تیر به مدت سه روز در زمین شماره یک ورزشگاه شیرودی و لیگ بانوان هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: سعی دارم ساختار درستی مطابق با استانداردهای جهانی برای این رشته تعریف کنیم و هر چه سریعتر آیین‌نامه آن را بنویسیم و کارگروه‌های تخصصی راگبی را تشکیل دهیم.

حسینی گفت: طی نشستی که با وزیر ورزش و جوانان داشتم قول دادند که زمین مناسبی به راگبی اختصاص دادند که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

وی همچنین از راه‌اندازی اولین استادیوم راگبی در سال آینده خبر داد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای من راه‌اندازی استادیوم راگبی در ایران است که برای تحقق این امر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهم کرد تا سال آینده کلنگ این استادیوم را در ایران بزنیم.

حسینی در پایان از نامه رسمی تبریک کنفدراسیون آسیا به وزیر ورزش و جوانان خبر داد و افزود: امروز طی ایمیلی نامه تبریک کنفدراسیون آسیا به وزیر ورزش و جوانان برای تبدیل انجمن به فدراسیون را دریافت کردم که جای خوشحالی بود.

قدردانی رییس کنفدراسیون راگبی آسیا از وزیر ورزش و جوانان ایران

قیس عبدالله الظلایی با ارسال نامه‌ای رسمی، از وزیر ورزش و جوانان برای ارتقای تشکیلات راگبی ایران به «فدراسیون» قدردانی کرد.

در این نامه خطاب به دکتر سید حمید سجادی آمده است: «از طرف کنفدراسیون راگبی آسیا از حمایت شما در صدور حکم اعطای وضعیت فدراسیون به راگبی ایران قدردانی می‌کنم و از اقدام سریع شما در پی درخواست رسمی بنده در تاریخ ١٧ می ٢٠٢٣ سپاسگزارم. معتقدم این گام مثبت به فدراسیون راگبی ایران و همه راگبی‌بازان و مسئولان کمک می‌کند تا به پیشرفت این رشته در تمام مناطق ایران ادامه دهند.

شعار ما در راگبی: "ما می‌توانیم بهتر انجام دهیم اما با هم"

دیدگاه‌ها